Prima pagină » Dacia Spring primește un facelift major. Cât costă noul model?

Dacia Spring primește un facelift major. Cât costă noul model?

Dacia Spring primește un facelift major. Cât costă noul model?
Piața auto locală își revine: creștere de 39% a înmatriculărilor

Dacia Spring, modelul electric al mărcii autohtone, a primit un facelift major, care include noutăți de design și actualizări tehnice.

Noua versiune beneficiază de o baterie nouă, motoare mai puternice și tehnologii moderne, menite să crească autonomia, confortul și plăcerea la condus.

Dacia Spring, un succes de piață în Europa

Dacia Spring primește un facelift major. Cât costă noul model?

Foto: Dacia

Cu Spring, marca autohtonă a demonstrat că mobilitatea electrică poate fi accesibilă și practică. Lansat în 2021, modelul produs în China de către constructorul de stat Dongfeng a fost primul vehicul cu emisii zero al mărcii românești. Acesta a devenit în scurt timp un reper pe piața europeană de EV-uri. Potrivit comunicatului oficial, de la debut și până la jumătatea anului 2025, modelul s-a vândut în peste 179.000 de exemplare în Europa, dintre care peste 17.000 doar în 2025.

Astfel, Spring s-a clasat pe locul al doilea în topul celor mai vândute mașini electrice pentru clienți persoane fizice din segmentele A, B și B-SUV. Succesul său se explică printr-o formulă simplă, cea cu care ne-a obișnuit Dacia. Ingredientele sunt un preț redus, eficiență și adaptare la nevoile reale ale utilizatorilor urbani.

În fiecare an, producătorul autohton a îmbunătățit modelul său electric. Mai întâi a introdus noua identitate vizuală a mărcii în 2022. A urmat un nou motor de 65 CP în 2023, iar un an mai târziu, a fost introdus un facelift complet. Operația de restilizare din 2024 a schimbat semnificativ designul și a făcut interiorul mai digital și mai rafinat.

Design modern, baterie nouă și autonomie sporită

Cea mai nouă versiune a Daciei Spring aduce un design aerodinamic revizuit. Modificările includ un eleron reproiectat care reduce turbulențele din spatele vehiculului și care contribuie la creșterea eficienței energetice. Acest lucru a dus la îmbunătățirea coeficientului aerodinamic SCx de la 0,745, la 0,660 în cazul modelului cu jante de 14 inch. Pentru varianta cu roți de 15 inch, coeficientul aerodinamic a fost micșorat de la 0,743, la 0,665 pentru. De asemenea, paleta de culori include acum o nouă nuanță pentru exterior.

Noul Spring folosește o baterie de 24,3 kWh cu tehnologie Lithium Iron Phosphate (LFP), o premieră în cadrul grupului Renault. Aceasta este poziționată strategic pentru o distribuție mai bună a greutății și oferă o autonomie de până la 225 km (WLTP). Valoarea este valabilă pentru Spring-ul cu jante de 15 inch. Sistemul de încărcare a fost și el îmbunătățit semnificativ. Astfel, încărcarea rapidă DC a crescut de la 30 kW la 40 kW, reducând timpul necesar de la 20% la 80% la doar 29 de minute. Încărcarea AC de 7 kW rămâne standard.

Pe partea de dinamică, modelul a introdus bare antiruliu din echiparea standard și a recalibrat suspensia. Inginerii au adaptat arcurile și amortizoarele pentru o stabilitate sporită în viraje.

Motorizări noi și performanțe îmbunătățite

Noua gamă de propulsoare înlocuiește vechile unități de 45 CP și 65 CP. Acum, clienții vor putea alege între un motor de 70 CP (pentru versiunile Essential și Expression) și unul de 100 CP, disponibil pe varianta de top Extreme.

Cel mai puternic motor permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde. Versiunea de 70 CP atinge aceeași viteză în 10,3 secunde. Cu toate aceste îmbunătățiri, masa totală a vehiculului rămâne în jurul valorii de o tonă.

Interiorul a fost modernizat cu un panou de bord digital de 7 inch și un ecran tactil central de 10,1 inch (în funcție de echipare). Acesta este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Echipa de vârf Extreme oferă în plus sistemul Media Nav Live, finisaje interioare și exterioare în nuanța Copper Brown, oglinzi electrice, geamuri acționate electric și două porturi USB suplimentare.

Practicitatea rămâne un punct forte. Portbagajul noului Spring facelift oferă între 308 și 1.004 litri, în funcție de poziția banchetei. Totodată, spațiile de depozitare totalizează 32 de litri. Modelul vine și cu sistemul YouClip, o inovație Dacia care permite fixarea sigură a diverselor accesorii. Este vorba despre suporturi pentru pahare, huse de depozitare sau un accesoriu multifuncțional „3 în 1”.

Cel mai accesibil Spring are un preț de pornire de 16.900 euro, iar întreaga gamă este disponibilă la un preț de sub 20.000 euro.

Alte articole importante
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Tehnologie
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Numărul de centre de date din România este în continuă creștere, pe fondul dezvoltării puternice a sectorului IT. Deși nu ne aflăm în topul mondial, România ocupă totuși un loc important în clasamentele globale, datorită infrastructurii competitive și interesului tot mai mare pentru investiții în acest domeniu. România se află pe locul 29 în lume […]
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA au anunțat că vor anula taxele vamale aplicate anumitor produse agricole importate din Brazilia pentru a proteja producătorii interni. Măsura afectează exporturile braziliene și ar putea avea implicații semnificative asupra comerțului bilateral și prețurilor la nivel global. SUA renunță la taxele aplicate produselor agricole din Brazilia Guvernul american a decis să elimine taxele vamale […]
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis şedinţa de tranzacţionare în scădere puternică, cu corecţii de până la 5% pe acţiunile blue-chip. Valul de vânzări de pe Wall Street şi tensiunile care au afectat bursele europene s-au propagat rapid şi pe piaţa locală, accentuând presiunea asupra investitorilor. Şoc la deschidere pe BVB: scăderi de până […]
ANALIZĂ
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Companii
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Europa se află într-un moment critic în războiul de la distanță cu China pe piața vehiculelor hibride plug-in (PHEV).. Dacă nu va accelera investițiile și inovarea, producătorii auto de pe continent riscă să piardă și mai mult teren într-un segment de piață strategic ce va defini mobilitatea viitorului. Europa sub presiune: China câștigă tot mai […]
Studiu EY: 60% dintre antreprenorii români vor investi în inovație
Companii
Studiu EY: 60% dintre antreprenorii români vor investi în inovație
Conform unui studiu EY, denumit „Entrepreneurship Barometer”, 60% dintre antreprenorii români intenționează să investească în inovație. Această tendință reflectă spiritul antreprenorial activ și interesul pentru tehnologii și soluții care să susțină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor. Pe de altă parte, evidențiază o dorință puternică de adaptare la schimbările pieței și de creștere a competitivității. Studiu EY: […]
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur într-un mod care depășește cu mult datele oficiale, ridicând provocări pentru traderii de metale prețioase. Analiștii estimează că achizițiile nepublicate ar putea fi de zece ori mai mari decât cifrele oficiale, scrie FT. Această strategie are scopul de a diversifica rezervele în afara dolarului american. În acest context, sursele reale de cerere […]