Prima pagină » ANALIZĂ – Tehnologia chineză a EV-urilor remodelează designul auto global

ANALIZĂ – Tehnologia chineză a EV-urilor remodelează designul auto global

ANALIZĂ - Tehnologia chineză a EV-urilor remodelează designul auto global
Foto: AUDI China

Află cum tehnologia chineză a EV-urilor remodelează sectorul auto, deschizând noi căi de dezvoltare și inovare pentru producători.

Constructorii din China oferă platforme modulare și șasiuri gata de utilizat, care grăbesc dezvoltarea și reduc costurile. Această inovație permite producătorilor tradiționali să recupereze terenul în fața rivalilor din această țară și deschide noi oportunități pentru companiile mai mici.

Tehnologia chineză a EV-urilor, factor-cheie în reinventarea designului auto

Tehnologia chineză a EV-urilor remodelează designul auto global

Foto: NIO

Constructorii auto din întreaga lume au început să privească cu interes tehnologia chineză pentru vehicule electrice (EV). Aceasta este considerată de mulți o excelentă oportunitate de a depăși obstacolele de dezvoltare și de a lansa rapid modele noi. Totodată, companiile chineze au nevoie disperată de venituri suplimentare, pe fondul unei competiții acerbe pe piața internă și al intensificării tensiunilor comerciale internaționale, notează Autonews.

„Este o soluție extrem de inteligentă, benefică pentru ambele părți”, a declarat Will Wang, director general al firmei de consultanță Autodatas din Shanghai, care oferă rapoarte detaliate despre cele mai vândute modele EV.

Această strategie amintește de campania „Intel Inside” din anii 1990, prin care producătorul american de cipuri Intel a furnizat componente de ultimă generație pentru a transforma computerele în produse premium.

În cazul EV-urilor, producătorii chinezi vând tehnologia „la cutie”. Ne referim la șasiuri gata de utilizat, echipate cu software și baterii, care pot fi implementate chiar și de producători mici cu bugete limitate. Spre exemplu, Leapmotor, a încheiat un parteneriat cu gigantul Stellantis pentru a vinde mașini electrice în afara Chinei. De asemenea, negociază cu alte mărci licențierea tehnologiei.

Producătorii europeni încearcă să țină pasul cu rivalii chinezi

Folosirea unui șasiu și a unui software prefabricat ar putea economisi miliarde de dolari și ani întregi de cercetare-dezvoltare. Totodată, le permite constructorilor tradiționali să recupereze terenul pierdut în fața rivalilor chinezi. Renault a fost unul dintre primii producători care au adoptat acest model. Mărturie stă modelul low-cost Dacia Spring, care a fost construit pe platforma chineză Dongfeng. Automobilul din portofoliul mărcii românești se află pe piața din Europa din 2021.

Renault a mers chiar mai departe cu noul Twingo electric. Acesta se află în plin proces de dezvoltare la centrul de cercetare din Shanghai, unde firma chineză Launch Design oferă suport tehnic pentru dezvoltarea platformei EV. Și alte modele „China Inside” sunt în curs de pregătire. Ford caută un partener chinez pentru a furniza tehnologii pentru platforme EV. De altfel, CEO-ul companiei americane, Jim Farley, a testat frecvent modele chinezești, lăudând recent sedanul electric SU7 de la Xiaomi.

La rândul său, Volkswagen și-a extins planurile de a dezvolta modele dedicate Chinei pentru toate tipurile de combustibil. Acestea sunt bazate pe platforme dezvoltate împreună cu Xpeng și folosesc designul electronic și software-ul gigantului chinezesc. Experții spun că producătorii tradiționali întâmpină dificultăți în a dezvolta sisteme EV agile, care pot fi actualizate rapid din cauza structurilor organizaționale complexe.

„Acesta este motivul pentru care Volkswagen vrea să vadă dacă tehnologiile EV de la Xpeng pot completa sau înlocui propriile soluții”, spune Yale Zhang, director la firma de consultanță AutoForesight din Shanghai.

Cât de benefică este tehnologia EV chinezească?

Dacă strategia funcționează în China, constructorul german ar putea să o aplice la nivel global, adaugă Zhang. Audi se așteaptă să înceapă livrarea mașinii electrice de 33.000 de dolari către clienții din China în această lună. Rivalii săi globali încearcă acum să utilizeze și ei proprietatea intelectuală chineză pentru a lansa rapid noi modele. Astfel, Toyota și Volkswagen au planuri comune de dezvoltare pentru modele dedicate Chinei, cu tehnologie de la partenerii chinezi GAC și, respectiv, Xpeng, potrivit Reuters. Reprezentanții Volkswagen China au precizat că oarteneriatul cu Xpeng se concentrează, pentru moment, pe piața chineză.

Avantajul tehnologiei modulare a producătorilor chinezi, inspirată de Tesla, constă în primul rând, în reducerea costurilor. În plus se urmărește accelerarea dezvoltării și scăderea barierelor de intrare. Această competență este acum suficient de mare încât producătorii chinezi să poată extinde licențierea și serviciile de royalty pe piețele externe.

CATL, de exemplu, a licențiat tehnologia sa către Ford pentru o uzină de baterii. Exportul tehnologiei chinezești poate ajuta țările mai puțin industrializate să-și construiască propriile branduri EV naționale. Abu Dhabi-based CYVN Holdings, investitor strategic în NIO, a dezvoltat un model electric premium folosind șasiul și software-ul NIO. CYVN a cumpărat McLaren și intenționează să vândă EV-ul sub brandul britanic. Și asta, deși viitoarele modele vor încorpora mai mult „ADN McLaren” și mai puțină tehnologie chineză.

Totuși, rămâne întrebarea dacă beneficiile reciproce ale tehnologiei EV chinezești se vor menține pe termen lung. Experții din industrie avertizează că dependența excesivă de tehnologie terță limitează capacitatea constructorilor de a-și diferenția brandul. În plus, integrarea propriei tehnologii poate reduce riscurile și poate păstra avantajul competitiv.

Alte articole importante
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Companii
Amazon ia în calcul concedierea a până la 30.000 de angajați
Amazon pregătește una dintre cele mai mari restructurări din istorie. Potrivit presei internaționale, compania ar urma să concedieze până la 30.000 de angajați din corporații. Asta înseamnă aproape 10% din forța sa globală. Decizia vine pe fondul avansului rapid al inteligenței artificiale și al semnalelor de încetinire din piața muncii americane. Amazon lovește din nou […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Apocalipsa AI pe piața muncii s-a mutat cu cinci ani mai aproape
Ideea unor concedieri masive provocate de AI părea îndepărtată chiar și cu vreo două săptămâni în urmă. Amazon a concediat, însă, într-o secundă, un grup care ar putea popula un întreg oraș. Deși mai sunt încă voci care să susțină că va fi exact ca la industrializare, de fapt, era concedierilor masive provocate de AI […]