Prima pagină » Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE avertizează că obiectivele actuale privind reducerea emisiilor de CO2 au devenit dificil de atins în condițiile pieței și ale reglementărilor tot mai stricte.

În acest context, producătorii cer o revizuire a acestor ținte, argumentând că, fără ajustări realiste, industria riscă să piardă competitivitate și locuri de muncă.

Producătorii auto din UE, în conflict cu Bruxelles-ul pe tema normelor de CO2

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Foto: Freepik

Producătorii auto și furnizorii de componente din Uniunea Europeană avertizează că actualele ținte de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare nu mai pot fi îndeplinite în condițiile actuale și cer Comisiei Europene să le reevalueze.

Într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Ola Kaellenius, directorul general al Mercedes-Benz, și Matthias Zink, CEO responsabil pentru sisteme de propulsie și șasiuri la Schaeffler AG, au subliniat că susțin obiectivul UE privind neutralitatea climatică până în 2050, însă consideră că măsurile impuse în prezent sunt nerealiste, transmite Reuters.

„Respectarea țintelor stricte de CO2 pentru autoturisme și furgonete în 2030 și 2035 este, în contextul actual, pur și simplu imposibilă. Vehiculele electrice vor juca un rol central, dar tranziția nu se poate baza doar pe acestea. Este nevoie și de hibride plug-in, sisteme cu extindere a autonomiei, motoare termice ultra-eficiente, soluții pe bază de hidrogen și combustibili sintetici”, au precizat Kaellenius și Zink.

Conform legislației europene, emisiile de CO2 ar trebui reduse până în 2030 cu 55% pentru autoturisme și cu 50% pentru furgonete, comparativ cu nivelurile din 2021, urmând ca în 2035 să fie atinsă reducerea completă de 100%, echivalentă cu eliminarea motoarelor cu ardere internă de pe piață.

Industria auto atrage însă atenția că, deși s-au investit sume uriașe în procesul de electrificare, piața europeană este afectată de probleme structurale. Este vorba despre dependența majoră de Asia pentru producția de baterii, rețelele de încărcare insuficiente, costurile ridicate de producție pe continent și barierele comerciale impuse de SUA.

EV-urile reprezintă 15% din vânzările de mașini noi în UE

Scrisoarea vine înaintea unei întâlniri care va avea loc pe 12 septembrie între Comisia Europeană și liderii din industria auto, la care va participa și Ursula von der Leyen. Dezbaterile vor viza viitorul sectorului auto european, pus sub presiune de competiția tot mai dură a producătorilor chinezi de mașini electrice și de tarifele americane care afectează exporturile din UE.

În martie, Bruxelles-ul a acordat constructorilor auto un răgaz suplimentar pentru atingerea obiectivelor intermediare stabilite pentru 2025. Totodată, reprezentanți ai grupului de centru-dreapta din Parlamentul European, din care face parte și von der Leyen, au cerut anularea interdicției prevăzute pentru 2035 privind motoarele cu ardere internă, informează publicația Automotive News.

Vehiculele electrice reprezintă astăzi aproximativ 15% din vânzările de autoturisme noi și doar 9% din cele de vehicule comerciale ușoare în Uniunea Europeană. Aceste procente sunt departe de nivelurile necesare pentru atingerea țintelor impuse pentru următorul deceniu. Potrivit unor reprezentanți ai industriei, aplicarea unor obligații stricte și sancțiuni nu va accelera tranziția, ci ar putea avea efectul contrar.

„Avem nevoie de reglementări realiste și de flexibilitate tehnologică. În lipsa acestora, competitivitatea globală a industriei auto europene este pusă în pericol”, avertizează semnatarii scrisorii.

De asemenea, aceștia cer și revizuirea normelor de emisii aplicabile camioanelor și autobuzelor, susținând că este necesară o abordare coerentă și unitară pentru toate tipurile de transport.

Alte articole importante
Taxarea bogaților, din nou în discuție. În ce țări din Europa ar vrea cetățenii impozitarea marilor averi și de ce?
Taxarea bogaților, din nou în discuție. În ce țări din Europa ar vrea cetățenii impozitarea marilor averi și de ce?
Un sondaj recent arată că nouă din zece persoane la nivel global își doresc impozitarea bogaților pentru finanțarea acțiunilor climatice și a serviciilor publice. Dar în Europa, în ce țări există cea mai mare susținere pentru a taxa superbogătașii? Creșterea inegalității și dorința de a taxa bogații Pe măsură ce disparitățile economice cresc, subiectul taxării […]
Cum se transformă un deficit bugetar într-o criză politică: este Franța pe buza prăpastiei? „Anii de abundență s-au încheiat”
Cum se transformă un deficit bugetar într-o criză politică: este Franța pe buza prăpastiei? „Anii de abundență s-au încheiat”
Franța se află într-un blocaj economic: fără buget și, în curând, probabil și fără guvern, se arată într-o analiză The Guardian. Prim-ministrul François Bayrou i-a cerut Parlamentului un vot de încredere pe 8 septembrie și, cum partidele de stânga și cele de extremă dreapta se coalizează și par hotărâte să răstoarne guvernul, cel puțin pe […]
România și Rheinmetall ridică cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume
România și Rheinmetall ridică cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume
România, în parteneriat cu gigantul german Rheinmetall, urmează să ridice cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume. Proiectul strategic pentru securitatea regională și industria de apărare este evaluat la 535 de milioane de euro și va începe în 2026, având o durată estimată de trei ani. Noua investiție va readuce în țară […]
România și ceilalți membri NATO vor aloca 2% din PIB pentru apărare în 2025
România și ceilalți membri NATO vor aloca 2% din PIB pentru apărare în 2025
Toți membrii NATO se pregătesc să atingă în 2025 vechiul obiectiv de a aloca 2% din PIB pentru cheltuielile de apărare, consolidând astfel angajamentele militare comune. În contextul acestor ținte, România își majorează bugetul de apărare, urmând să aloce anul viitor o sumă semnificativ mai mare pentru a-și întări capacitățile militare. Toți membrii NATO ating […]
Explozie pe piața chiriilor: România, pe primul loc în Europa la majorări
Explozie pe piața chiriilor: România, pe primul loc în Europa la majorări
În prag de nou an şcolar, piaţa chiriilor din România trece printr-o adevărată explozie a preţurilor, punând presiune suplimentară pe studenţi şi familiile lor, scrie ziarul Puterea. Potrivit cel0r mai noi date, ţara noastră se află pe primul loc în Europa la ritmul de creştere al chiriei, depăşind detaşat media continentală. Piața chiriilor, sub presiune: […]
Stellantis renunță la tehnologia de condus autonom de nivel 3 din rațiuni financiare (VIDEO)
Companii
Stellantis renunță la tehnologia de condus autonom de nivel 3 din rațiuni financiare (VIDEO)
Grupul Stellantis a decis să renunțe la dezvoltarea tehnologiei de condus autonom de nivel 3, invocând costurile ridicate și lipsa unei rentabilități clare pe termen scurt. Decizia marchează o schimbare de strategie pentru gigantul auto european, care se va orienta către soluții mai accesibile și mai rapid implementabile în industria auto. Costurile ridicate pun capăt […]