Volkswagen Group își consolidează poziția pe piața globală datorită vânzărilor de vehicule electrice și cererii europene crescute.
Gigantul german își consolidează poziția atât pe piața europeană, cât și pe cea globală. Rezultatele reflectă atât cererea puternică pentru modelele tradiționale, cât și succesul înregistrat de segmentul vehiculelor electrice.
Foto: Volkswagen
Volkswagen Group a anunțat livrarea a 2.198.800 de vehicule la nivel global în cel de-al treilea trimestru din 2025. Totalul reprezintă o creștere ușoară de 1% (circa 22.000 de unități) față de aceeași perioadă din 2024, relatează Electrive.
Evoluția pozitivă a fost susținută în principal de performanțele din Europa și din America de Sud. În schimb, piețele din China și din America de Nord au înregistrat scăderi de 7,2%, și respectiv de aproape 10%. La nivelul primelor nouă luni ale anului, grupul german a vândut 6,6 milioane de vehicule. Totalul este cu 1,2% mai mare comparativ cu cel din interval similar de anul trecut (aproximativ 80.000 de unități).
Divizia Core Brands a crescut cu 3,5%, până la 4,97 milioane de unități livrate. Aceasta reunește mărcile Volkswagen, Skoda, Seat/Cupra și Volkswagen Vehicule Comerciale. Marca Volkswagen a condus această evoluție, cu 3,5 milioane de vehicule (+2,8%), urmată de Skoda și de Seat/Cupra. Excepție a făcut divizia de vehicule comerciale, care a suferit o scădere de peste 10% (minus aproximativ 30.000 de unități).
Mărcile din zona premium și de lux au înregistrat rezultate sub așteptări. Astfel, Audi, Bentley și Lamborghini au raportat volume mai mici decât în TIII din 2024, în timp ce Porsche a consemnat o scădere a livrărilor. Audi a coborât cu 4,8%, până la 1,17 milioane de vehicule. În ce-o privește, marca Porsche a vândut 212.500 de unități, în scădere cu 6% față de anul precedent.
Divizia de camioane și autobuze a grupului, reunită sub marca Traton, a înregistrat o scădere de 8,5%. Reculul a fost cauzat de performanțele mai slabe ale mărcilor Scania și International. În schimb, MAN și Volkswagen Truck & Bus au raportat creșteri moderate.
Livrări pe piață | T3 2025 | T3 2024 | Delta (%) | T1-T3/25 | T1-T3/24 | Delta (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Europa | 174.700 | 109.200 | +60,0 | 522.600 | 293.300 | +78,2 |
SUA | 37.400 | 11.900 | +213,5 | 68.700 | 37.100 | +85,2 |
China | 25.800 | 57.500 | -55,2 | 85.100 | 148.100 | -42,5 |
Restul lumii | 14.100 | 10.700 | +31,7 | 41.100 | 28.100 | +46,6 |
Total global | 252.100 | 189.300 | +33,1 | 717.500 | 506.600 | +41,7 |
Foto: Volkswagen
Cel mai dinamic segment al grupului rămâne cel al vehiculelor electrice (EV). Livrările de modele 100% electrice au crescut cu 33,1% în trimestrul al treilea. Totodată, pe întreg intervalul ianuarie-septembrie, livrările au crescut cu 41,7%, până la 717.500 de unități, cu peste 210.000 mai multe decât în 2024. Europa s-a dovedit principala piață pentru modelele cu emisii zero. Astfel, germanii au vândut cu 522.600 de unități (+78,2%).
Marca Volkswagen rămâne liderul intern în segmentul electric, cu 287.700 de unități livrate (+6,1%). Asta, deși în al treilea trimestru s-a observat o ușoară scădere (-7,4%). La rândul său, Audi a raportat o creștere de 41,1%, până la 163.400 de unități, impulsionată de succesul SUV-urilor Q4 e-tron și A6 e-tron. Skoda a reușit o performanță remarcabilă, dublându-și livrările la 118.500 de EV-uri, iar Porsche a înregistrat o creștere de peste trei ori, ajungând la 49.000 de unități, datorită lansării noului Macan Electric.
Și divizia Traton a înregistrat progrese semnificative. Aceasta a livrat 2.100 de camioane și autobuze electrice, de două ori mai multe decât în anul anterior.
Top 10 modele electrice Volkswagen Group (ianuarie-septembrie 2025)