Prima pagină » Zoox, filială Amazon, a inaugurat prima fabrică de robotaxiuri. Modelul autonom nu are volan

Zoox, filială Amazon, a inaugurat prima fabrică de robotaxiuri. Modelul autonom nu are volan

Zoox, filială Amazon, a inaugurat prima fabrică de robotaxiuri. Modelul autonom nu are volan
Fotografii: Zoox.com

Zoox, compania de vehicule autonome deținută de Amazon, a inaugurat în California prima sa fabrică dedicată exclusiv producției de robotaxiuri.

Noua facilitate reprezintă un pas esențial în strategia startup-ului american de a lansa propriul serviciu comercial de ride-hailing în SUA, începând chiar din acest an.

Zoox a deschis prima fabrică pentru producția de robotaxiuri

Zoox, filială Amazon, a inaugurat prima fabrică de robotaxiuri

Noua unitate de producţie este amplasată în orașul californian Hayward și are o suprafaţă de 20.000 de metri pătraţi. În prezent, Zoox produce un robotaxi pe zi, dar intenționează ca în noul sit de producție să crească treptat ritmul și să atingă pragul de 10.000 de unități anual, lodată ce va ajunge la capacitate maximă.

Modelul său autonom adoptă un design perfect simetric, nu are volan, măsoară 3,63 metri în lungime și poate transporta până la patru pasageri, relatează Electrive. CEO-ul Aicha Evans a subliniat faptul că Zoox nu intenționează să comercializeze aceste vehicule, ci să le folosească exclusiv în propriul serviciu de transport urban, ceea ce schimbă logica producției față de constructorii tradiționali.

Deja testate în orașe precum Foster City, San Francisco și Las Vegas, robotaxiurile Zoox vor fi operate în flote de 500 până la 1.000 de unități în orașe mici și medii. Las Vegas va fi primul în care vor fi oferite astfel de curse, după care vor urma San Francisco, în 2026, și mai târziu Austin și Miami.

Rivalul principal al Zoox este Waymo (Alphabet), care operează deja peste 250.000 de curse autonome săptămânal în patru orașe din SUA. Între timp, și cei de la Tesla se pregătesc să lanseze propriul robotaxi Cybercab, iar Elon Musk a anunțat că startul operațiunilor va avea loc pe 22 iunie, la Austin.

Zoox va reduce cheltuielile de producție

Fabrica Zoox din Hayward a fost ridicată pe o fostă unitate a producătorului de autobuze Gillig și are o suprafață echivalentă cu trei terenuri de fotbal. Pe lângă cei 100 de angajați, linia de asamblare californiană integrează mai mulți roboți, care îndeplinesc sarcini precum aplicarea de adeziv pentru geamuri sau mutarea vehiculelor între stații.

Fiecare robotaxi trece prin teste riguroase, de la calibrarea senzorilor și testarea trenului de rulare, până la simularea unei ploi pentru detectarea eventualelor scurgeri. Înainte de a fi declarat apt pentru a ieși pe străzi, fiecare vehicul face mai multe ture pe pista de testare aflată în interiorul fabricii, transmite CNBC.

Costurile de producție sunt deocamdată ridicate, dar CTO-ul Jesse Levinson estimează că acestea vor scădea odată cu extinderea flotei. Zoox se aprovizionează în proporție de 50% cu piese de la furnizori americani, restul provenind din țări precum China și Italia. De asemenea, compania ia în calcul extinderea rețelei de producție în alte orașe din SUA sau chiar în afara țării, în funcție de cerere.

Alte articole importante
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Un nou clasament global a făcut ierarhia celor mai muncitoare țări din lume. Acesta arată diferențe uriașe între țări în ceea ce privește numărul de ore lucrate pe săptămână. În timp ce media globală se situează la 38,7 ore, decalajul dintre națiunile cu cele mai lungi și cele mai scurte programe de lucru ajunge la […]
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația a rămas și în 2025 unul dintre cele mai mari pericole pentru economiile lumii. Anul acesta, diferențele dintre țările cu cele mai ridicate rate ale inflației și cele mai stabile economii sunt dramatice. Pentru exemplificare, cum ar fi să începi anul cu 100 de dolari, dar până în decembrie aceștia valorează mai puțin de […]
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Companii
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Dacia pregătește un nou val de restructurări, într-un context în care industria auto trece prin transformări rapide. Aceste schimbări ar putea influența atât direcția strategică a companiei, cât și stabilitatea locurilor de muncă pentru mii de angajați. Noi restructurări la Dacia: 900 de angajați ai uzinei de la Mioveni vor pleca voluntar Dacia a inițiat […]
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Companii
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Meta va achita 190 de milioane $ ca să închidă un nou dosar legat de acuzații privind încălcarea confidențialității utilizatorilor Facebook. Acordul financiar ar permite companiei să evite un proces îndelungat și să limiteze impactul reputațional într-un moment în care practicile de protecție a datelor sunt intens scrutinare. Meta închide, astfel, un caz privind încălcarea […]
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Companii
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Nvidia pregătește o schimbare majoră în arhitectura centrelor sale de date AI, trecând la cipuri de memorie folosite pe smartphone-uri. Această tranziție ar putea transforma atât performanța sistemelor AI, cât și structura costurilor, cu efecte directe asupra pieței tehnologice globale. Nvidia revoluționează centrele de date AI cu cipuri de memorie pentru smartphone-uri Nvidia a decis […]
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Coșmarul cookie-urilor pe internet va lua sfârșit în Europa pe măsură ce noile reguli vor simplifica modul de gestionare a consimțământului. Această schimbare ar putea pune capăt avalanșei de bannere intruzive și ar putea transforma experiența digitală într-una mai clară, mai sigură și mai puțin obositoare. Noi reguli pregătite de UE va pune capăt coșmarului […]