Volkswagen analizează posibilitatea de a integra tehnologia electrică dezvoltată de Rivian chiar și pe modelele sale cu motoare termice.
Acest scenariu ar putea accelera tranziția către vehicule mai eficiente și mai conectate, indiferent de tipul de propulsie.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Rivian-vehicule-electrice-Puterea-financiara-scaled.jpg)
Foto: Rivian
Grupul Volkswagen a anunțat că tehnologia dezvoltată în colaborare cu producătorul american de vehicule electrice Rivian ar putea fi extinsă, în timp. Concret, aceasta ar putea fi implementată și pe viitoarele modele echipate cu motoare termice, potrivit Bloomberg.
Integrarea unei arhitecturi software și electronice comune este o prioritate pentru Volkswagen. Marca din Wolfsburg s-a confruntat în ultimii ani cu dificultăți în unificarea platformelor tehnologice ale mărcilor sale. Principala cauză a reprezentat-o întârzierile repetate din cadrul diviziei interne de software, Cariad.
Parteneriatul cu Rivian reprezintă o oportunitate pentru grupul german de a accelera dezvoltarea unei noi generații de platforme. De asemenea, ar putea recupera decalajul față de competitori precum Tesla sau producătorii chinezi.
„Arhitectura este, fără îndoială, extrem de avansată și ar putea fi utilizată pe viitor și pentru vehiculele cu motoare ICE. Totuși, așa cum am precizat, prioritatea rămâne implementarea acesteia pe modelele electrice, iar restul deciziilor vor fi luate ulterior”, a explicat Carsten Helbing, co-director al joint-venture-ului RV Tech.
Cererea pentru vehicule electrice în Statele Unite se estimează că va încetini odată cu eliminarea creditului fiscal de 7.500 de dolari. În schimb, în Europa, Volkswagen și alți producători consacrați resimt presiunea crescândă exercitată de mărcile chineze cu prețuri competitive.
Compania germană s-a angajat anul trecut să investească 5,8 miliarde de dolari în Rivian. Decizia a fost interpretată de analiști drept o încercare de a-și consolida capacitățile software după dificultățile repetate ale diviziei Cariad.
„Arhitectura poate acomoda și alte tipuri de propulsie. Nu identificăm obstacole majore, însă vor fi necesare ajustări suplimentare la nivel de componente și platformă”, a declarat Helbing.
Cele două companii au confirmat că testele de iarnă vor începe până la sfârșitul acestui an și vor avea rolul de a evalua performanțele sistemului în condiții extreme. Testele vor fi efectuate pe modelul Volkswagen ID.Every1, pe un model Audi și pe un vehicul din noua gamă Scout.
ID.Every1 este conceptul care anunță viitorul model compact al celor de la Volkswagen. Acesta va fi primul automobil VW care va integra arhitectura software și electronică RV Tech. Debutul oficial este programat pentru 2027.
Până la finalul deceniului, mai multe modele bazate pe platforma Scalable Systems Platform ar urma să adopte tehnologia rezultată din colaborarea cu Rivian.