Prima pagină » Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice

Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice

Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice
Foto: Shutterstock

Volkswagen analizează posibilitatea de a integra tehnologia electrică dezvoltată de Rivian chiar și pe modelele sale cu motoare termice.

Acest scenariu ar putea accelera tranziția către vehicule mai eficiente și mai conectate, indiferent de tipul de propulsie.

Parteneriat extins: Tehnologia EV Rivian, posibilă și pe vehiculele termice Volkswagen

Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice

Foto: Rivian

Grupul Volkswagen a anunțat că tehnologia dezvoltată în colaborare cu producătorul american de vehicule electrice Rivian ar putea fi extinsă, în timp. Concret, aceasta ar putea fi implementată și pe viitoarele modele echipate cu motoare termice, potrivit Bloomberg.

Integrarea unei arhitecturi software și electronice comune este o prioritate pentru Volkswagen. Marca din Wolfsburg s-a confruntat în ultimii ani cu dificultăți în unificarea platformelor tehnologice ale mărcilor sale. Principala cauză a reprezentat-o întârzierile repetate din cadrul diviziei interne de software, Cariad.

Parteneriatul cu Rivian reprezintă o oportunitate pentru grupul german de a accelera dezvoltarea unei noi generații de platforme. De asemenea, ar putea recupera decalajul față de competitori precum Tesla sau producătorii chinezi.

„Arhitectura este, fără îndoială, extrem de avansată și ar putea fi utilizată pe viitor și pentru vehiculele cu motoare ICE. Totuși, așa cum am precizat, prioritatea rămâne implementarea acesteia pe modelele electrice, iar restul deciziilor vor fi luate ulterior”, a explicat Carsten Helbing, co-director al joint-venture-ului RV Tech.

Volkswagen va investi 5,8 miliarde $ în Rivian

Cererea pentru vehicule electrice în Statele Unite se estimează că va încetini odată cu eliminarea creditului fiscal de 7.500 de dolari. În schimb, în Europa, Volkswagen și alți producători consacrați resimt presiunea crescândă exercitată de mărcile chineze cu prețuri competitive.

Compania germană s-a angajat anul trecut să investească 5,8 miliarde de dolari în Rivian. Decizia a fost interpretată de analiști drept o încercare de a-și consolida capacitățile software după dificultățile repetate ale diviziei Cariad.

„Arhitectura poate acomoda și alte tipuri de propulsie. Nu identificăm obstacole majore, însă vor fi necesare ajustări suplimentare la nivel de componente și platformă”, a declarat Helbing.

Teste cu noul ID.Every1

Cele două companii au confirmat că testele de iarnă vor începe până la sfârșitul acestui an și vor avea rolul de a evalua performanțele sistemului în condiții extreme. Testele vor fi efectuate pe modelul Volkswagen ID.Every1, pe un model Audi și pe un vehicul din noua gamă Scout.

ID.Every1 este conceptul care anunță viitorul model compact al celor de la Volkswagen. Acesta va fi primul automobil VW care va integra arhitectura software și electronică RV Tech. Debutul oficial este programat pentru 2027.

Până la finalul deceniului, mai multe modele bazate pe platforma Scalable Systems Platform ar urma să adopte tehnologia rezultată din colaborarea cu Rivian.

Alte articole importante
Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Tesla a fost detronată de două mărci chinezești
Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Tesla a fost detronată de două mărci chinezești
Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025 vine cu o serie de surprize. Piața globală de mașini electrice înregistrează o expansiune puternică, cu 12,8 milioane de unități livrate între ianuarie și august 2025. Creșterea anuală medie a livrărilor este de 28% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Anumiți producători înregistrează […]
Cele șapte păcate capitale ale exuberanței corporative
Cele șapte păcate capitale ale exuberanței corporative
Valoarea companiilor listate din SUA, raportată la dimensiunea economiei, este cea mai mare din istorie. Silicon Valley, Wall Street și Washington conspiră împreună într-una dintre cele mai profitabile ere ale capitalismului american. Febra inovației financiare cuprinde America Inc. și promite câștiguri încă și mai spectaculoase. Dar, fiecare aventură maniacală are un cost ascuns. The Economist […]
Lukoil ar putea ajunge pe mâna americanilor. Un mare fond de investiții dă târcoale colosului aflat pe marginea prăpastiei
Lukoil ar putea ajunge pe mâna americanilor. Un mare fond de investiții dă târcoale colosului aflat pe marginea prăpastiei
Grupul american Carlyle analizează achiziția unor părți din Lukoil, afectate de sancțiunile impuse recent. Compania se află într-o etapă preliminară de evaluare, discutând posibilitatea obținerii unei licențe americane care să permită negocierile oficiale cu Lukoil. Carlyle a refuzat să comenteze oficial, iar reprezentanții Lukoil nu au răspuns imediat solicitărilor de declarații. Stadiul negocierilor și licența […]
Red Bull, anchetat de autoritățile antitrust din UE sub acuzația că și-a făcut strategie pentru a limita concurența
Red Bull, anchetat de autoritățile antitrust din UE sub acuzația că și-a făcut strategie pentru a limita concurența
Autoritățile antitrust din UE au deschis joi o anchetă asupra producătorului austriac de băuturi energizante Red Bull, afirmând că acesta ar putea restricționa concurența, în special băuturile energizante vândute de cel mai apropiat rival al său. Ancheta survine după raiduri desfășurate în 2023 și reclamații venite de la Monster Energy, concurentul american al companiei, scrie […]
Trotinetele și bicicletele electrice nu vor mai putea circula fără RCA
Trotinetele și bicicletele electrice nu vor mai putea circula fără RCA
Trotinetele și bicicletele electrice vor avea nevoie de asigurare obligatorie, după ce Nicușor Dan a promulgat noua lege RCA. Decizia vine la mai bine de două săptămâni după ce deputații adoptaseră proiectul legii RCA, prin care vehiculele electrice ușoare nu vor mai putea circula fără o poliță RCA. Asigurarea RCA devine obligatoriu pentru trotinetele și […]
Sfârșitul monedei de un cent: SUA încheie o tradiție de peste 230 de ani
Sfârșitul monedei de un cent: SUA încheie o tradiție de peste 230 de ani
America a produs ultima monedă de un cent, marcând, astfel, sfârșitul unei tradiții vechi de peste două secole. Departamentul Trezoreriei estimează că oprirea producției va economisi o risipă de aproximativ 56 milioane de dolari anual. Consumatorii trebuie să fie pregătiți pentru ajustări minore ale prețurilor. Experiența internațională arată că retragerea monedelor mici este fezabilă și […]