Aplicația ChatGPT a atins un prag financiar important, ajungând la venituri de trei miliarde de dolari obținute din plățile utilizatorilor.
Creșterea reflectă adoptarea accelerată a serviciilor de inteligență artificială și interesul tot mai mare pentru abonamentele și funcțiile avansate ale platformei dezvoltată de OpenAI.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/08/ChatGPT-bucharest-romania-july-30th-2024-man-typing-prompts-into-ai-powered-chat-scaled.jpg)
Foto: Freepik
Aplicația ChatGPT pentru smartphone a depășit nivelul de trei miliarde de dolari în sumele cheltuite de utilizatori la nivel mondial, potrivit datelor estimate de compania de analiză Appfigures. Valoarea cumulată ia în calcul plățile realizate pe platformele iOS și Android încă de la debutul aplicației în mai 2023, relatează TechCrunch.
Statisticile arată că 2025 a reprezentat momentul-cheie al acestei ascensiuni financiare. Doar în acest an, utilizatorii au direcționat aproximativ 2,48 miliarde de dolari către aplicația mobilă ChatGPT.
Prin comparație, în 2024, cheltuielile s-au ridicat la circa 487 de milioane de dolari, ceea ce înseamnă un salt anual de peste 400%. În primul an de funcționare, aplicația a generat venituri de 42,9 milioane de dolari, înainte ca acestea să explodeze cu peste 1.000% în anul următor.
Conform estimărilor Appfigures, ChatGPT a atins pragul de trei miliarde de dolari în doar 31 de luni de la lansare. Performanța este cu atât mai notabilă cu cât TikTok a avut nevoie de 58 de luni pentru a ajunge la același nivel. Platforma de social media este liderul global al aplicațiilor consumer din punct de vedere al veniturilor.
Ritmul de creștere al ChatGPT îl depășește inclusiv cel al unor servicii de streaming consacrate. Spre exemplu, Disney+ a atins pragul de trei miliarde de dolari abia după 42 de luni. De asemenea, HBO Max a reușit această performanță după 46 de luni.
În ceea ce privește aplicațiile bazate pe inteligență artificială, Grok, produsul dezvoltat de xAI, este cel mai apropiat concurent în ceea ce privește dinamica veniturilor. Aplicația a fost lansată la final de 2023 pentru abonații X Premium Plus. Grok prezintă, raportat la începutul monetizării, cea mai aproapiată evoluție cu cea a ChatGPT dintre toate aplicațiile AI analizate de Appfigures.
Cea mai mare parte a veniturilor ChatGPT este generată de abonamentele plătite de utilizatori. Platforma oferă varianta ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună și ChatGPT Pro. Acesta este un abonament dedicat utilizatorilor avansați și are un cost lunar de 200 de dolari. Cu toate acestea, compania ia în calcul și alte modalități de monetizare.
În ecosistemul aplicațiilor AI, veniturile pot proveni și din servicii destinate dezvoltatorilor sau din publicitate. În acest sens, ChatGPT a lansat recent un magazin propriu de aplicații. Potrivit declarațiilor oficiale de pe blogul companiei, acesta urmează să fie monetizat.
În paralel, Google testează integrarea reclamelor în produse de căutare susținute de inteligență artificială. Este vorba despre AI Mode, AI Overviews, AI Shopping și o versiune a feed-ului Discover, care este tot mai axată pe AI.
Pe segmentul clienților corporate, Anthropic își orientează strategia către mediul de afaceri. Compania ar putea atinge venituri de până la 70 de miliarde de dolari până în 2028. Acestea sunt estimările vehiculate în industrie.