Dacia pregătește o ofensivă ambițioasă de modele noi în următorii ani, începând cu Sandero facelift și culminând cu intrarea în segmentul C cu proiectul C-Neo, succesorul lui Logan.
Transformarea mărcii românești, parte a grupului Renault, reflectă atât adaptarea la cerințele pieței, cât și tranziția către mobilitatea electrică, în ciuda plecării anunțate a CEO-ului Luca de Meo.
Dacia Sandero Stepway
Planurile Dacia pentru perioada 2025-2028 includ un calendar dens de lansări și de actualizări ale actualelor modele din gamă. Primul pas în programul de noi lansări va fi Sandero facelift, care își va face debutul oficial la finalul anului curent.
Lansată pentru prima dată în 2020, versatilul hatchback subcompact va primi o parte frontală redesenată. Acesta va primi o bară de protecție și o grilă reproiectate, care vor alinia modelul la limbajul estetic adoptat de „frații” mari mari Duster 3 și Bigster.
De asemenea, Sandero va oferi pentru prima dată în istorie o versiune hibridă, în ton cu tendințele din industrie de reducere a emisiilor de CO2 și cu noile norme GSR 2 (Regulamentele Generale de Siguranță). Lansarea pe piață este prevăzută pentru primăvara anului 2026, după cum anunță publicația franceză LʼAutomobile Magazine.
Dacia Jogger
În paralel, constructorul român va introduce o actualizare similară pe Jogger, singurul break de clasă compactă cu 7 locuri de pe piață, dar și din gama de la Mioveni. Acesta va primi o parte frontală în ton cu noua identitate vizuală a mărcii. Mai exact, o grilă și o bară de protecție remodelate, precum și faruri LED care vor beneficia de o semnătură luminoasă tot în „Y” ca acum, dar simplificată. Jogger facelift va dispune și de câteva îmbunătățiri tehnologice, preluate de la Duster 3, precum și motorizarea hibridă de 1,8 litri și 155 CP, disponibilă acum doar pe Bigster.
Pentru 2027, Dacia pregătește o nouă generație pentru Spring, care își va păstra statutul de model electric urban accesibil, dar care va fi semnificativ revizuit. Viitoarea versiune va crește ușor în dimensiuni și va fi construit pe o platformă comună cu noul Renault Twingo.
Marea noutate va consta în faptul că noua iterație Spring va fi produsă pentru prima dată în Europa, mai exact, în Slovenia, la fabrica din orașul Novo Mesto. Prețul estimativ de lansare va rămâne în jurul pragului de 18.000 de euro, păstrând, astfel, poziționarea competitivă în segmentul entry-level al vehiculelor cu emisii zero.
Dacia Spring EV
Tot peste doi ani ar urma să fie gata și noua generație Sandero, care va marca o separare clară între versiunile hatchback standard și Stepway. Aceasta din urmă va deveni un model de sine stătător, cu o identitate proprie de crossover de clasă subcompactă, ce va avea o lungime de circa 4,15 metri.
Viitorul Stepway va păstra platforma tehnică folosită și de Sandero, inclusiv motorizarea electrică. Această strategie vizează extinderea portofoliului Dacia în zona SUV-urilor compacte și întărește direcția mărcii către stilul de viață activ.
Extinderea în clasa compactă va continua prin dezvoltarea proiectului complet nou, intitulat C-Neo, care vizează lansarea a două modele: o berlină, care va înlocui actualul Logan, și un fastback.
Acestea vor permite Daciei să-și consolideze poziția în segmentul C, unde în prezent este reprezentată doar de Bigster și de Jogger. Noul duo va aborda o rețetă asemănătoare celei utilizată de Skoda cu berlina de succes Octavia, punând accent pe versatilitate și pe un preț accesibil.
În plus, presa franceză de specialitate a relatat despre un model derivat din Duster. Este vorba despre un SUV coupe de dimensiuni reduse, care va avea un plafon înclinat și un design inspirat de cele mai noi modele similare. Deocamdată, publicația Caradisiac notează că nu se știe dacă această versiune va fi comercializată și în Europa sau dacă va fi destinată exclusiv piețelor din nordul Africii și și din America Latină.
Lansarea acestor noi modele ar trebui să permită celor de la Dacia să-și atingă obiectivul ambițios de a vinde un milion de vehicule pe an. În 2024, producătorul autohton a comercializat 674.340 de unități, în creștere cu 2,7% față de 2023. În acest fel, marca românească a obținut o cotă de 30% din totalul vânzărilor grupului Renault, ceea ce nu este puțin lucru.
În același timp, în 22 de țări, inclusiv în Marea Britanie, marca noastră deține o cotă de piață de 4,5%, ceea ce o transformă într-un jucător important în aceste regiuni.