Tesla continuă să domine piața de vehicule electrice din România, cu peste o mie de unități vândute în octombrie, conform datelor oficiale.
Popularitatea brandului crește constant datorită performanțelor, autonomiei ridicate și tehnologiilor avansate care atrag tot mai mulți șoferi români.
Piața auto din România a consemnat în luna octombrie o creștere semnificativă a înmatriculărilor de vehicule electrice, potrivit APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile).
Numărul automobilelor cu emisii zero noi comercializate în a zecea lună a urcat la 1.019 de unități. Totalul este aproape dublu față de aceeași perioadă din 2024, respectiv 535 de unități. Asta înseamnă un avans de 86%.
Din totalul de „electrice” noi vândute pe piața locală în octombrie, 259 au fost marca Tesla, adică 25,4%. Conform statisticilor, pe primele două locuri s-au clasat, în ordine, sedanul Model 3 (167 unități) și SUV-ul Model Y (92 unități).
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-Inster.jpeg)
Foto: Hyundai
Lansat pe piața românească în primăvară, Hyundai Inster a intrat în top direct pe locul 3, cu 81 de unități. Autonomia de peste 350 km și prețul accesibil au contribuit decisiv la interesul publicului local pentru cel mai EV al mărcii asiatice.
Fostul lider de segment Dacia Spring s-a vândut în octombrie în doar 12 exemplare. În același timp, modelele Hyundai Ioniq 5 și Ioniq 6 se mențin în top, dar fără volume spectaculoase. Acestea și-au găsit nouă și, respectiv doi clienți în perioada analizată.
În schimb, noile modele electrice de la Renault au prins rapid la publicul român. Astfel, au fost vândute 53 de unități 5 E-Tech, 21 de unități Scenic E-Tech și 15 unități de 4 E-Tech. Prezența tripletei franceze în clasament arată că strategia EV a producătorului din Hexagon începe să câștige teren.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Vanzarile-BYD-Putera-financiara.jpg)
Foto: BYD
Producătorul chinez BYD își extinde gama de modele pe piața locală, dar fără un model care să se detașeze în mod clar. Lider la nivel global cu o cotă de 19,9%, BYD a raportat 88 de înmatriculări. Cel mai vândut model a fost Dolphin Surf (30 unități). Pe locurile următoare s-au clasat Sealion 7 (23 unități), Atto 2 (14 unități), Seal (14 unități) și Seal U (7 unități).
Leapmotor, marcă deținută de gigantul Stellantis, a raportat vânzarea a 31 de unități T03 și patru C10. În schimb, noul Geely EX5 și-a găsit doar clienți în octombrie, iar KGM Torres EVX s-a vândut în nouă exemplare.
Modelele pe baterii de la Volkswagen ID.3 și ID.4 depășesc împreună 30 de unități. Totodată, noua KIA EV3 s-a vândut în doar șapte unități.
Cu 18 unități comercializate, Ford Capri marchează revenirea brandului american pe segmentul EV-urilor. Totuși, nu este clar câte dintre cele 272 de Ford Puma înmatriculate în octombrie au fost electrice și câte mild-hybrid, notează Techrider.ro.
Pe segmentul premium, Volvo EX30 conduce cu 26 de unități, în timp ce EX40 (4 unități) și EC40 (2 unități) completează oferta mărcii suedeze. Mercedes-Benz traversează o lună modestă, cu doar 10 unități EQA 250+ și câteva exemplare din restul gamei EQ (EQB, EQE, EQS, EQV, EQT).