Brandul chinez de vehicule electrice Firefly își propune să intre pe piețele cu volan pe dreapta, profitând de lipsa tarifelor vamale.
Strategia companiei asiatice urmărește să maximizeze competitivitatea prețurilor și să extindă prezența la nivel internațional.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/FireFly-EV-1-Puterea-financiara.jpg)
Foto: FireFly
Producătorul chinez de vehicule electrice Firefly își va extinde prezența pe piețele cu volan pe dreapta. Explicația este una foarte simplă, și anume pe aceste piețe nu există tarife vamale punitive pentru EV-urile chinezești. Strategia asiaticilor prevede creșterea vânzărilor pe aceste piețe în 2026, potrivit Reuters.
Brandul deținut de gigantul auto Nio a anunțat că a lansat primul lot de modele cu volan pe dreapta pentru export către Singapore. De asemenea, Firefly plănuiește să pătrundă anul viitor pe piețele din Thailanda și Marea Britanie, iar discuțiile cu dealerii locali sunt aproape finalizate, potrivit CEO-ului Daniel Jin.
„Ne vom intensifica semnificativ eforturile în țările fără bariere tarifare pe termen scurt”, a spus Jin, menționând Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă și Asia de Sud-Est drept piețe cheie.
Acesta a refuzat să precizeze câte unități estimează că va vinde Firefly în aceste țări. El a avertizat, însă, că ritmul va fi probabil lent până când încrederea consumatorilor se va consolida.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/FireFly-EV-2-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Firefly
Ca și alte mărci de pe segmentul EV din China, Nio se confruntă cu presiuni pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea. Și asta, pe măsură ce procesul de consolidare se intensifică tot mai mult.
În ultimii doi ani, producătorul din Shanghai a lansat două branduri noi: Firefly și Onvo. Acestea se remarcă prin prețurile mai mici pe care le practică. Asta a ajutat la atingerea unui record al vânzărilor lunare, de 40.397 de unități în octombrie, aproape dublu comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
În același timp, Firefly a raportat o pierdere netă de 697,2 milioane de dolari în trimestrul al doilea. Cu toate acestea, CEO-ul William Li a declarat că estimează atingerea punctului de echilibru în trimestrul al patrulea. Pe piața din Singapore, Firefly va fi promovat ca un automobil de mici dimensiuni, de tip „boutique”, cu un preț mai mare decât al concurenților, precum Dolphin de la BYD. Scopul este acela de a evita războaiele de preț cu rivalii locali din străinătate, după cum a precizat Jin.
„Un punct esențial pe care l-am subliniat în negocierile cu distribuitorii este că Firefly nu poate fi privit pur și simplu ca un alt EV fabricat în China. Dacă îi reducem poziționarea, am pierdut tot”, a spus Jin.
Lansat în decembrie 2024, Firefly s-a vândut în principal în China, în 26.242 de unități până în octombrie 2025. Prețul mediu a depășit 120.000 de yuani (aproximativ 16.900 de dolari). Anterior, loturi mici au fost livrate în Norvegia, Olanda și Belgia. Dar, tarifele impuse de Comisia Europeană la sfârșitul anului trecut au încetinit expansiunea pe aceste piețe și au redus marjele de profit.
Firefly a fost conceput ca un produs global. Acesta vizează segmentul EV-urilor compacte, care reprezintă 17% din totalul vânzărilor anuale globale. Piața europeană deține o treime din aceste vehicule compacte, motiv pentru care Nio a luat în considerare preferințele consumatorilor europeni în ceea ce privește dimensiunea și interfața digitală a lui Firefly.
În prezent, Firefly este vândut în Europa la un preț de aproximativ 29.900 de euro, care este mai mare decât cel planificat, de 25.000 de euro. Modelul concurează cu modele precum Volkswagen ID.3 și Renault R5. Chinezii sunt optimiști în privința viitorului acestui automobil, ale cărui atuuri principale sunt compartimentele duble pentru bagaje și arhitectura electronică EV avansată.