Prima pagină » OpenAI ar putea introduce reclame în versiunea gratuită ChatGPT

OpenAI ar putea introduce reclame în versiunea gratuită ChatGPT

OpenAI ar putea introduce reclame în versiunea gratuită ChatGPT
Foto: Freepik

Versiunea gratuită a ChatGPT, platforma de tip LLM (large language model), ar putea ca în curând să includă reclame.

Mișcarea semnalează o nouă etapă în modul în care este finanțat accesul la tehnologiile avansate de AI. Deocamdată, nu este clar cum va funcționa chatbot-ul OpenAI sau sub ce formă vor fi introduse aceste reclame.

OpenAI testează reclame pentru versiunea gratuită a ChatGPT

OpenAI ar putea introduce reclame în versiunea gratuită ChatGPT

Foto: OpenAI

Era inteligenței artificiale gratuite pare să se apropie de sfârșit, pe măsură ce modelul economic al platformelor începe să se schimbe. OpenAI intenționează să introducă reclame în versiunea gratuită a platformei ChatGPT. Anunțurile ar urma să fie afișate în funcție de conversațiile fiecărui utilizator, anunță Engadget.

Primele indicii vin dintr-o versiune beta a aplicației ChatGPT pentru Android. Aceasta conține linii de cod care fac trimitere explicită la afișarea reclamelor. Conform unor scurgeri de informații apărute pe platformele sociale, versiunea beta 1.2025.329 include referințe la „funcția de reclame”, „reclamă de căutare” și „conținut bazar”. Deși această variantă nu este încă disponibilă publicului, ea ar putea semnala faptul că OpenAI se pregătește să introducă publicitatea în interfața chatbot-ului său.

Descoperirea apare în contextul unui raport publicat de The Information la începutul lunii noiembrie. Publicația menționa faptul că OpenAI ia în calcul integrarea reclamelor în ChatGPT pe baza memoriei sau a conversațiilor utilizatorilor.

Unde vor fi poziționate reclamele

Sam Altman, CEO-ul OpenAI, a discutat anterior despre modul în care reclamele ar putea fi încorporate, însă nu a oferit niciodată o poziție definitivă.

La un eveniment organizat anul trecut la Harvard Business School, acesta declara că integrarea publicității în inteligența artificială este „extrem de tulburătoare pentru mine”. El spunea că reprezintă „o ultimă soluție pentru noi ca model de afaceri”, dar că „nu este total împotriva lor”.

Mesajul a fost reiterat în primul episod al podcastului OpenAI. Altman a subliniat că startup-ul său nu respinge ideea reclamelor, însă nu a găsit încă metoda potrivită de implementare. Liniile de cod descoperite recent nu indică unde ar putea fi poziționate reclamele. Totuși, este posibil să vizeze nivelul gratuit al ChatGPT, care are deja limite privind numărul de mesaje, utilizarea memoriei și volumul general de acces.

Reclame cu inteligență artificială

Nu este deloc surprinzător să vedem că reclamele vor ajunge în ChatGPT. Mișcarea a fost prezisă de mult timp și ar alinia chatbot-ul la alte servicii de inteligență artificială. Este ceva ce, spre exemplu, Google și Microsoft testează deja, notează Techradar.

Dacă va trebui să acceptăm prezența reclamelor, acestea ar trebui măcar să fie bine direcționate și relevante. Aplicațiile de AI cu care mulți dintre noi discutăm zilnic au acces la o mulțime de informații despre preferințele, antipatiile și interesele noastre. De asemenea, toate acestea pot fi folosite pentru a genera link-uri publicitare relevante pentru întrebările și solicitările actuale ale utilizatorilor.

Căutările prin AI sunt un punct de pornire evident, deoarece,dacă încerci să găsești ceva de cumpărat online, este posibil să fii interesat de unul sau două link-uri sponsorizate. Cu toate acestea, OpenAI va trebui să se asigure că reclamele sunt clar separate de răspunsurile obișnuite oferite de chatbot.

ChatGPT abia a împlinit trei ani pe 30 noiembrie, însă baza de utilizatori a crescut rapid la sute de milioane de persoane. Asta înseamnă foarte mulți ochi cărora li se pot arăta reclame. De asemenea, au circulat zvonuri despre posibile creșteri ale prețurilor pentru abonamente, însă acestea încă nu s-au concretizat.

Alte articole importante
A fost desemnat oficial „cel mai select” oraș al Europei. Destinația luxoasă care a luat fața Parisului
A fost desemnat oficial „cel mai select” oraș al Europei. Destinația luxoasă care a luat fața Parisului
Un studiu recent a analizat peste 100 de orașe europene și a stabilit care este, oficial, cel mai select oraș de pe continent. De această dată rezultatul a surprins. Liderul nu este nici Paris, nici Milano, nici Londra, ci un oraș elvețian care domină la hoteluri de lux, restaurante Michelin și terenuri de golf. „Cel […]
Emisiile de combustibili fosili vor urca la un nivel record în 2025
Emisiile de combustibili fosili vor urca la un nivel record în 2025
Un nou raport Global Carbon Budget arată că emisiile de combustibili fosili vor urca la niveluri record în 2025. Studiul avertizează că limita de 1,5 °C stabilită prin Acordul de la Paris devine „practic imposibilă”. Asta în contextul în care cererea globală de energie continuă să crească și tehnologiile verzi nu pot compensa ritmul actual. […]
PwC include pentru prima oară Bucureștiul în topul orașelor europene preferate pentru investiții imobiliare
PwC include pentru prima oară Bucureștiul în topul orașelor europene preferate pentru investiții imobiliare
Pentru prima dată, Bucureștiul apare în raportul Emerging Trends in Real Estate Europe 2026, realizat de PwC și Urban Land Institute, alături de marile centre economice ale continentului. Orașul ocupă locul 30, însă marchează un pas important în poziționarea regională a României. Bucureștiul intră în clasamentul european pentru investiții imobiliare Raportul Emerging Trends in Real […]
New Delhi testează ploaia artificilă pentru a combate poluarea
Tehnologie
New Delhi testează ploaia artificilă pentru a combate poluarea
New Delhi, unul dintre cele mai poluate orașe din lume, va testa la finalul lunii octombrie o metodă radicală pentru a reduce nivelul alarmant de smog. Autoritățile au aprobat prima operațiune de „cloud seeding”, sperând că ploile artificiale vor curăța aerul după explozia de poluare provocată de sărbătoarea Diwali. Capitala încearcă să reducă nivelul poluării […]
Noapte neagră pe piața cripto: Bitcoin și Ether pierd 400 de milioane prin lichidări în lanț
Noapte neagră pe piața cripto: Bitcoin și Ether pierd 400 de milioane prin lichidări în lanț
Piața criptomonedelor a avut parte de un şoc după o noapte în care lichidările masive au șters sute de milioane de dolari din conturile investitorilor. Bitcoin și Ether au suferit corecții abrupte, iar valul de vânzări a alimentat din nou temerile legate de fragilitatea acestui ecosistem. Investitorii au asistat la una dintre cele mai brutale […]
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Mii de cetățeni ruși care locuiesc în Uniunea Europeană au rămas fără acces la banii lor. Aplicația Revolut a început să blocheze conturile clienților ruși care dețin vize cu valabilitate teritorială limitată. Decizia vine în urma implementării celui de-al 19-lea pachet de sancțiuni al Uniunii Europene împotriva Federației Ruse. Revolut taie accesul rușilor la conturi […]