Chery a exportat 5 milioane de mașini, devenind primul producător chinez cu această realizare în industria auto. Află mai multe!
Acest moment istoric pentru industria auto chineză subliniază expansiunea globală a companiei asiatice, inclusiv în România, și consolidarea sa ca lider al exporturilor auto.
Foto: Chery
Grupul auto chinez Chery a depășit, la final de iulie, borna istorică de cinci milioane de vehicule exportate. Astfel, constructorul asiatic devine primul producător din China care reușește această performanță. Totodată, compania a avansat spectaculos și în clasamentul Fortune Global 500. Chery a intrat pentru prima dată în acest top în august 2024, pe locul 385. Acum, după doar un an, se află pe 233, conform unui comunicat oficial.
În primele șase luni din 2025, producătorul chinez a atins un record de 1,26 milioane de unități vândute la nivel global. Astfel, Chery și-a consolidat pentru al 22-lea an consecutiv statutul de cel mai mare exportator auto din China. Segmentul de vehicule plug-in hybrid (PHEV) a înregistrat o expansiune impresionantă, de 98,6%. De asemenea, comunitatea utilizatorilor Chery din întreaga lume a depășit 17 milioane de persoane.
Succesul companiei este strâns legat de progresul tehnologic și de popularitatea sistemului Chery Super Hybrid (CSH). Acesta asigură accesul la soluții hibride avansate și standarde ridicate de siguranță, reflectând filosofia brandului „Safety is the ultimate luxury”. Prin conceptul de „technology equality”, Chery își deschide portofoliul de brevete hibride industriei auto și colaborează activ cu parteneri de talie mondială, precum Bosch, AVL și universități de prestigiu.
Grupul Chery a investit 150 de milioane de yuani (echivalentul a circa 18 milioane de euro) pentru dezvoltarea unui centru modern de crash-teste. Aici, fiecare model fabricat de marca asiatică trece printr-o serie de 80-100 de simulări. În acest an, Chery a lansat și primul program național de validare în condiții extreme – temperaturi ridicate și scăzute, umiditate, viteză și teren dificil – susținând astfel deviza „Safety, for Family”.
În ceea ce privește piețele externe, în prima jumătate a anului 2025, modelele Chery au dominat vânzările din Asia de Sud-Est (Malaezia, Indonezia, Vietnam). Tot în acest an, gama TIGGO CSH a fost introdusă și pe piața europeană, în Polonia, Grecia și România.
În semn de recunoaștere, compania a pătruns în Top 50 Chinese Global Brands Builders 2025, realizat de Google și Kantar. De asemenea, Cheru a fost inclus și în clasamentul Forbes China al companiilor sustenabile, confirmându-și rolul de pionier în tehnologia incluzivă.
Chery a fost fondat în 1997. În prezent, este unul dintre cei mai importanți producători auto din China. Grupul are o strategie axată pe inovație și dezvoltare tehnologică. Portofoliul mărcii include vehicule hibride și electrice, soluții de mobilitate inteligentă și platforme modulare. Compania operează opt centre globale de cercetare și dezvoltare și colaborează cu o echipă de peste 18.000 de ingineri la nivel internațional.