Prima pagină » Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?

Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?

Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?

Marca Dacia, parte a grupului Renault, intră într-o nouă etapă istorică, urmând să fie condusă pentru prima dată de o femeie.

Această schimbare semnifică deschiderea brandului românesc către o viziune modernă și un stil de leadership adaptat provocărilor industriei auto globale.

Karin Adt, prima femeie care va conduce brandul Dacia

Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?

Fotografii: Dacia

Grupul Renault a anunțat, luni, schimbări importante la nivelul conducerii companiei, inclusiv plecarea lui Denis Le Vot din funcția de director executiv global al mărcii Dacia. În locul acestuia a fost numită Katrina Adt, care devine, astfel, prima femeie care va conduce destinele companiei de la Mioveni în cei aproape 60 de ani de existență.

Conform unui comunicat publicat de Dacia, Katrin Adt s-a alăturat oficial echipei Renault și a preluat rolul de CEO al brandului românesc. Fosta vicepreședintă a Mercedes-Benz va face parte și din board-ul grupului francez, urmând să-i raporteze direct lui Fabrice Cambolive, care, tot astăzi, a fost numit Chief Growth Officer al Renault Group.

„Sub conducerea lui Denis (n.n. – Le Vot), marca Dacia a devenit un brand puternic, cu o gamă de modele atractivă, reușind să atragă o bază de clienți tot mai largă. În numele Renault Group, doresc să-i mulțumesc lui Denis pentru toate realizările sale de-a lungul anilor. Îi urez bun venit lui Katrin Adt, a cărei experiență vastă în industria auto va reprezenta un atu esențial pentru Dacia”, a declarat François Provost, CEO al Renault Group.

La rândul său, Fabrice Cambolive a subliniat obiectivele ambițioase pentru brandul românesc:

„Suntem încântați să o primim pe Katrin Adt în fruntea mărcii Dacia. Cunoștințele sale solide și expertiza în dezvoltarea afacerilor ne vor permite să continuăm dinamica pozitivă a brandului și, mai ales, să abordăm împreună următoarea provocare: electrificarea gamei de produse «în stilul Dacia». Acum, odată ce marca este ferm poziționată pe podiumul pieței europene de retail, ne revine responsabilitatea de a o transforma într-un nou reper în domeniul vehiculelor electrificate”.

Cine este Karin Adt

Dacia, recunoscută pentru poziționarea sa ca marcă de mobilitate accesibilă, traversează o perioadă de expansiune accelerată, consolidată prin proiecte precum SUV-ul de segment C Bigster.

Cu o carieră de peste 25 de ani în industria auto, Katrin Adt a ocupat diverse roluri de conducere în cadrul companiilor Daimler și Mercedes-Benz. Ea a fost, pe rând, CEO Mercedes-Benz Luxemburg, vicepreședinte pentru HR Development la Daimler, CEO Smart și CEO Mercedes-Benz Own Retail Europe. Recent, a condus departamentul de Audit Corporativ al Mercedes-Benz. Experiența sa se concentrează în special pe zona de vânzări și de retail, fiind implicată și în tranziția mărcii Smart către un brand 100% electric, dar și în promovarea diversității și mentoratul femeilor în tehnologie.

„Sunt onorată să mă alătur Renault Group și să preiau conducerea mărcii Dacia. Este un privilegiu să contribui la scrierea următorului capitol din remarcabila poveste de succes a brandului, alături de o echipă excepțională. Astăzi ne aflăm într-un moment definitoriu, atât din punct de vedere tehnologic, cât și social în relația noastră cu automobilul. Dacia a demonstrat constant relevanța abordării sale prin produse care răspund în mod autentic așteptărilor clienților. Mai mult decât un brand, Dacia reprezintă o viziune curajoasă, inteligentă și accesibilă asupra mobilității. Suntem acum pe deplin angajați, alături de toate echipele Dacia și ale Grupului, precum și de furnizorii, partenerii și dealerii noștri, pentru a duce mai departe această călătorie extraordinară. Cu energie, ambiție și urmărind un scop comun, vom continua să schimbăm regulile jocului și să oferim valoare reală clienților noștri”, a transmis Katrin Adt, noul CEO al Dacia.

Numirea Katrinei Adt este însoțită și de alte schimbări la nivelul grupului Renault: Fabrice Cambolive, CEO-ul mărcii Renault, preia și noul rol de Chief Growth Officer. De asemenea, Philippe Brunet devine Chief Technology Officer, cu responsabilități pentru Renault și Ampere, în timp ce Thierry Charvet își extinde atribuțiile, gestionând și lanțul de aprovizionare, pe lângă funcțiile actuale de Head of Industry și Quality.

Alte articole importante
AI la MAI. Ministerul va cheltui 2,6 milioane de euro pe un chatbot. Ce va discuta „polițistul” virtual cu cetățenii
Tehnologie
AI la MAI. Ministerul va cheltui 2,6 milioane de euro pe un chatbot. Ce va discuta „polițistul” virtual cu cetățenii
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) introduce servicii bazate pe tehnologii de inteligență artificială (IA) în relația cu cetățenii. MAI va investi peste 2,6 milioane de euro într-un sistem IT de asistență conversațională (chatbot) care va răspunde la întrebările românilor legate de introducerea cărții de identitate electronice. Potrivit caietului de sarcini, chatbotul va suplini „deficitul de personal […]
Carrefour se retrage din România. Bomba de pe piața de retail, anunțată inițial de presa străină
Carrefour se retrage din România. Bomba de pe piața de retail, anunțată inițial de presa străină
Carrefour se retrage din România după aproape un sfert de secol de activitate. Decizia grupului francez marchează o schimbare semnificativă în peisajul comerțului local. Gigantul de retail a mandatat banca BNP Paribas să găsească un cumpărător pentru operațiunile sale din România. Informația a fost publicată de presa franceză, care citează surse din interiorul companiei. Carrefour […]
Startup-ul care vrea să răcească planeta a atras o finanţare de 60 de milioane de dolari
Tehnologie
Startup-ul care vrea să răcească planeta a atras o finanţare de 60 de milioane de dolari
O companie israeliano-americană a strâns cea mai mare finanțare de până acum pentru o tehnologie de geoinginerie solară. Aceasta este menită să reflecte lumina soarelui și să reducă încălzirea globală. Specialiștii avertizează însă că proiectul poate avea consecințe grave asupra climei și geopoliticii mondiale. Un plan „SF” care devine realitate Startup-ul israelian Stardust Solutions, cu […]
Ce se întâmplă dacă SUA nu mai finanțează știința din spatele SpaceX
Tehnologie
Ce se întâmplă dacă SUA nu mai finanțează știința din spatele SpaceX
Motoarele și tehnologiile care au făcut posibil succesul SpaceX nu s-au născut în garajele companiei lui Elon Musk, ci în laboratoarele finanțate de NASA și de armata americană. Odată cu bugetul agenției spațiale tăiat drastic, viitorul inovației publice care a susținut Starship și Falcon 9 este din ce în ce mai incert.  Cum a ajuns […]
New Delhi testează ploaia artificilă pentru a combate poluarea
Tehnologie
New Delhi testează ploaia artificilă pentru a combate poluarea
New Delhi, unul dintre cele mai poluate orașe din lume, va testa la finalul lunii octombrie o metodă radicală pentru a reduce nivelul alarmant de smog. Autoritățile au aprobat prima operațiune de „cloud seeding”, sperând că ploile artificiale vor curăța aerul după explozia de poluare provocată de sărbătoarea Diwali. Capitala încearcă să reducă nivelul poluării […]
„Buy now, pay later”, metoda care poate transforma vacanța de vis într-un coșmar
„Buy now, pay later”, metoda care poate transforma vacanța de vis într-un coșmar
Sistemele „buy now, pay later” (BNPL) au devenit extrem de populare, inclusiv pentru rezervarea de zboruri și vacanțe. Specialiștii avertizează însă că, în lipsa protecțiilor oferite de cardurile de credit, turiștii riscă să piardă bani și să se confrunte cu datorii neașteptate. Metoda „buy now, pay later” în turism BNPL, un tip de credit pe […]