Prima pagină » Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro

Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro

Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro

Producătorul de automobile Changan se pregătește de lansarea pe piața din Europa cu o investiție de peste 2,4 miliarde de euro.

Gigantul auto susținut de statul chinez vizează lansarea mai multor mărci în cinci țări de pe „Bătrânul Continent”, urmând strategia de extindere la nivel global.

China trimite în Europa un nou producător auto: Changan vine cu trei mărci

Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro

Fotografii: Changan Automobile

Gigantul auto chinez a fost ridicat oficial la statutul de întreprindere de stat, consolidându-și astfel poziția alături de giganții industriei auto chineze precum FAW, SAIC și Dongfeng. Deși anterior era considerată o companie de stat prin afilierea sa la un grup controlat de autoritățile chineze, acest pas marchează o recunoaștere formală cu implicații importante, a anunțat postul de televiziune CCTV, preluat de publicația Daily Tribune.

Noua entitate se numește China Changan Automobile Group Co. și a fost înregistrată oficial săptămâna trecută cu un capital social de peste 2,4 miliarde de euro. Compania se află acum sub autoritatea Comisiei pentru Supravegherea și Administrarea Activelor de Stat (SASAC). Anterior, Changan funcționa ca subsidiară a grupului China South Industries Group, care este, la rândul său, deținut de statul chinez.

Deși formalizarea acestui statut are în mare un caracter simbolic, ea oferă companiei beneficii concrete, cum ar fi un acces sporit la finanțare și o integrare mai clară în strategiile economice guvernamentale. Cu ocazia anunțului, Changan a lansat și un material promoțional ce marchează începutul noii etape sub sloganul: „Nouă misiune, nouă călătorie”.

Prin această modificare administrativă, Changan intră oficial în rândul producătorilor auto chinezi controlați centralizat, alături de cei mai importanți jucători din industrie. Acest nou statut reflectă o consolidare a poziției sale la nivel național și internațional, dar presupune totodată o conformare mai strictă față de politicile impuse de autoritățile centrale.

Care va fi primul model lansat pe piețele europene

În paralel cu aceste schimbări interne, Changan are în vedere extinderea pe piața europeană. Totuși, tensiunile comerciale actuale dintre dintre Uniunea Europeană și China generează obstacole pentru companiile de stat. Potrivit Electrive, autoritățile de la Beijing ar fi emis o interdicție privind investițiile întreprinderilor de stat în statele membre UE care sprijină impunerea de taxe vamale asupra vehiculelor electrice din China.

Acest context ar fi determinat acest producător să anuleze un eveniment de lansare programat inițial în octombrie anul trecut, la Milano, Italia fiind una dintre țările care susțin aceste măsuri vamale. În schimb, compania a amânat evenimentul pentru luna martie, în Germania, un stat care nu a susținut public introducerea acestor tarife. Un oficial al filialei europene a confirmat că organizarea este în derulare, dar locațiile exacte urmează să fie anunțate.

Pentru piața europeană, Changan plănuiește să introducă trei branduri din portofoliu: Changan, Deepal și Avatr. Țările vizate pentru început sunt Germania, Norvegia, Danemarca, Regatul Unit și Țările de Jos. Primul model care va fi lansată în Europa va fi SUV-ul Deepal S07, un vehicul complet electric, care va avea un preț estimativ de circa 45.000 de euro.

Alte articole importante
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
Companii
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
SpaceX a anunțat achiziția unor licențe de spectru wireless de la EchoStar, într-o tranzacție evaluată la 17 miliarde de dolari. Această mișcare strategică este esențială pentru extinderea rețelei de conectivitate 5G a Starlink, consolidând poziția companiei pe piața globală a comunicațiilor. SpaceX și EchoStar au bătut palma pentru spectru wireless: 17 miliarde $ SpaceX, compania […]
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Companii
Angajații Microsoft trebuie să revină la birou
Angajații Microsoft sunt nevoiți să revină obligatoriu la birou. Din 2026, compania schimbă politica de lucru hibrid și impune revenirea la birouri, minim 3 zile pe săptămână. Angajații Microsoft revin la birouri. Cum va fi implementată noua regulă? Microsoft, una dintre ultimele companii mari de tehnologie care a păstrat un model flexibil de muncă, a […]
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia va cheltui un miliard € pentru drone subacvatice
Australia investește un miliard de euro în drone subacvatice Ghost Shark pentru a proteja apele teritoriale. Inițiativa guvernului de la Canberra urmărește consolidarea supravegherii și protecției apelor teritoriale, precum și dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniul militar. Astfel, Australia face pași importanți în utilizarea dronelor subacvatice. Drone subacvatice Ghost Shark: Australia își întărește flota maritimă de […]
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei investește în energie regenerabilă
Fondul suveran al Norvegiei își extinde investițiile în energiile regenerabile, sprijinind tranziția energetică globală. Acestea atât proiecte eoliene și fotovoltaice, cât și infrastructura asociată, precum rețelele electrice și stocarea energiei. Decizia reflectă angajamentul și rolul fondului suveran de a susține tranziția energetică globală și de a diversifica portofoliul său pe termen lung, ceea ce este […]
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia domină căutările, dar există și surprize regionale. Un nou studiu Booking.com arată preferințele de călătorie ale turiștilor din Asia-Pacific în 2025.  Japonia, magnetul turistic al Asiei Datele Booking.com, analizate între 1 ianuarie și 30 iunie 2025, arată că Japonia este favorita turiștilor din regiune. Tokyo ocupă primul loc în cele mai multe clasamente, fiind […]
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Sotheby’s a raportat o pierdere anuală de 248 de milioane de dolari, care scoate în evidență dificultățile de piața artei de lux. Rezultatul reflectă atât scăderea tranzacțiilor de mari valori, cât și schimbările în comportamentul colecționarilor globali. Sotheby’s raportează o pierdere anuală de 248 milioane $ Pierderile anuale înainte de impozitare ale Sotheby’s s-mărit de […]