Prima pagină » Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Producătorii auto solicită norme mai flexibile privind CO₂ în SUA

Producătorii auto din UE avertizează că obiectivele actuale privind reducerea emisiilor de CO2 au devenit dificil de atins în condițiile pieței și ale reglementărilor tot mai stricte.

În acest context, producătorii cer o revizuire a acestor ținte, argumentând că, fără ajustări realiste, industria riscă să piardă competitivitate și locuri de muncă.

Producătorii auto din UE, în conflict cu Bruxelles-ul pe tema normelor de CO2

Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora

Foto: Freepik

Producătorii auto și furnizorii de componente din Uniunea Europeană avertizează că actualele ținte de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare nu mai pot fi îndeplinite în condițiile actuale și cer Comisiei Europene să le reevalueze.

Într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, Ola Kaellenius, directorul general al Mercedes-Benz, și Matthias Zink, CEO responsabil pentru sisteme de propulsie și șasiuri la Schaeffler AG, au subliniat că susțin obiectivul UE privind neutralitatea climatică până în 2050, însă consideră că măsurile impuse în prezent sunt nerealiste, transmite Reuters.

„Respectarea țintelor stricte de CO2 pentru autoturisme și furgonete în 2030 și 2035 este, în contextul actual, pur și simplu imposibilă. Vehiculele electrice vor juca un rol central, dar tranziția nu se poate baza doar pe acestea. Este nevoie și de hibride plug-in, sisteme cu extindere a autonomiei, motoare termice ultra-eficiente, soluții pe bază de hidrogen și combustibili sintetici”, au precizat Kaellenius și Zink.

Conform legislației europene, emisiile de CO2 ar trebui reduse până în 2030 cu 55% pentru autoturisme și cu 50% pentru furgonete, comparativ cu nivelurile din 2021, urmând ca în 2035 să fie atinsă reducerea completă de 100%, echivalentă cu eliminarea motoarelor cu ardere internă de pe piață.

Industria auto atrage însă atenția că, deși s-au investit sume uriașe în procesul de electrificare, piața europeană este afectată de probleme structurale. Este vorba despre dependența majoră de Asia pentru producția de baterii, rețelele de încărcare insuficiente, costurile ridicate de producție pe continent și barierele comerciale impuse de SUA.

EV-urile reprezintă 15% din vânzările de mașini noi în UE

Scrisoarea vine înaintea unei întâlniri care va avea loc pe 12 septembrie între Comisia Europeană și liderii din industria auto, la care va participa și Ursula von der Leyen. Dezbaterile vor viza viitorul sectorului auto european, pus sub presiune de competiția tot mai dură a producătorilor chinezi de mașini electrice și de tarifele americane care afectează exporturile din UE.

În martie, Bruxelles-ul a acordat constructorilor auto un răgaz suplimentar pentru atingerea obiectivelor intermediare stabilite pentru 2025. Totodată, reprezentanți ai grupului de centru-dreapta din Parlamentul European, din care face parte și von der Leyen, au cerut anularea interdicției prevăzute pentru 2035 privind motoarele cu ardere internă, informează publicația Automotive News.

Vehiculele electrice reprezintă astăzi aproximativ 15% din vânzările de autoturisme noi și doar 9% din cele de vehicule comerciale ușoare în Uniunea Europeană. Aceste procente sunt departe de nivelurile necesare pentru atingerea țintelor impuse pentru următorul deceniu. Potrivit unor reprezentanți ai industriei, aplicarea unor obligații stricte și sancțiuni nu va accelera tranziția, ci ar putea avea efectul contrar.

„Avem nevoie de reglementări realiste și de flexibilitate tehnologică. În lipsa acestora, competitivitatea globală a industriei auto europene este pusă în pericol”, avertizează semnatarii scrisorii.

De asemenea, aceștia cer și revizuirea normelor de emisii aplicabile camioanelor și autobuzelor, susținând că este necesară o abordare coerentă și unitară pentru toate tipurile de transport.

Alte articole importante
Nexos.ai primește 30 milioane € pentru integrarea AI în afaceri
Companii
Nexos.ai primește 30 milioane € pentru integrarea AI în afaceri
Startup-ul Nexos.ai a strâns 30 de milioane de euro pentru a-și extinde platforma destinată integrării AI-ului în mediul de afaceri. Investiția vizează accelerarea adoptării AI în companii, oferind instrumente care facilitează automatizarea, analiza datelor și luarea deciziilor inteligente. Nexos.ai strânge 30 milioane € pentru a sprijini companiile în utilizarea AI Pentru majoritatea companiilor, inteligența artificială […]
O cursă cu taxiul costă o avere în aceste oraşe
O cursă cu taxiul costă o avere în aceste oraşe
Un raport CN Travel scoate la iveală diferențe uriașe de preț între orașele lumii pentru o cursă cu taxiul, pe o distanță de 5 kilometri. Zurich sparge recordurile. La polul opus, situația este complet diferită. Cairo ocupă primul loc în clasamentul orașelor cu cele mai mici tarife. Zurich, Paris și Luxemburg conduc clasamentul mondial al […]
Thyssenkrupp își listează divizia de nave de război TKMS la bursă
Companii
Thyssenkrupp își listează divizia de nave de război TKMS la bursă
Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS), divizia de submarine și nave de război din cadrul Thyssenkrupp, a debutat la bursă. Această mișcare marchează o nouă etapă pentru gigantul german din industria apărării, care își propune să valorifice potențialul uriaș al acestui sector în contextul unei amenințări rusești tot mai mari. Gigantul industrial Thyssenkrupp listează la bursă divizia […]
Sanae Takaichi devine prima femeie premier al Japoniei, iar indicele Nikkei ajunge la un maxim istoric
Sanae Takaichi devine prima femeie premier al Japoniei, iar indicele Nikkei ajunge la un maxim istoric
Parlamentul de la Tokyo a ales-o pe Sanae Takaichi primul prim-ministru femeie al Japoniei. Bursa a izbucnit într-un raliu care împinge indicele Nikkei 225 la un nou maxim istoric. Investitorii pariează pe un mix de reduceri de taxe, cheltuieli de apărare și relansare nucleară. Vești bune vin și din partea yenului care alunecă sub ¥151 […]
Acord istoric între SUA și Australia în sectorul pământurilor rare
Acord istoric între SUA și Australia în sectorul pământurilor rare
SUA și Australia au încheiat un acord strategic în valoare de 8,5 miliarde de dolari pentru colaborarea în sectorul pământurilor rare. Parteneriatul vine în contextul în care administrația de la Washington caută modalități de a contracara dominația Chinei pe această piață. Acordul reflectă ambițiile celor două țări de a securiza lanțurile de aprovizionare și de […]
Implantul electronic care redă vederea persoanelor oarbe, cu o rată de succes de 84%
Tehnologie
Implantul electronic care redă vederea persoanelor oarbe, cu o rată de succes de 84%
Un microcip mai subțire decât firul de păr uman a reușit să redea vederea pacienților cu degenerescență maculară. Rezultatele studiului arată că 84% dintre pacienți și-au recăpătat abilitatea de a citi litere, numere și chiar cuvinte.  Implantul electronic care schimbă vieți Un implant electronic de dimensiunea unui card SIM, introdus sub retină, a reușit să […]