Prima pagină » Noul model hibrid de la Stellantis care costă 17.000 de euro, soluția pentru redresarea producției din Italia

Noul model hibrid de la Stellantis care costă 17.000 de euro, soluția pentru redresarea producției din Italia

Noul model hibrid de la Stellantis care costă 17.000 de euro, soluția pentru redresarea producției din Italia
Fotografii: Fiat

Grupul auto Stellantis mizează pe un model hibrid Fiat în contextul scăderii producției de automobile din Italia și al concurenței tot mai dure pe piața vehiculelor electrificate.

Concret, gigantul multinațional anunță lansarea unei versiuni hibride accesibilă a celui mai popular model din portofoliul producătorului italian.

Stellantis pariază pe un hibrid popular pentru relansarea producției din Italia

Noul model hibrid de la Stellantis care costă 17.000 de euro, soluția pentru redresarea producției din Italia

Este vorba despre noua variantă Hybrid a modelului de oraș Fiat 500. Italienii intenționează să producă anual peste 100.000 de unități din această versiune, care ar urma să joace un rol important în redresarea producției auto din Italia. Anunțul a fost făcut de Olivier Francois, șeful global al brandului torinezi, într-un interviu acordat agenției Reuters.

Noul Fiat 500 Hybrid va avea un preț de pornire de 17.000 de euro și va fi echipat cu o baterie litiu de 12 volți. „Este un Fiat 500 pentru oamenii obișnuiți, un model pragmatic”, a declarat Francois, subliniind orientarea acestuia către un public larg, într-un moment în care accesibilitatea a devenit crucială pe piața auto europeană.

Noul model va fi produs începând din luna noiembrie la faimoasa fabrică Mirafiori din Torino, acolo unde se produce deja și versiunea pur electrică 500e. Aceasta, însă, a înregistrat anul trecut un volum modest, fiind reprodus în doar 25.000 de unități. Producția lui 500e a fost afectată de cererea slabă pentru vehiculele electrice, considerate încă prea scumpe de mulți cumpărători europeni.

Noul model Fiat 500 Hybrid va costa doar 17.000 euro

Noul Fiat 500 Hybrid va fi disponibil în trei configurații. Prima dintre acestea va fi clasicul Hatchback, compact și ideal pentru condusul în oraș, cea de-a doua va fi noua „3+1”, care va dispune de o a treia portieră spate rabatabilă pe partea pasagerului pentru un acces mai ușor la locurile din spate. În sfârșit, cea de-a treia versiune va fi Cabrio, care va fi singura decapotabilă din segmentul său, potrivit comunicatului publicat de Stellantis. Sub capotă va fi montat motorul FireFly mild-hybrid de 1,0 litru, cu trei cilindri, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte.

Stellantis, grupul format în 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA-Peugeot, a produs în 2023 doar 475.000 de vehicule în Italia, în scădere de la peste 751.000 în anul anterior (-46%). Drept urmare, producția auto italiană a ajuns la cel mai scăzut nivel de după 1956. Printre cauzele acestui declin se numără cererea slabă de pe piața internă, concurența tot mai puternică din partea mărcilor chineze și lucrările de modernizare a liniilor de fabricație pentru pregătirea unor noi modele.

Pentru a susține această redresare industrială, Fiat are în plan lansarea în 2027 a unei versiuni mai accesibile a modelului 500e. Potrivit lui Olivier Francois, viitorul vehicul urban electric ar urma să coste „20.000 de euro sau chiar mai puțin”, ceea ce l-ar plasa într-o zonă de preț competitivă în fața competiției din China.

Alte articole importante
ANALIZĂ
10 țări în care nomazii digitali trăiesc cel mai bine
10 țări în care nomazii digitali trăiesc cel mai bine
Nomazii digitali caută din ce în ce mai multe țări unde pot duce o viață liniștită, lipsită de probleme. Șapte dintre cele mai atractive destinații pentru muncă de la distanță se află în Europa. Un nou studiu arată unde se trăiește cel mai bine și ce avantaje oferă fiecare țară. O nouă eră pentru muncă: […]
De ce a lansat OpenAI un nou portal spre viața digitală
De ce a lansat OpenAI un nou portal spre viața digitală
OpenAI vrea să redefinească accesul la internet printr-un browser care integrează agenți AI, capabili să învețe totul despre nevoile și obișnuințele utilizatorilor. Atlas, browserul surpriză al OpenAI OpenAI lansează un browser web. Poate părea o idee demodată, dar are logică. Compania care a declanșat marea revoluție a inteligenței artificiale – cu ChatGPT – pregătește acum […]
Belgia ia în calcul restricții de energie pentru centrele de date, din cauza boom-ului AI
Tehnologie
Belgia ia în calcul restricții de energie pentru centrele de date, din cauza boom-ului AI
Belgia ia în calcul măsuri radicale pentru a controla consumul uriaș de energie al centrelor de date care susțin dezvoltarea inteligenței artificiale. Operatorul rețelei naționale avertizează că expansiunea necontrolată riscă să blocheze alte sectoare industriale. Centrele de date, puse sub lupă din cauza consumului uriaș Operatorul belgian de rețea energetică, Elia, a anunțat că ar […]
De ce miros acum toate cosmeticele a mâncare?
De ce miros acum toate cosmeticele a mâncare?
Cererea pentru produse cosmetice care miros a vanilie, fistic, scorțișoară sau alte ingredinte ideale pentru deserturi explodează. Căutările online pentru parfumuri „gourmand fragrance” cresc vertiginos (cu 186%!), iar parfumeriile lumii lansează variante care să răspundă acestei cereri uriașe. Un sfert dintre parfumurile lansate anul trecut au avut această temă… culinară. Fenomenul se extinde și la […]
Jaful de 88 de milioane din Luvru a devenit atracție turistică! Vizitatorii ignoră Mona Lisa și fotografiază geamul spart
Jaful de 88 de milioane din Luvru a devenit atracție turistică! Vizitatorii ignoră Mona Lisa și fotografiază geamul spart
Luvru, cel mai vizitat muzeu din lume, a redeschis porțile după cel mai spectaculos jaf din ultimele decenii. Hoții au furat bijuterii napoleoniene de 88 de milioane de euro, iar acum, în mod paradoxal, turiștii par mai interesați de geamul spart al hoților decât de operele de artă expuse. Geamul spart, noua „vedetă” a Parisului […]
Două mari orașe din România sunt în topul UE la nivelul de trai
Două mari orașe din România sunt în topul UE la nivelul de trai
Două orașe din România depășesc mari orașe din Vest la capitolul nivel de trai și satisfacție a locuitorilor. Cu investiții constante, o infrastructură modernizată și cu un ritm economic accelerat, cele două centre urbane sunt adevărate exemple pentru dezvoltarea locală din Europa de Est. Două orașe românești, mai prospere decât capitale din Europa de Vest […]