Prima pagină » Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA
Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Marii producători auto din Statele Unite solicită Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) să relaxeze normele privind emisiile de CO2.

Constructorii au invocat costurile ridicate și provocările tehnologice ale respectării standardelor actuale. Această presiune vine într-un moment în care industria auto încearcă să îmbine obiectivele de reducere a poluării cu cerințele pieței și competitivitatea economică.

Marii producători auto din SUA cer relaxarea normelor privind emisiile de CO2

Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Un grup format din aproape toți marii producători auto a cerut administrației Trump să reducă limitele stricte privind emisiile vehiculelor. Aceste norme sunt menite să oblige industria să producă un număr tot mai mare de vehicule electrice (EV), relatează agenția Reuters. Alianța pentru inovație cuprinde, între altele, nume mari din industrie precum General Motors, Toyota, Volkswagen și Hyundai.

Alianța pentru Inovare în Industria Auto (AAI) a depus în acest sens un document la Agenția pentru Protecția Mediului (EPA). AAI susține că legislația semnată de Donald Trump în luna iunie va crește prețul efectiv al EV-urilor. De asemenea, ar putea reduce pe termen scurt cota de piață a acestora. Conform asociației, normele implementate anul trecut sub președinția lui Joe Biden nu mai sunt fezabile.

„Standardele pentru 2027 și ulterior sunt pur și simplu imposibil de atins, având în vedere provocările semnificative legate de piață, infrastructura de încărcare, lanțul de aprovizionare, accesibilitatea și alte provocări, precum și recentele modificări ale politicilor adoptate”, a precizat AAI.

Regulile stabilite de administrația Joe Biden pentru 2024 urmăresc reducerea emisiilor de eșapament ale întregului parc auto de pasageri. Mai exact, se dorește micșorarea acestui nivel cu aproape 50% până în 2032 față de cel prognozat pentru 2027. EPA estimează că între 35% și 56% dintre vehiculele noi vândute între 2030 și 2032 vor trebui să fie electrice, notează US News.

Decizia afectează producătorii EV

Ajutorul fiscal pentru vehicule electrice, în valoare de 7.500 de dolari, urmează să expire la 30 septembrie. Producătorii auto avertizează că „o parte semnificativă” dintre aceștia ar putea pierde și creditul fiscal pentru producția de baterii. Acesta poate ajunge până la 3.000 de dolari pe an conform legislației în vigoare.

Decizia are efecte, spre exemplu, asupra producătorilor de EV-uri precum Slate Auto. Startup-ul susținut de Jeff Bezos a fost nevoit să majoreze prețurile la camioneta sa electrică. Prețul inițial de bază mai mic de 20.000 de dolari era posibil doar cu aplicarea acestui stimulent. În momentul în care a și-lansat primul pick-up EV, în aprilie, Slate a promovat intens ideea că acesta va avea un preț de pornire situat sub pragul psihologic de 20.000 de dolari cu ajutorul subvenției federale. Potrivit Web Archive, citat de Techcrunch, această sintagmă a fost vizibilă pe site-ul oficial al companiei doar până la începutul lunii iulie.

Producătorii de automobile susțin că EPA ar trebui să revizuiască regulile stabilite de Biden. Ei afirmă că „acestea trebuie încă revizuite la niveluri fezabile pentru a oferi certitudine industriei”. Grupul subliniază că un astfel de plan de urgență va fi „esențial dacă standardele privind emisiile de gaze cu efect de seră ale autovehiculelor sunt menținute sau reinstituite într-un fel sau altul”.

Alte articole importante
RCA se scumpește iar: tarifele de referință cresc în medie cu 5,4%
RCA se scumpește iar: tarifele de referință cresc în medie cu 5,4%
Tarifele de referință pentru asigurarea obligatorie RCA se majorează din nou, înregistrând o creștere medie de 5,4%. Pentru unele categorii de șoferi aceste tarife sunt în creștere, în timp ce pentru alții scad. Scumpirea reflectă evoluțiile din piața auto și costurile tot mai ridicate ale despăgubirilor, care continuă să influențeze direct prețurile plătite de șoferi. […]
EXCLUSIV
Loredana Preda, despre povestea Palatului Noblesse: „O noblețe care nu se putea ascunde”. Cum a redat strălucirea unei bijuterii arhitecturale, acum în inima vieții culturale și sociale a Bucureștiului
Companii
Loredana Preda, despre povestea Palatului Noblesse: „O noblețe care nu se putea ascunde”. Cum a redat strălucirea unei bijuterii arhitecturale, acum în inima vieții culturale și sociale a Bucureștiului
În inima Bucureștiului vechi, pe strada Sfinților, timpul se oprește uneori din graba sa profană într-o geometrie urbană sacră: Palatul Noblesse — o bijuterie arhitecturală semnată de Alexandru Săvulescu. Clădirea, născută în 1881 pe planșele arhitectului, a fost redată orașului contemporan printr-un proces de restaurare care depășește granițele unui simplu proiect. Este o poveste despre […]
Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis
Valoarea tichetelor de masă crește iar, dar sub nivelul promis
Valoarea tichetelor de masă va crește din nou, însă majorarea este mai mică decât cea promisă inițial de guvernanți. Diferența dintre promisiunile făcute și nivelul real al creșterii a stârnit nemulțumiri, mai ales în contextul inflației și al costurilor tot mai ridicate ale vieții. Valoarea tichetelor de masă crește, dar nu atât cât au promis […]
Un pod gigant s-a prăbușit la câteva luni de la inaugurare. 1,3 milioane de dolari transformați instant în ruine
Un pod gigant s-a prăbușit la câteva luni de la inaugurare. 1,3 milioane de dolari transformați instant în ruine
Un pod prăbușit a provocat haos în provincia Sichuan, China. Podul Hongqi, inaugurat recent, s-a surpat marți, aruncând bucăți de beton și nori de praf pe versanții munților și în apa de dedesubt. Filmări cu momentul dezastrului au fost distribuite masiv pe rețelele sociale chineze. Autoritățile anunțaseră luni închiderea podului de 758 de metri, după […]
ANALIZĂ
De ce nu a ajuns Dacia să se vândă și pe piața din SUA
Companii
De ce nu a ajuns Dacia să se vândă și pe piața din SUA
Brand de top în Europa, Dacia nu este prezentă și pe piața nord-americană, fiind doar una dintre multe alte mărci care nu se vând în SUA. Această situație reflectă, pe de-o parte, strategia mărcii deținută de Grupul Renault, iar pe de altă parte cerințele stricte și costisitoare ale pieței de dincolo de Oceanul Atlantic. Care […]
Zboruri Ryanair doar cu telefonul. Biletul de avion va deveni istorie
Zboruri Ryanair doar cu telefonul. Biletul de avion va deveni istorie
Pasagerii care aleg zborurile Ryanair trebuie să aibă biletul exclusiv în format digital. Compania a eliminat complet opțiunea de îmbarcare pe bază de bilet tipărit. Fără aplicația „myRyanair”, procesul devine costisitor. Aceasta este prima etapă a transformării companiei în ceea ce CEO-ul Michael O’Leary descrie drept „prima companie aeriană complet fără hârtie din lume”. Aplicația […]