Prima pagină » Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro

Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro

Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Foto: Colaj Freepik

Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români.

Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor.

Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda euro

Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro

Foto: Shutterstock

Trecerea la moneda euro ar putea duce la o majorare de 5 până la 10% a tarifelor pentru o vacanță în Bulgaria din primăvara anului viitor. Potrivit platformei de turism Travel Planner, creșterea va fi determinată de costurile mai ridicate pe care hotelurile și pensiunile din țara vecină le vor suporta în 2026 pentru aprovizionare, utilități și forță de muncă, transmite Agerpres.

Românii care își planifică vacanțele de vară în Bulgaria aleg, de obicei, stațiuni precum Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach sau Constantin și Elena. În ultimii doi ani, însă, interesul pentru Sveti Vlas a crescut datorită noilor hoteluri de categorie premium.

Conform datelor Travel Planner, tarifele pentru o săptămână la mare în Bulgaria în vara lui 2026 variază între 170 și 1.100 de euro de persoană. Un sejur de șapte nopți într-un hotel de 5 stele la începutul lui iulie va costa între 550 și 1.100 de euro. Tarifele diferă în funcție de tipul de masă inclus (mic dejun, demipensiune sau all-inclusive). Pentru hotelurile de 4-5 stele, prețurile sunt cuprinse între 440 și 1.000 de euro de persoană.

Hotelurile considerate accesibile, care au în general 4 stele, oferă pachete între 250 și 1.000 de euro. În schimb, unitățile din categoria „pentru toți”, de 3 sau 4 stele, au tarife între 170 și 700 de euro.

Românii reprezintă 30-40% dintre turiștii din Bulgaria

După cum precizează Sebastian Constantinescu, fondator și CEO al Travel Planner, „pentru sezonul următor se observă deja o creștere de 5-10% încă din toamnă și este posibil ca în primăvară să urmeze un avans similar”.

„Practic, este posibil ca unii hotelieri să crească de două ori prețurile. Dacă vor fi două majorări, cred că am putea ajunge la o medie de creștere a prețurilor de 7-15% pentru anul următor, dar este posibil să fie și hoteluri care să nu crească tarifele în primăvară – fiecare hotel își va calcula în funcție de inflație, de așteptări și ori își va asuma această creștere ori va face măriri suplimentare. Dar mulți estimează să aibă prețuri mai mari la furnizori, la alimente, utilități, forță de muncă, iar toate acestea se vor vedea în costuri. De aceea, recomandăm turiștilor să își cumpere pachetele în perioada de early booking pentru a evita o posibilă nouă scumpire în primăvară, dar mai ales că acum își pot alege dintr-o diversitate mult mai mare de oferte”, a mai spus Constantinescu.

În perioada mai-octombrie 2025, Bulgaria a atras aproximativ 2,5 milioane de turiști din Uniunea Europeană. 31% dintre aceștia au fost români, potrivit datelor Institutului Național de Statistică din Bulgaria. În august, românii au reprezentat 43% din totalul turiștilor din UE care au vizitat Bulgaria. Acest procent se traduce prin aproximativ 360.000 de persoane.

A opta lună din 2025 a fost, de altfel, luna cu cei mai mulți turiști străini: circa 845.000. Românii ocupă primul loc în topul vizitatorilor străini. Aceștia sunt urmați de turiștii din Germania, Polonia, Grecia și Cehia, care se schimbă de la lună la lună.

Care este perioada ideală pentru rezervări?

CEO-ul Travel Planner spune că „aproximativ 80-85% dintre turiști aleg stațiunile de pe litoral”. Datele platformei arată că restul vizitează Sofia, regiunea Veliko Târnovo sau zonele montane”.

Perioada de „early booking”, între noiembrie și februarie, este ideală pentru rezervări, deoarece turiștii își pot alege hotelul preferat la prețuri mai mici. În această perioadă, unitățile de cazare oferă reduceri, iar locurile în hotelurile de top se ocupă rapid.

„În 2026, anticipăm că Bulgaria va rămâne cea mai atractivă destinație pentru români, care o vor prefera în fața Greciei sau Turciei”, a mai adăugat Constantinescu.

Alte articole importante
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
O bancă americană de investiții, favorită să preia activele Lukoil într-un acord „fără bani”
Lukoil ar prefera oferta băncii americane de investiții Xtellus Partners pentru vânzarea portofoliului său internațional, evaluat la 22 de miliarde de dolari. Tranzacția ar avea loc fără numerar, printr-un schimb de titluri deținute de investitori americani. Termenul-limită impus de Trezoreria SUA pentru finalizarea vânzării a fost extins până la 17 ianuarie. Lukoil negociază o tranzacție […]