Prima pagină » Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani

Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani

Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani
Piața auto din România s-a prăbușit în luna mai: cea mai mare scădere din Europa

Dacia pregătește o ofensivă ambițioasă de modele noi în următorii ani, începând cu Sandero facelift și culminând cu intrarea în segmentul C cu proiectul C-Neo, succesorul lui Logan.

Transformarea mărcii românești, parte a grupului Renault, reflectă atât adaptarea la cerințele pieței, cât și tranziția către mobilitatea electrică, în ciuda plecării anunțate a CEO-ului Luca de Meo.

Dacia va lansa în următorii trei ani șase modele noi sau actualizări

Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani

Dacia Sandero Stepway

Planurile Dacia pentru perioada 2025-2028 includ un calendar dens de lansări și de actualizări ale actualelor modele din gamă. Primul pas în programul de noi lansări va fi Sandero facelift, care își va face debutul oficial la finalul anului curent.

Lansată pentru prima dată în 2020, versatilul hatchback subcompact va primi o parte frontală redesenată. Acesta va primi o bară de protecție și o grilă reproiectate, care vor alinia modelul la limbajul estetic adoptat de „frații” mari mari Duster 3 și Bigster.

De asemenea, Sandero va oferi pentru prima dată în istorie o versiune hibridă, în ton cu tendințele din industrie de reducere a emisiilor de CO2 și cu noile norme GSR 2 (Regulamentele Generale de Siguranță). Lansarea pe piață este prevăzută pentru primăvara anului 2026, după cum anunță publicația franceză LʼAutomobile Magazine.

Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani

Dacia Jogger

În paralel, constructorul român va introduce o actualizare similară pe Jogger, singurul break de clasă compactă cu 7 locuri de pe piață, dar și din gama de la Mioveni. Acesta va primi o parte frontală în ton cu noua identitate vizuală a mărcii. Mai exact, o grilă și o bară de protecție remodelate, precum și faruri LED care vor beneficia de o semnătură luminoasă tot în „Y” ca acum, dar simplificată. Jogger facelift va dispune și de câteva îmbunătățiri tehnologice, preluate de la Duster 3, precum și motorizarea hibridă de 1,8 litri și 155 CP, disponibilă acum doar pe Bigster.

Pentru 2027, Dacia pregătește o nouă generație pentru Spring, care își va păstra statutul de model electric urban accesibil, dar care va fi semnificativ revizuit. Viitoarea versiune va crește ușor în dimensiuni și va fi construit pe o platformă comună cu noul Renault Twingo.

Marea noutate va consta în faptul că noua iterație Spring va fi produsă pentru prima dată în Europa, mai exact, în Slovenia, la fabrica din orașul Novo Mesto. Prețul estimativ de lansare va rămâne în jurul pragului de 18.000 de euro, păstrând, astfel, poziționarea competitivă în segmentul entry-level al vehiculelor cu emisii zero.

C-Neo, noul proiect cu care Dacia se va extinde în segmentul C

Planurile Dacia pentru viitor: ce modele va lansa marca românească în următorii trei ani

Dacia Spring EV

Tot peste doi ani ar urma să fie gata și noua generație Sandero, care va marca o separare clară între versiunile hatchback standard și Stepway. Aceasta din urmă va deveni un model de sine stătător, cu o identitate proprie de crossover de clasă subcompactă, ce va avea o lungime de circa 4,15 metri.

Viitorul Stepway va păstra platforma tehnică folosită și de Sandero, inclusiv motorizarea electrică. Această strategie vizează extinderea portofoliului Dacia în zona SUV-urilor compacte și întărește direcția mărcii către stilul de viață activ.

Extinderea în clasa compactă va continua prin dezvoltarea proiectului complet nou, intitulat C-Neo, care vizează lansarea a două modele: o berlină, care va înlocui actualul Logan, și un fastback.

Acestea vor permite Daciei să-și consolideze poziția în segmentul C, unde în prezent este reprezentată doar de Bigster și de Jogger. Noul duo va aborda o rețetă asemănătoare celei utilizată de Skoda cu berlina de succes Octavia, punând accent pe versatilitate și pe un preț accesibil.

Dacia țintește un milion de mașini vândute anual

În plus, presa franceză de specialitate a relatat despre un model derivat din Duster. Este vorba despre un SUV coupe de dimensiuni reduse, care va avea un plafon înclinat și un design inspirat de cele mai noi modele similare. Deocamdată, publicația Caradisiac notează că nu se știe dacă această versiune va fi comercializată și în Europa sau dacă va fi destinată exclusiv piețelor din nordul Africii și și din America Latină.

Lansarea acestor noi modele ar trebui să permită celor de la Dacia să-și atingă obiectivul ambițios de a vinde un milion de vehicule pe an. În 2024, producătorul autohton a comercializat 674.340 de unități, în creștere cu 2,7% față de 2023. În acest fel, marca românească a obținut o cotă de 30% din totalul vânzărilor grupului Renault, ceea ce nu este puțin lucru.

În același timp, în 22 de țări, inclusiv în Marea Britanie, marca noastră deține o cotă de piață de 4,5%, ceea ce o transformă într-un jucător important în aceste regiuni.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]