Vânzările de mașini noi pe piața din România au înregistrat în luna august o creștere spectaculoasă de peste 52%, potrivit datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Acest avans semnificativ reprezintă una dintre cele mai bune performanțe lunare din ultima perioadă pe piața locală.
Foto: Dacia
Potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), piața auto din România a înregistrat în august o evoluție notabilă, conform APIA.
Numărul de autoturisme noi vândute a crescut cu 52,6%, totalizând 15.043 unități. Totuși, dacă luna de vară a adus rezultate spectaculoase, bilanțul general al anului rămâne pe minus. În intervalul ianuarie-august au fost înmatriculate 95.658 de autoturisme noi. Totalul reprezintă un declin de 8,9% față de aceeași perioadă din 2024.
În topul mărcilor, Dacia își menține poziția de lider. Marca autohtonă a livrat 4.153 de mașini în august și 26.878 de la începutul anului. Pe poziția secundă se află Toyota, care a vândut 1.634 de unități în august și 9.277 în perioada ianuarie-august. Podiumul este completat de Hyundai, cu 1.578 de unități în luna a opt și 6.124 în total în 2025.
Raportul preliminar publicat de APIA arată că, în clasamentul primelor zece mărci preferate de români se află și Skoda (7.385 unități), Volkswagen (6.526), Renault (5.777), Ford (4.549), Mercedes-Benz (3.808), BMW (3.554) și Suzuki (3.022).
De asemenea, vehiculele electrice se remarcă printr-o creștere de 93,1% comparativ cu august 2024. Acest segment a atins o cotă de piață de 6,3%.
În ceea ce privește autoturismele rulate, tendința este tot ascendentă. Conform statisticilor ACAROM, în august au fost înmatriculate 30.330 de mașini second-hand. Totalul este cu 9,5% mai mare comparativ cu aceeași lună a anului trecut. În total, în primele opt luni ale lui 2025, piața second-hand a avansat cu 9,54%, ajungând la 230.547 de unități.