Prima pagină » „Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa

„Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa

„Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa

Promisiunea unui bilet de zbor ieftin se transformă rapid într-un coșmar financiar pentru pasagerii din Europa, se arată într-o analiză publicată de ziarul Puterea. Un nou studiu exploziv arată cum Wizz Air, Ryanair și Vueling se află în fruntea unui clasament al taxelor ascunse în 2025, unde bagajele, locurile, rezervările și chiar… bebelușii costă mai mult decât biletul în sine. Iar surprizele nu se opresc aici.

Aparențele înșală: „Low-cost” nu mai înseamnă un bilet ieftin

Așa-numitele companii aeriene low-cost au devenit sinonime cu „oferte bune” în rândul turiștilor, dar realitatea de pe biletul final spune altceva. Un studiu realizat de Tradingpedia, în 2025, demontează mitul zborurilor ieftine, arătând că, în multe cazuri, suma totală pe care o plătești poate ajunge chiar și la 260 de euro – doar pentru servicii considerate odinioară de bază, notează Puterea.

Rezervările devin un labirint de costuri suplimentare: de la alegerea locului, la taxe pentru corectarea numelui sau la adăugarea unui bagaj mic. De exemplu, Wizz Air – liderul negativ al clasamentului – ajunge la o sumă totală de 261 de euro, dacă vrei să beneficiezi de toate serviciile adiționale. Ryanair o urmează, cu 258 de euro, iar Vueling completează topul cu 248 de euro, dar se remarcă prin cele mai mari taxe pentru un bagaj înregistrat (77 euro) și un al doilea bagaj de mână (46 euro).

Taxele invizibile care îți golesc cardul înainte de decolare

Printre cele mai frecvente capcane se numără bagajele: dacă ai ceva mai mult decât o geantă minusculă, care încape sub scaun, pregătește-te să plătești. La Ryanair, bagajul suplimentar pornește de la 7 euro. Și locul pe care îl alegi contează: la Norwegian, alegerea unui loc preferențial ajunge și la 36 de euro. Vrei să stai lângă partenerul de călătorie? Și asta costă.

Și rezervările pot ascunde taxe deloc neglijabile: Wizz Air aplică o „taxă de sistem” între 8 și 13,50 euro, chiar dacă rezervi online, iar Ryanair cere 60 de euro dacă rezervarea se face la aeroport. În plus, dacă plătești cu cardul la Ryanair, ai șanse mari să fii taxat suplimentar cu un comision procentual. Și nu te gândi că bebelușii scapă: doar taxa pentru un copil sub 2 ani variază între 23 și 33 euro, în funcție de companie.

Scenarii de coșmar: întârzii la zbor, plătești o „taxă de salvare”

Ai întârziat la aeroport? Companiile nu te iartă. Așa-numita „taxă de salvare” îți poate oferi un loc la următorul zbor, dar la prețuri usturătoare: EasyJet cere 130 euro, Wizz Air – 125 euro, Ryanair – 117 euro, iar Vueling pare cea mai „blândă”, cu 113 euro.

Și asta nu e tot: rezervările de grup pot genera o taxă de până la 23 euro de persoană, mesele la bord costă, iar închirierea de mașini direct din aplicațiile companiilor adaugă și ea la factura finală. Cu alte cuvinte, ceea ce părea o escapadă ieftină în Europa poate deveni rapid o investiție nedorită.

Alte articole importante
Misiunea Ax-4 a fost lansată cu succes către ISS. Grace este un nou simbol al colaborării internaționale în era spațiului privat
Video
Misiunea Ax-4 a fost lansată cu succes către ISS. Grace este un nou simbol al colaborării internaționale în era spațiului privat
După luni de amânări și incertitudini, Axiom Space a scris un nou capitol în explorarea comercială a spațiului. Misiunea Ax-4 a decolat către Stația Spațială Internațională la bordul capsulei Grace, primul zbor al ultimei nave Crew Dragon construite de SpaceX. Comandată de legendarul astronaut Peggy Whitson, echipa internațională va desfășura un record de experimente științifice […]
UE a importat mai puțin petrol și mai multe gaze lichefiate în primul trimestru din 2025
UE a importat mai puțin petrol și mai multe gaze lichefiate în primul trimestru din 2025
În primul trimestru din 2025, statele din UE au redus importurile de petrol, dar le-au majorat pe cele de gaze naturale lichefiate, arată un raport Eurostat. Uniunea Europeană continuă procesul de ajustare a surselor și volumelor de energie importată, în contextul tranziției energetice, al volatilității prețurilor și al tensiunilor geopolitice persistente. UE își modifică dependențele […]
Fondul de Suveranitate al Chinei: declinul global al unui gigant de 1.300 miliarde de dolari
Fondul de Suveranitate al Chinei: declinul global al unui gigant de 1.300 miliarde de dolari
Fondul de Suveranitate al Chinei (China Investment Corporation – CIC) întruchipa, la apogeul său, avântul unei superputeri emergente, un pilon al globalizării financiare și un simbol al încrederii Chinei în propriul său viitor economic. Într-o lume financiară tot mai politizată, prezența CIC pe Wall Street nu mai e doar o chestiune de randamente, ci de […]
Germania oprește finanțarea ONG-urilor implicate în salvarea civilă pe mare
Germania oprește finanțarea ONG-urilor implicate în salvarea civilă pe mare
Germania își schimbă direcția în ceea ce privește sprijinul acordat organizațiilor implicate în salvarea civilă pe mare. Noul guvern federal a decis să nu mai finanțeze ONG-urile care operează în Marea Mediterană, o măsură care marchează o întărire vizibilă a politicii sale privind migrația. Fără fonduri pentru salvarea civilă pe mare: Berlinul taie ajutorul ONG-urilor […]
Lira sterlină atinge cel mai înalt nivel din ultimii trei ani. Ce urmează pentru moneda britanică
Lira sterlină atinge cel mai înalt nivel din ultimii trei ani. Ce urmează pentru moneda britanică
Lira sterlină se află la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani în raport cu dolarul american, iar părerile analiștilor privind potenţialul său de creştere sunt împărțite. Deși performanța pare solidă, opiniile privind viitorul monedei britanice sunt împărțite, între entuziasm moderat și avertismente privind o posibilă corecție. Lira sterlină, la cel mai ridicat nivel […]
F-35 prea scumpe? Elveția pune presiune pe SUA pentru renegocierea contractului
F-35 prea scumpe? Elveția pune presiune pe SUA pentru renegocierea contractului
Un diferend contractual tensionează relațiile dintre Elveția și SUA. În centrul acesei dispute se află achiziția a 36 de avioane de vânătoare F-35. Autoritățile elvețiene susțin că prețul convenit este ferm, în timp ce partea americană solicită plata unor costuri suplimentare de până la 1,3 miliarde de dolari. Elveția și SUA, în dezacord privind costul […]