Prima pagină » Slate Auto renunță la ținta de preț de 20.000 dolari din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”

Slate Auto renunță la ținta de preț de 20.000 dolari din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”

Slate Auto renunță la ținta de preț de 20.000 dolari din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”
Fotografii: Slate Auto

Promisiunea startup-ului Slate Auto de a lansa un pick-up electric la un preț „sub 20.000 de dolari” se clatină odată cu modificările fiscale recente din SUA.

Odată cu încheierea creditului fiscal federal pentru vehiculele electrice, compania susținută de Jeff Bezos este forțată să-și reconsidere strategia de preț, punând sub semnul întrebării obiectivul de a produce o camionetă cu emisii zero accesibilă.

Pickup-ul electric de la Slate Auto, afectat de eliminarea creditului pentru „electrice”

Slate Auto renunță la ținta de 20.000 $ din cauza eliminării creditului fiscal pentru „electrice”

Slate Auto, startup-ul de vehicule electrice (EV) finanțat inclusiv de către miliardarul Jeff Bezos, a încetat să mai promoveze faptul că viitorul său pick-up electric va avea un preț de pornire „sub 20.000 de dolari”.

Decizia vine după adoptarea legii de reducere a impozitelor semnată de președintele Donald Trump. Legea, care urmează să fie promulgată astăzi, 4 iulie, va duce la încheierea creditului fiscal federal pentru EV-uri în luna septembrie, un stimulent de 7.500 de dolari pe care Slate se baza pentru a atinge pragul de preț menționat.

În momentul în care a lansat primul său pick-up EV, în luna aprilie, Slate Auto a promovat intens ideea că acesta va avea un preț de pornire mai mic de 20.000 de dolari cu ajutorul subvenției federale de 7.500 de dolari. Potrivit Web Archive, citat de Techcrunch, această sintagmă era încă vizibilă pe site-ul oficial Slate până ieri.

Cât va costa noul pick-up electric Slate

Reprezentanții Slate Auto nu au anunțat care va fi prețul de bază al acestui autovehicul fără aplicarea creditului fiscal. În schimb, astăzi, pe site-ul oficial, pe o fotografie cu pick-up-ul electric apare mențiunea „Mid-Twenties”. Aceasta se referă la preț și se traduce prin „aproximativ 25.000 (de dolari)”. Această modificare reprezintă o potențială lovitură în încercarea companiei de a crea un vehicul electric radical accesibil. Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze în privința modificării.

Compania nu va începe producția camionetei înainte de sfârșitul anului 2026. Modelul de afaceri al celor de la Slate se bazează și pe posibilitatea de personalizare extinsă a vehiculului, ceea ce înseamnă că este posibil ca foarte puțini clienți să achiziționeze versiunea de bază. Prețul de sub 20.000 de dolari fusese un punct major de atracție pentru produsul tinerei companii și a fost în centrul atenției după evenimentul de lansare din aprilie.

„Industria auto a dus prețurile într-un punct în care majoritatea americanilor pur și simplu nu își mai permit o mașină. Dar, noi suntem aici să schimbăm asta”, declara Jeremy Snyder, directorul comercial al Slate, la evenimentul de lansare al camionetei EV.

„Construim vehiculul accesibil care a fost promis de mult timp, dar care nu a fost niciodată livrat”, adăuga atunci CEO-ul Chris Barman.

Alte articole importante
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
Lukoil ar prefera oferta băncii americane de investiții Xtellus Partners pentru vânzarea portofoliului său internațional, evaluat la 22 de miliarde de dolari. Tranzacția ar avea loc fără numerar, printr-un schimb de titluri deținute de investitori americani. Termenul-limită impus de Trezoreria SUA pentru finalizarea vânzării a fost extins până la 17 ianuarie. Lukoil negociază o tranzacție […]