Aderarea Bulgariei la moneda euro ar putea stimula semnificativ turismul în această țară, atrăgând mai mulți vizitatori din Europa.
Această schimbare va facilita tranzacțiile financiare și va crește atractivitatea țării vecine ca destinație de vacanță pentru turiștii străini.
Adoptarea monedei unice europene este percepută ca o oportunitate majoră pentru Bulgaria de a-și consolida sectorul turistic și de a atrage noi investiții, au precizat primari și specialiști în turism, potrivit Televiziunii Naționale Bulgare (BNT), citată de Novinite.
Aceștia susțin că țara poate atrage mai mulți vizitatori și investitori străini dacă acționează rapid, promovându-se ca destinație bogată în atracții istorice, evenimente culturale și experiențe prietenoase cu mediul.
În prezent, Bulgaria este insuficient reprezentată pe plan internațional ca destinație turistică, iar oficialii subliniază faptul că sunt necesare o serie de măsuri urgente și eficiente de promovare pentru a valorifica pe deplin avantajele aderării la zona euro.
Ognyan Atanasov, primarul orașului Kyustendil, a amintit că, de la aderarea Bulgariei la Schengen, numărul turiștilor a crescut considerabil „Acum este momentul pentru o promovare strategică și puternică, care să prezinte țara în cea mai bună lumină, atât turiștilor, cât și potențialilor investitori”, a subliniat oficialul bulgar.
Alți edili din țara de la sud de Dunăre au împărtășit această idee, dar au avertizat că viitoare campanii de marketing ar trebui să fie precise și realiste. De asemenea, ei au punctat că investițiile în infrastructură, inclusiv în conectivitatea rutieră, tratarea apei și asistența medicală, sunt esențiale pentru a susține fluxul anticipat de turiști.
Marin Kirov, primarul din Țarevo, a spus că sunt necesare o serie de măsuri legislative adecvate pentru ca Bulgaria să profite pe deplin de sprijinul partenerilor europeni. Polina Karastoyanova, director general al Consiliului Național de Turism, a precizat la rândul său că aderarea la zona euro creează o fereastră limitată de 6-8 luni, timp în care atenția internațională se concentrează asupra Bulgariei și trebuie valorificată pentru atragerea vizitatorilor și a investitorilor.
Experții sunt de acord că intrarea în zona euro oferă o oportunitate rară de a poziționa Bulgaria ca destinație turistică de top. Primele efecte sunt deja vizibile. Astfel, în primele cinci luni scurse de la aderarea la Schengen, din ianuarie până în mai anul acesta, numărul turiștilor străini care au vizitat Bulgaria a crescut cu aproape 7% față de aceeași perioadă a anului precedent. Valorificarea acestei perioade poate susține o creștere durabilă a turismului și investițiilor pe termen lung.