Dacia Hipster este noul concept de mașină electrică, ce ar putea fi comercializată pentru mai puțin de 15.000 de euro.
Prototipul promite să combine mobilitatea urbană eficientă cu un preț competitiv, deschizând calea pentru electrificarea mai multor consumatori europeni.
Foto: Dacia
Producătorul de automobile de la Mioveni a dezvăluit în această dimineață Dacia Hipster, un concept de mașină electrică de mici dimensiuni, anunță constructorul într-un comunicat. Conform informațiilor oficiale, versiunea de serie ar putea fi comercializată la un preț mai mic de 15.000 de euro. Viitorul model de producție va reprezenta o alternativă competitivă la vehiculele cu emisii zero accesibile provenite din China.
Conceptul Hipster ar putea intra în producție în cazul în care Uniunea Europeană va aproba crearea unei noi categorii dedicate mașinilor mici. Vehiculul are o lungime de doar 3 metri și o greutate mai mică de 800 kg. Asta îl face cel mai compact model de pe piața europeană.
Pentru a menține costurile scăzute, constructorul român a simplificat modelul. Hipster a primit scaune din pânză, componente electronice minime, geamuri manuale și curele pentru deschiderea ușilor, în locul mânerelor tradiționale. În plus, mașina ar putea fi disponibilă într-o singură nuanță, gri-albastrul prototipului.
Hipster este cu aproximativ 20% mai ușor decât singurul model electric Dacia aflat pe piață. O greutate redusă se traduce printr-o autonomie mai mare. Prototipul demonstrează acest lucru prin eficiența sa remarcabilă. Deși este echipat cu o baterie mai mică (nespecificată) decât cea a modelului Spring, conceptul reușește să ofere o distanță de rulare considerabilă.
Știm, în schimb, că va avea o viteză maximă de aproximativ 90 km/h și o autonomie de 150 km. Aceste valori sunt suficiente pentru nevoile zilnice ale majorității utilizatorilor. Datele Dacia arată că o mașină medie parcurge sub 40 km pe zi, cu o viteză medie de 56 km/h. Hipster se încadrează perfect în profilul de utilizare urbană.
Comparativ, Hipster este scurt cu 62 cm decât rivalul T03 de la Leapmotor. Conceptul măsoară 1,55 m în lățime, fiind mai îngust cu 21 cm decât un Spring. În ceea ce privește înălțimea, Hipster conceptul are 1,52 m, exact cât Spring. În ciuda dimensiunilor reduse, cei de la Dacia susțin că micuțul EV poate transporta până la patru pasageri. De asemenea, portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 70 și 500 de litri, în funcție de poziția banchetei.
Foto: Dacia
Grupul Renault, împreună cu Grupul Stellantis, promovează crearea unei noi categorii europene de mașini mici, inspirată de conceptul japonez Kei Cars, informează agenția de știri Reuters.
Această categorie ar avea mai puține cerințe obligatorii comparativ cu mașinile standard. Și asta, mai ales în ceea ce privește dotările de siguranță. Susținătorii ideii susțin că vehiculele urbane nu necesită toate caracteristicile impuse mașinilor mari și că eliminarea lor poate reduce semnificativ greutatea și prețul final al vehiculului.
Dacia estimează că prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020. În timp ce cumpărătorii europeni au nevoie de modele mai accesibile, discuțiile privind această nouă categorie de mașini mici vin cu anumite condiții. Potrivit lui David Durand, director de design al mărcii românești, „reglementările vor impune, cu siguranță, ca vehiculul să fie produs în Europa”.
„În același timp, trebuie să dezvoltăm modelul industrial care vine odată cu acesta”, a mai spus acesta, subliniind provocările tehnice și logistice asociate cu lansarea unui astfel de model.
Deocamdată, nu se știe când va intra în producția de serie Hipster Concept. Oficialii mărcii susțin că Dacia este pregătită să transforme acest concept EV într-un model comercial imediat ce Uniunea Europeană va aproba noul cadru legislativ dedicat vehiculelor de dimensiuni mici.