Prima pagină » Vânzările Volkswagen Group cresc datorită Europei și EV-urilor

Vânzările Volkswagen Group cresc datorită Europei și EV-urilor

Vânzările Volkswagen Group cresc datorită Europei și EV-urilor
Foto: Unsplash

Volkswagen Group își consolidează poziția pe piața globală datorită vânzărilor de vehicule electrice și cererii europene crescute.

Gigantul german își consolidează poziția atât pe piața europeană, cât și pe cea globală. Rezultatele reflectă atât cererea puternică pentru modelele tradiționale, cât și succesul înregistrat de segmentul vehiculelor electrice.

Volkswagen Group a vândut cu 22.000 de mașini mai mult în trimestrul III

Vânzările Volkswagen Group cresc datorită Europei și EV-urilor

Foto: Volkswagen

Volkswagen Group a anunțat livrarea a 2.198.800 de vehicule la nivel global în cel de-al treilea trimestru din 2025. Totalul reprezintă o creștere ușoară de 1% (circa 22.000 de unități) față de aceeași perioadă din 2024, relatează Electrive.

Evoluția pozitivă a fost susținută în principal de performanțele din Europa și din America de Sud. În schimb, piețele din China și din America de Nord au înregistrat scăderi de 7,2%, și respectiv de aproape 10%. La nivelul primelor nouă luni ale anului, grupul german a vândut 6,6 milioane de vehicule. Totalul este cu 1,2% mai mare comparativ cu cel din interval similar de anul trecut (aproximativ 80.000 de unități).

Divizia Core Brands a crescut cu 3,5%, până la 4,97 milioane de unități livrate. Aceasta reunește mărcile Volkswagen, Skoda, Seat/Cupra și Volkswagen Vehicule Comerciale. Marca Volkswagen a condus această evoluție, cu 3,5 milioane de vehicule (+2,8%), urmată de Skoda și de Seat/Cupra. Excepție a făcut divizia de vehicule comerciale, care a suferit o scădere de peste 10% (minus aproximativ 30.000 de unități).

Vânzări sub așteptări pentru mărcile premium

Mărcile din zona premium și de lux au înregistrat rezultate sub așteptări. Astfel, Audi, Bentley și Lamborghini au raportat volume mai mici decât în TIII din 2024, în timp ce Porsche a consemnat o scădere a livrărilor. Audi a coborât cu 4,8%, până la 1,17 milioane de vehicule. În ce-o privește, marca Porsche a vândut 212.500 de unități, în scădere cu 6% față de anul precedent.

Divizia de camioane și autobuze a grupului, reunită sub marca Traton, a înregistrat o scădere de 8,5%. Reculul a fost cauzat de performanțele mai slabe ale mărcilor Scania și International. În schimb, MAN și Volkswagen Truck & Bus au raportat creșteri moderate.

Livrări pe piață T3 2025 T3 2024 Delta (%) T1-T3/25 T1-T3/24 Delta (%)
Europa 174.700 109.200 +60,0 522.600 293.300 +78,2
SUA 37.400 11.900 +213,5 68.700 37.100 +85,2
China 25.800 57.500 -55,2 85.100 148.100 -42,5
Restul lumii 14.100 10.700 +31,7 41.100 28.100 +46,6
Total global 252.100 189.300 +33,1 717.500 506.600 +41,7

Segmentul electric, motorul creșterii Volkswagen

Vânzările Volkswagen Group cresc datorită Europei și EV-urilor

Foto: Volkswagen

Cel mai dinamic segment al grupului rămâne cel al vehiculelor electrice (EV). Livrările de modele 100% electrice au crescut cu 33,1% în trimestrul al treilea. Totodată, pe întreg intervalul ianuarie-septembrie, livrările au crescut cu 41,7%, până la 717.500 de unități, cu peste 210.000 mai multe decât în 2024. Europa s-a dovedit principala piață pentru modelele cu emisii zero. Astfel, germanii au vândut cu 522.600 de unități (+78,2%).

Marca Volkswagen rămâne liderul intern în segmentul electric, cu 287.700 de unități livrate (+6,1%). Asta, deși în al treilea trimestru s-a observat o ușoară scădere (-7,4%). La rândul său, Audi a raportat o creștere de 41,1%, până la 163.400 de unități, impulsionată de succesul SUV-urilor Q4 e-tron și A6 e-tron. Skoda a reușit o performanță remarcabilă, dublându-și livrările la 118.500 de EV-uri, iar Porsche a înregistrat o creștere de peste trei ori, ajungând la 49.000 de unități, datorită lansării noului Macan Electric.

Și divizia Traton a înregistrat progrese semnificative. Aceasta a livrat 2.100 de camioane și autobuze electrice, de două ori mai multe decât în anul anterior.

Top 10 modele electrice Volkswagen Group (ianuarie-septembrie 2025)

  1. Volkswagen ID.4 / ID.5 – 128.900 unități
  2. Volkswagen ID.3 – 88.800 unități
  3. Audi Q4 e-tron – 65.700 unități
  4. Audi Q6 e-tron – 63.800 unități
  5. Skoda Elroq – 60.400 unități
  6. Skoda Enyaq – 58.100 unități
  7. Volkswagen ID.7 – 55.500 unități
  8. Volkswagen ID. Buzz – 42.900 unități
  9. Porsche Macan Electric – 36.300 unități
  10. Cupra Born – 32.900 unități
Alte articole importante
ANALIZĂ
Sectorul bancar polonez, la răscruce: tehnologii avansate, dar fonduri insuficiente
Sectorul bancar polonez, la răscruce: tehnologii avansate, dar fonduri insuficiente
Sectorul bancar polonez este unul dintre cele mai avansate tehnologic din Europa. Cu toate acestea, experții afirmă că potențialul său capital este insuficient pentru a susține economia rapidă și investițiile mari. „Sectorul bancar polonez este astăzi unul dintre cele mai mici din Uniunea Europeană comparativ cu dimensiunea PIB-ului țării”, a declarat Agnieszka Wachnicka, vicepreședinta Asociației […]
Trump amenință China cu restricții la piesele avioanelor Boeing
Trump amenință China cu restricții la piesele avioanelor Boeing
Trump amenință China cu restricții la exporturile de piese pentru avioanele Boeing, intensificând tensiunile comerciale. Măsura, dacă va fi aplicată, ar putea amplifica tensiunile comerciale dintre Washington și Beijing și ar avea consecințe majore asupra industriei aeronautice globale. Trump amenință China cu restricții la exporturile de piese pentru avioanele Boeing Statele Unite ar putea introduce […]
Românii preferă cash-ul la plățile ramburs, deși folosesc mai des cardul
Românii preferă cash-ul la plățile ramburs, deși folosesc mai des cardul
Șase din zece români preferă plata cash în 2025 atunci când comandă produse online cu opțiunea de ramburs. Deși plățile digitale câștigă teren, mulți cumpărători rămân atașați de lichidități, considerând că oferă mai mult control și siguranță asupra tranzacțiilor. 6 din 10 români preferă cash la comenzile cu ramburs Românii folosesc frecvent plățile electronice. Totuși, […]
Topul city break-urilor europene care fac senzație în 2025
Topul city break-urilor europene care fac senzație în 2025
Un sondaj realizat de organizația britanică Which? a dezvăluit cele mai apreciate destinații de city break din Europa. Cracovia, Valencia, Viena și Istanbul atrag turiștii prin istorie, gastronomie și prețuri accesibile. Cracovia – campioana city break-urilor europene Cracovia, Polonia, a fost desemnată pentru a cincea oară consecutiv cea mai bună destinație de city break din […]
Cât cheltuie românii la restaurant comparativ cu vecinii lor
Cât cheltuie românii la restaurant comparativ cu vecinii lor
Românii cheltuie o parte mai mare din salariu pentru mese la restaurant decât locuitorii din țările vecine. Această tendință scoate în evidență atât dorința de socializare, cât și diferențele de prețuri și în ceea ce privește puterea de cumpărare din regiune. Românii cheltuie mai mult din salariu pe mese în oraș decât țările din jur […]
ANALIZĂ
Piața second hand cucerește Europa. În România a atins pragul de 200 milioane de euro
Analize
Piața second hand cucerește Europa. În România a atins pragul de 200 milioane de euro
Piața second hand în Europa se dezvoltă cu o rată anuală de 22%. Studiile arată că 7 din 10 europeni cumpără deja haine la mâna a doua. România urmează aceeași tendință, fără a face excepție. Magazinele de cartier, cândva asociate cu produse de slabă calitate și miros neplăcut, se reinventează și atrag clienți noi. Conform […]