Prima pagină » Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Producătorii auto din UE avertizează că obiectivele actuale privind reducerea emisiilor de CO2 au devenit dificil de atins în condițiile pieței și ale reglementărilor tot mai stricte.

În acest context, producătorii cer o revizuire a acestor ținte, argumentând că, fără ajustări realiste, industria riscă să piardă competitivitate și locuri de muncă.

Producătorii auto din UE, în conflict cu Bruxelles-ul pe tema normelor de CO2

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Foto: Freepik

Producătorii auto și furnizorii de componente din Uniunea Europeană avertizează că actualele ținte de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare nu mai pot fi îndeplinite în condițiile actuale și cer Comisiei Europene să le reevalueze.

Într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Ola Kaellenius, directorul general al Mercedes-Benz, și Matthias Zink, CEO responsabil pentru sisteme de propulsie și șasiuri la Schaeffler AG, au subliniat că susțin obiectivul UE privind neutralitatea climatică până în 2050, însă consideră că măsurile impuse în prezent sunt nerealiste, transmite Reuters.

„Respectarea țintelor stricte de CO2 pentru autoturisme și furgonete în 2030 și 2035 este, în contextul actual, pur și simplu imposibilă. Vehiculele electrice vor juca un rol central, dar tranziția nu se poate baza doar pe acestea. Este nevoie și de hibride plug-in, sisteme cu extindere a autonomiei, motoare termice ultra-eficiente, soluții pe bază de hidrogen și combustibili sintetici”, au precizat Kaellenius și Zink.

Conform legislației europene, emisiile de CO2 ar trebui reduse până în 2030 cu 55% pentru autoturisme și cu 50% pentru furgonete, comparativ cu nivelurile din 2021, urmând ca în 2035 să fie atinsă reducerea completă de 100%, echivalentă cu eliminarea motoarelor cu ardere internă de pe piață.

Industria auto atrage însă atenția că, deși s-au investit sume uriașe în procesul de electrificare, piața europeană este afectată de probleme structurale. Este vorba despre dependența majoră de Asia pentru producția de baterii, rețelele de încărcare insuficiente, costurile ridicate de producție pe continent și barierele comerciale impuse de SUA.

EV-urile reprezintă 15% din vânzările de mașini noi în UE

Scrisoarea vine înaintea unei întâlniri care va avea loc pe 12 septembrie între Comisia Europeană și liderii din industria auto, la care va participa și Ursula von der Leyen. Dezbaterile vor viza viitorul sectorului auto european, pus sub presiune de competiția tot mai dură a producătorilor chinezi de mașini electrice și de tarifele americane care afectează exporturile din UE.

În martie, Bruxelles-ul a acordat constructorilor auto un răgaz suplimentar pentru atingerea obiectivelor intermediare stabilite pentru 2025. Totodată, reprezentanți ai grupului de centru-dreapta din Parlamentul European, din care face parte și von der Leyen, au cerut anularea interdicției prevăzute pentru 2035 privind motoarele cu ardere internă, informează publicația Automotive News.

Vehiculele electrice reprezintă astăzi aproximativ 15% din vânzările de autoturisme noi și doar 9% din cele de vehicule comerciale ușoare în Uniunea Europeană. Aceste procente sunt departe de nivelurile necesare pentru atingerea țintelor impuse pentru următorul deceniu. Potrivit unor reprezentanți ai industriei, aplicarea unor obligații stricte și sancțiuni nu va accelera tranziția, ci ar putea avea efectul contrar.

„Avem nevoie de reglementări realiste și de flexibilitate tehnologică. În lipsa acestora, competitivitatea globală a industriei auto europene este pusă în pericol”, avertizează semnatarii scrisorii.

De asemenea, aceștia cer și revizuirea normelor de emisii aplicabile camioanelor și autobuzelor, susținând că este necesară o abordare coerentă și unitară pentru toate tipurile de transport.

Alte articole importante
CEO-ul JPMorgan: Europa are o problemă reală: a alungat afacerile, investițiile și inovația. Asta e un lucru rău pentru SUA
CEO-ul JPMorgan: Europa are o problemă reală: a alungat afacerile, investițiile și inovația. Asta e un lucru rău pentru SUA
Directorul general al JPMorgan Chase & Co., Jamie Dimon, avertizează că slăbiciunea economică și fragmentarea Europei reprezintă un risc strategic pentru Statele Unite, în condițiile în care continentul continuă să piardă competitivitate, investiții și capacitate de inovare. Declarațiile au fost făcute sâmbătă, în cadrul Reagan National Defense Forum. „Europa are o problemă reală. Au lucruri […]
UE intensifică presiunea asupra Big Tech. Comisia Europeană anunță noi sancțiuni pentru rețeaua X
Companii
UE intensifică presiunea asupra Big Tech. Comisia Europeană anunță noi sancțiuni pentru rețeaua X
Comisia Europeană a deschis o nouă etapă în războiul juridic cu marile platforme digitale, avertizând că va impune sancțiuni financiare semnificative companiei X, deținute de Elon Musk. Sancțiunile vizează presupuse încălcări ale Digital Services Act (DSA) – cadrul legislativ european care reglementează moderarea conținutului, transparența algoritmilor și gestionarea riscurilor sistemice pe platformele online majore. UE […]
ANALIZĂ
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Piețele financiare sunt profund conectate cu puzzle-urile, pariurile și jocurile. Întrebați un manager de fond speculativ și un jucător de poker cât ar trebui să parieze într-o anumită mână. Există șanse mari ca amândoi să se bazeze pe o formulă matematică numită criteriul Kelly. Întrebați un analist de acțiuni dacă Nvidia Corp. merită cumpărată și […]
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Tehnologie
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Elon Musk a negat informațiile din presă potrivit cărora producătorul său de rachete și sateliți, SpaceX, ar urmări o evaluare de 800 de miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni. „Au existat multe articole care susțin că SpaceX strânge capital la o evaluare de 800 de miliarde de dolari, ceea ce nu este corect”, a […]
România urcă în clasamentele europene: traficul aerian crește cu 8,2% în 2025
Macroeconomie
România urcă în clasamentele europene: traficul aerian crește cu 8,2% în 2025
Anul 2025 se încheie pentru România cu cifre surprinzătoare în sectorul transportului aerian. În primele nouă luni ale anului, peste 21,45 milioane de pasageri au călătorit pe rutele interne și internaționale, cu 8,2% mai mult față de anul precedent, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. București, Cluj și Iași rămân cele mai importante […]
ANALIZĂ
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Analize-previziuni
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Telefoanele cu camere mai bune, ecrane uriașe și stocare generoasă au crescut mereu prețurile pe piața telefoniei. Dar în 2026, un component banal – memoria – ar putea deveni principalul vinovat pentru scumpiri, avertizează analiștii. Dacă plănuiai să îți schimbi telefonul anul viitor, pregătește-te pentru o creștere masivă a prețului. Iar efectul nu lovește doar […]