Sezonul 2025 în Formula 1 și MotoGP este unul dintre cele mai bune din punct de vedere financiar din istoria recentă a sporturilor cu motor.
Popularitatea globală în creștere, contractele de difuzare extinse și implicarea efectivă a unor sponsori de prim rang au consolidat poziția celor două competiții ca giganți ai industriei sportive la nivel mondial.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/MotoGP-2025-Motorsportmagazine-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Motorsportmagazine.com
Liberty Media a anunțat o creștere semnificativă a veniturilor în cel de-al treilea trimestru al anului. Aceasta a fost impulsionată de performanțele solide înregistrate în Formula 1 și MotoGP, informează publicația Motorsport. Competiția regină a motomondialului de viteză a intrat în portofoliul Liberty Media în vara acestui an.
Expansiunea audienței și interesul sporit al sponsorilor continuă să susțină evoluția financiară a gigantului media de peste Ocean. Compania media de peste Ocean include în raportarea sa financiară veniturile generate de F1, MotoGP și platforma Quint. În total, grupul a înregistrat venituri de 1,08 miliarde de dolari față de cele „doar” 911 milioane de dolari din aceeași perioadă a anului trecut.
Campionatul Mondial de Formula 1 a adus cea mai mare parte a veniturilor, cu 869 milioane de dolari. Vorbim despre o creștere anuală de 1%, în ciuda faptului că, în acest trimestru, a avut loc cu un week-end de Grand Prix mai puțin. Veniturile din industria hotelieră, licențiere și parteneriate comerciale au compensat diferența, contribuind la un profit operațional de 168 milioane de dolari.
Stefano Domenicali, CEO-ul Formula 1, a subliniat importanța culturală și economică a campionatului. Oficialul italian a descris această competiție drept „o piatră de temelie culturală” cu impact major în orașele incluse în calendar. Domenicali a menționat încheierea mai multor parteneriate de difuzare, printre care și acordul cu Apple, care va transmite competiția către o audiență globală.
„Reînnoirile recente ale curselor și prelungirile anticipate pe piețele cheie – precum Austin, Azerbaidjan și Monaco – demonstrează valoarea pe care Formula 1 o aduce comunităților locale. Suntem încrezători în următorul capitol de creștere al F1”, a declarat Domenicali.
MotoGP este aflat acum oficial sub umbrela Liberty Media după achiziția a 84% din Dorna Sports la 3 iulie. Competiția de motociclism a generat în trimestrul al treilea venituri totale de 169 milioane de dolari. Rezultatele vin pe fondul extinderii acordurilor de cursă, creșterii valorii drepturilor de difuzare și atragerii unor noi sponsori majori.
Totodată, Dorna Sports a reușit să-și refinanțeze datoria în condiții avantajoase. Astfel, a obținut scadențe mai lungi și dobânzi mai mici, o decizie strategică ce consolidează stabilitatea financiară a MotoGP-ului. În plus, sprijină integrarea sa completă în ecosistemul Liberty Media.
Astfel, 2025 se conturează a fi un an de mare succes pentru ambele competiții majore din motorsportul mondial, Formula 1 și MotoGP, care nu doar că atrag audiențe record, dar și confirmă potențialul lor uriaș de creștere pe plan global.