OpenAI a lansat cel mai ieftin abonament ChatGPT de până acum, oferind utilizatorilor acces extins la modelul GPT-5 și la funcții suplimentare.
Măsura face parte din strategia gigantului tech american de a-și consolida prezența pe a doua cea mai mare piață după numărul de utilizatori.
Foto: Root Nation
OpenAI a lansat, marți, pe piața din India un nou plan de abonament, denumit ChatGPT Go. Acesta este disponibil pentru utilizatorii din această țară la prețul de 399 de rupii pe lună (aproximativ 4,57 dolari), care reprezintă cea mai accesibilă ofertă de până acum. Scopul companiei este acela de a încerca să-și consolideze prezența pe a doua cea mai mare piață a sa după numărul de utilizatori, scrie CNBC.
Conform unui comunicat al companiei, planul oferă acces extins la cel mai recent model GPT-5 și la funcții suplimentare, la un cost redus. Nick Turley, responsabil de produs pentru ChatGPT, a precizat pe o rețea socială că noua variantă include limite de mesaje de zece ori mai mari decât în versiunea gratuită, precum și posibilitatea de a genera imagini, de a încărca fișiere și de a folosi o memorie dublă.
„Lansarea unui ChatGPT mai accesibil a fost una dintre cele mai mari cereri ale utilizatorilor. Începem cu India și vom învăța din feedback înainte de a extinde serviciul în alte țări”, a declarat Turley.
În februarie, CEO-ul OpenAI, Sam Altman, s-a întâlnit cu ministrul indian al IT-ului, Ashwini Vaishnaw, pentru a discuta planurile Indiei de a dezvolta un ecosistem AI accesibil. Altman a lăudat ritmul rapid al adoptării inteligenței artificiale în India, subliniind importanța strategică a acestei piețe pentru companie.
OpenAI are în momentul de față alte două abonamente contra cost. Primul se numește ChatGPT Plus și costă 1.999 de rupii pe lună în India (circa 20 de dolari), iar cel de-al doilea este ChatGPT Pro și are un tarif de 19.900 de rupii pe lună (200 de dolari), relatează Reuters.
Cel mai recent model de inteligență artificială GPT-5 a fost lansat de OpenAI la începutul acestei luni, iar reacțiile au fost mixte. Unii utilizatori s-au plâns că are un aspect mai puțin intuitiv, iar acest feedback negativ a dus la restabilirea accesului clienților plătitori la modelele GPT-4 vechi.