În primele nouă luni ale anului, Dacia a atins un volum de peste 521.000 de vehicule vândute la nivel mondial.
Totodată, marca auto românească a înregistrat o creștere impresionantă a vânzărilor de mașini echipate cu motoare hibride, confirmând tendința tot mai clară a consumatorilor de a se orienta către soluții de mobilitate mai eficiente și mai prietenoase cu mediul.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/09/Dacia-Bigster-HYBRID-155-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Dacia
Constructorul auto de la Mioveni continuă să își consolideze poziția pe piețele internaționale. Concret, în primele nouă luni din 2025, Dacia a livrat la nivel global 521.387 de automobile, înregistrând o creștere de 4,1% comparativ cu perioada similară de anul trecut, se precizează într-un comunicat al grupului Renault.
Pe piața europeană, marca românească a avut o evoluție peste așteptări, cu aproximativ 450.000 de unități comercializate. În acest caz vorbim despre o creștere de 5,3% față de anul trecut. Cu aceste rezultate, producătorul autohton și-a menținut locul 9 în topul celor mai vândute mărci auto din Europa.
Datele publicate de Renault Group arată că veniturile consolidate ale companiei au ajuns la 39,1 miliarde de euro în perioada analizată (+3,7%). Performanța a fost susținută în special de vânzările de pe cel de-al treilea trimestru, când compania franceză a înregistrat venituri de 11,4 miliarde de euro. Totalul reprezintă o majorare cu 6,8% comparativ cu același interval de anul trecut.
Parte a grupului din Hexagon, Dacia se dovedește tot mai puternică în segmentul clienților persoane fizice. Astfel, în Europa, marca de la Mioveni a comercializat 449.634 de vehicule în perioada ianuarie-septembrie. Dacia își consolidează, astfel, locul 2 în ceea ce privește vânzările pe această nișă importantă.
În trimestrul al treilea al anului, constructorul român a înregistrat o accelerare semnificativă a vânzărilor. Mai exact, Dacia a atins pragul de 165.451 de unități comercializate, ceea ce reprezintă o creștere de 16,2% față de aceeași perioadă din 2024.
Cea mai spectaculoasă evoluție a mărcii a fost consemnată pe piața din Germania (+23,6%). Vânzări mari au mai fost raportate în Spania (+19,3%) și în regiunea Belgia-Luxemburg (+37,5%).
Motorul vânzărilor pe aceste piețe a fost Bigster. Începând cu luna iunie, SUV-ul românesc a devenit al doilea cel mai vândut model din segmentul C, cu 22.350 de unități livrate în trimestrul III.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Dacia-Sandero-Puterea-financiara.jpg)
Dacia Sandero continuă să domine piața europeană. Modelul de clasă subcompactă rămâne cea mai vândută mașină pe toate canalele de distribuție.
În paralel, marca autohtonă accelerează tranziția spre electrificare. În trimestrul al treilea, 20,9% dintre vehiculele Dacia vândute au fost electrificate, în creștere cu 9,1% față de T3 din 2024.
Pe ansamblul primelor nouă luni, vânzările de modele hibride au urcat spectaculos, cu 170% față de anul precedent. Producătorul nu a precizat, însă, numărul exact al mașinilor cu acest tip de motorizare car au fost vândute.