Dacia își pregătește portofoliul pentru următorii ani, anunțând lansarea mai multor modele noi și restilizate până în 2029.
Evoluția mărcii românești, parte a grupului Renault, evidențiază atât adaptarea la noile tendințe ale pieței, cât și orientarea către mobilitatea electrică. Pentru a-și consolida poziția pe piața europeană, producătorul de la Mioveni mizează pe design îmbunătățit, tehnologii moderne și eficiență energetică.
Foto: Dacia
Dacia se află în plin proces de transformare și pregătește mai multe modele noi sau versiuni restilizate până în 2029. Denis Le Vot, cel care a fost CEO-ul mărcii timp de 5 ani, a validat planul de produse și calendarul lansărilor înainte de a părăsi compania, relatează publicația franceză L’Argus.
Seria de lansări va debuta până la finalul lui 2025, cu versiunile restilizate ale modelelor Sandero, Logan și Jogger. Printre modele Dacia restilizate, Sandero facelift va primi în premieră o versiune hibridă. Lansarea comercială este programată pentru primăvara anului viitor. Jogger, singurul break compact cu 7 din Europa, va primi o serie de actualizări estetice și de tehnologii preluate de la Duster 3. În plus, va oferi și o motorizare hibridă de 1,8 litri și 155 CP, disponibilă acum doar pe Bigster.
În 2026, gama va fi extinsă cu un model complet nou, cunoscut acum sub numele C-Neo. Tot anul viitor, probabil spre toamnă, va avea loc lansarea unui nou automobil electric de oraș, al doilea din istoria mărcii, după Spring. Acesta ar urma să fie produs în Europa, la uzina din Novo Mesto (Slovenia). Mașina va avea un preț de pornire de 18.000 de euro, urmând să fie cel mai accesibil EV din segmentul său.
Anul 2027 va marca apariția unui nou SUV de segment B. Denumit intern „Stepway 2.0”, acesta va consolida poziția mărcii în zona crossoverelor de clasă compactă. În acest segment, diverse modele Dacia sunt vizate pentru a sprijini creșterea mărcii.
Foto: Reddit / AutomobileRO
În 2028 își va face debutul noua generație Sandero, care va marca o separare clară între varianta clasică și cea Stepway. Acesta din urmă va deveni un model de sine stătător, cu identitate proprie de crossover subcompact. În plus, va avea inclusiv o versiune electrică. Atât Sandero, cât și SUV-ul de segment B vor beneficia inclusiv de variante cu emisii zero. Modele Dacia electrice vor permite producătorului român să-și mărească cota de vânzări pe acest segment. Astfel, Dacia se va putea apropia și mai mult de standardul CAFE (Corporate Average Fuel Economy) privind emisiile de CO2.
Proiectul C-Neo (foto sus) are un rol aparte în strategia Dacia. Viitorul model de clasă C va primi două variante de caroserie distincte. Prima dintre acestea va fi o berlină în trei volume. Aceasta va lua locul în gamă actualului Logan și va ajunge doar pe anumite piețe europene. Cea de-a doua variantă va fi un break cu aspect de crossover (fastback), care va fi poziționat în gamă deasupra actualului Jogger. Ambele versiuni vor fi poziționate similar cu gama Skoda Octavia, mizând pe versatilitate, spațiu generos și un preț accesibil.
Denis Le Vot spunea nu demult că acest break are un mare potențial. Asta, deoarece „va umple un gol” lăsat de alți constructori care fie au renunțat la astfel de versiuni, fie le-au transformat în modele pur electrice. Viitorul C-Neo break va prelua detalii de la Bigster, inclusiv motorizările hibride.
În paralel, presa franceză de specialitate relatează despre un nou SUV coupe derivat din Duster. Acesta ar putea fi destinat în special piețelor din nordul Africii și din America Latină. Deocamdată, nu se știe dacă va fi comercializat și în Europa.
Prin aceste lansări, Dacia își propune să atingă un milion de mașini vândute pe an. În 2024, marca românească a reușit să comercializeze 676.340 de unități, în creștere cu 2,7% față de 2023. Totalul a reprezentat aproape o treime din totalul vânzărilor grupului Renault. De asemenea, în 22 de țări, inclusiv în Marea Britanie, Dacia deține o cotă de piață de 4,5%, confirmându-și statutul de jucător important pe piețele internaționale.
„Principalul obiectiv al Dacia este de a face mobilitatea accesibilă și responsabilă pentru milioanele de clienți care au încredere în noi în fiecare an”, spunea Dennis Le Vot înainte de a pleca de la Dacia.
Planul de lansări va trebui respectată de noul CEO Dacia, Karine Adt, prima femeie din istorie care conduce marca românească. Aceasta va trebui să țină cont de foaia de parcurs aprobată de Le Vot, deoarece, evident, aceasta a funcționat bine până acum. Misiunea noului șef este de a dezvolta vânzările în Germania și în țările vecine, unde Skoda are o influență puternică și modele Dacia vor trebui să facă față concurenței.