Aplicația mobilă ChatGPT a atins un record impresionant, generând venituri de 2 miliarde de dolari de la lansarea sa în urmă cu doi ani.
Performanța evidențiază dominația chatbot-ul OpenAI pe piața aplicațiilor AI pentru dispozitive mobile, depășind clar concurența și demonstrând atractivitatea serviciului la nivel global.
Foto: Shutterstock
De la lansarea sa, în mai 2023, aplicația ChatGPT pentru dispozitive iOS și Android a înregistrat cheltuieli globale ale consumatorilor de 2 miliarde de dolari. Această sumă este de aproximativ 30 de ori mai mare decât cheltuielile cumulate de rivalii ChatGPT pe mobil, inclusiv Claude, Copilot și Grok, conform unei noi analize realizate de furnizorul de informații despre aplicații Appfigures, preluată de Techcrunch.
Doar în acest an, aplicația mobilă ChatGPT a generat venituri de 1,35 miliarde de dolari, în creștere cu 673% față de cele 174 de milioane de dolari înregistrate în aceeași perioadă (ianuarie-iulie) a anului 2024. În medie, aplicația generează aproape 193 de milioane de dolari pe lună, față de „doar” 25 de milioane anul trecut.
Totalul veniturilor ChatGPT Mobile în 2025 este de aproximativ de 53 de ori mai mare decât a următorului competitor, Grok, care a înregistrat aproximativ 25,6 milioane de dolari de la începutul anului. Cheltuielile medii lunare ale utilizatorilor pentru Grok sunt estimate la 3,6 milioane de dolari, adică doar 1,9% din cele ale ChatGPT.
Aceste date sugerează că alte chatbot-uri pentru consumatori au mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul ChatGPT pe dispozitivele mobile, chiar dacă cifrele nu oferă o imagine completă a veniturilor totale ale companiilor de inteligență artificială. Consumatorii, echipele și companiile pot, de asemenea, să se aboneze la planuri AI prin web, iar companiile generează venituri și prin alte modalități, de exemplu prin API-urile lor.
Aceste date oferă mai degrabă o imagine asupra atractivității aplicațiilor în rândul utilizatorilor, care descoperă și plătesc pentru asistenții AI prin intermediul magazinelor de aplicații mobile.
Este important de menționat și faptul că, în momentul lansării Grok de către xAI, în noiembrie 2023, acest chatbot nu avea aplicații independente pentru iOS sau pentru Android. În schimb, utilizatorii interacționau cu chatbot-ul AI prin platforma X. Grok a devenit disponibil pe dispozitivele mobile prin propria aplicație iOS abia la începutul lui 2025 și pe Google Play, începând cu 4 martie.
Totuși, cheltuielile globale per descărcare ale ChatGPT pe durata de viață a serviciului sunt de 2,91 dolari, comparativ cu 2,55 dolari pentru Claude, 0,75 dolari pentru Grok și 0,28 dolari pentru Copilot, arată datele Appfigures. În SUA, cheltuielile per descărcare ale ChatGPT sunt chiar mai mari, atingând pragul de 10 dolari, piața americană reprezentând astfel 38% din veniturile aplicației până în prezent. Germania este a doua cea mai mare piață, cu 5,3% din cheltuielile totale cumulate ale aplicației.
Dominația ChatGPT se observă și în privința descărcărilor. Până acum, aplicația a fost instalată de aproximativ 690 de milioane de ori la nivel global, comparativ cu cele 39,5 milioane de descărcări în cazul lui Grok. Descărcările medii lunare ale ChatGPT la nivel mondial sunt acum de circa 45 de milioane, în creștere cu 180% față de cele aproximativ 16 milioane în perioada ianuarie-iulie 2024.
În 2025, aplicația ChatGPT a fost descărcată de 318 milioane de ori, de 2,8 ori mai mult decât cele 113 milioane înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, după numărul total de instalări, India este cea mai mare piață, cu 13,7% din descărcările totale, urmată de SUA, cu 10,3% din total.