Prima pagină » „Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa

„Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa

„Biletul ieftin” care îți golește portofelul: Cum ajungi să plătești peste 260 de euro în plus la companiile aeriene low-cost din Europa
Adevăratul motiv pentru care Wizz Air nu mai operează zboruri în Orientul Mijlociu: pierderi de 350 de milioane de euro

Promisiunea unui bilet de zbor ieftin se transformă rapid într-un coșmar financiar pentru pasagerii din Europa, se arată într-o analiză publicată de ziarul Puterea. Un nou studiu exploziv arată cum Wizz Air, Ryanair și Vueling se află în fruntea unui clasament al taxelor ascunse în 2025, unde bagajele, locurile, rezervările și chiar… bebelușii costă mai mult decât biletul în sine. Iar surprizele nu se opresc aici.

Aparențele înșală: „Low-cost” nu mai înseamnă un bilet ieftin

Așa-numitele companii aeriene low-cost au devenit sinonime cu „oferte bune” în rândul turiștilor, dar realitatea de pe biletul final spune altceva. Un studiu realizat de Tradingpedia, în 2025, demontează mitul zborurilor ieftine, arătând că, în multe cazuri, suma totală pe care o plătești poate ajunge chiar și la 260 de euro – doar pentru servicii considerate odinioară de bază, notează Puterea.

Rezervările devin un labirint de costuri suplimentare: de la alegerea locului, la taxe pentru corectarea numelui sau la adăugarea unui bagaj mic. De exemplu, Wizz Air – liderul negativ al clasamentului – ajunge la o sumă totală de 261 de euro, dacă vrei să beneficiezi de toate serviciile adiționale. Ryanair o urmează, cu 258 de euro, iar Vueling completează topul cu 248 de euro, dar se remarcă prin cele mai mari taxe pentru un bagaj înregistrat (77 euro) și un al doilea bagaj de mână (46 euro).

Taxele invizibile care îți golesc cardul înainte de decolare

Printre cele mai frecvente capcane se numără bagajele: dacă ai ceva mai mult decât o geantă minusculă, care încape sub scaun, pregătește-te să plătești. La Ryanair, bagajul suplimentar pornește de la 7 euro. Și locul pe care îl alegi contează: la Norwegian, alegerea unui loc preferențial ajunge și la 36 de euro. Vrei să stai lângă partenerul de călătorie? Și asta costă.

Și rezervările pot ascunde taxe deloc neglijabile: Wizz Air aplică o „taxă de sistem” între 8 și 13,50 euro, chiar dacă rezervi online, iar Ryanair cere 60 de euro dacă rezervarea se face la aeroport. În plus, dacă plătești cu cardul la Ryanair, ai șanse mari să fii taxat suplimentar cu un comision procentual. Și nu te gândi că bebelușii scapă: doar taxa pentru un copil sub 2 ani variază între 23 și 33 euro, în funcție de companie.

Scenarii de coșmar: întârzii la zbor, plătești o „taxă de salvare”

Ai întârziat la aeroport? Companiile nu te iartă. Așa-numita „taxă de salvare” îți poate oferi un loc la următorul zbor, dar la prețuri usturătoare: EasyJet cere 130 euro, Wizz Air – 125 euro, Ryanair – 117 euro, iar Vueling pare cea mai „blândă”, cu 113 euro.

Și asta nu e tot: rezervările de grup pot genera o taxă de până la 23 euro de persoană, mesele la bord costă, iar închirierea de mașini direct din aplicațiile companiilor adaugă și ea la factura finală. Cu alte cuvinte, ceea ce părea o escapadă ieftină în Europa poate deveni rapid o investiție nedorită.

Alte articole importante
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Companii
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Amazon a semnat un contract de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI, care prevede furnizarea a sute de mii de cipuri Nvidia. Parteneriatul evidențiază ambițiile gigantului american de a-și consolida poziția pe piața AI și de a integra soluții avansate în serviciile și produsele sale. Amazon face un pas major în sectorul AI printr-un […]
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Video
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Hotelul Shangri-La Traders din aeroportul Hongqiao, Shanghai, a devenit primul hotel din lume care utilizează un robot umanoid majordom. Robotul, denumit XMAN-R1 și creat de compania chineză Keenon Robotics, este parte dintr-un sistem avansat ce integrează roboți generali și specializați. Robotul a fost creat pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței oferite oaspeților, scrie Interesting […]
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Companii
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Microsoft continuă să investească masiv în infrastructura AI printr-un acord de 9,7 miliarde de dolari cu operatorul de centre de date IREN. Prin acest acord, gigantul tehnologic urmărește să-și extindă capacitatea de calcul, consolidându-și astfel poziția de lider în dezvoltarea și furnizarea de soluții AI la scară largă. Microsoft investește 9,7 miliarde $ pentru a-și […]
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
Tehnologie
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
La doar 22 de ani, trei tineri au devenit revelaţia Sillicon Valley. Cei trei au renunțat la facultate și conduc o companie evaluată la 10 miliarde de dolari. Brendan Foody, Adarsh Hiremath și Surya Midha au devenit în scurt timp noul simbol al generației AI. Trei tineri de 22 de ani, de la dezbateri din […]
ANALIZĂ
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții vinde pure iluzii? Studiile sugerează că, fără anumite vehicule transportoare, cremele anti-ageing nu pot acționa acolo unde apar ridurile. Industria cosmetică cheltuia, în 2022, 7,7 miliarde de dolari pe publicitate, nu pe cercetare. Pare că sume importante sunt alocate construirii unui mit. Două studii publicate anul acesta, la care au colaborat și mai […]
ANALIZĂ
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Anunțul lui Donald Trump că va relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial, spun observatorii. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. […]