Prima pagină » Hackerii țintesc marile companii americane și europene: pierderi de sute de milioane în criptomonede și retail afectat

Hackerii țintesc marile companii americane și europene: pierderi de sute de milioane în criptomonede și retail afectat

Hackerii țintesc marile companii americane și europene: pierderi de sute de milioane în criptomonede și retail afectat
sursă foto: Freepik

Un nou tip de atac informatic face ravagii printre marile companii americane și europene: hackeri bine organizați se infiltrează în rețelele de suport tehnic externalizate și reușesc să fure date critice, să ocolească autentificările cu doi factori și să sustragă sute de milioane de dolari în criptomonede. De la retaileri britanici de lux până la giganți AI și platforme de criptomonede precum Coinbase, nicio companie nu pare imună în fața acestui val de escrocherii rafinate.

Marile companii americane și europene grav afectate de hackerii care fură date critice. Pierderile se ridică la milioane

În ultimele luni, atacatorii cibernetici au demonstrat că nu au nevoie de coduri sofisticate sau supercomputere pentru a da lovituri de proporții. În schimb, ei se concentrează pe call center-ele externalizate ale corporațiilor americane, unde personalul prost plătit devine vulnerabil în fața tentației banilor rapizi. Fie că e vorba de presiune psihologică sau mită directă, rezultatul este același: accesul la informațiile sensibile ale clienților.

În cazuri recente din Marea Britanie, inclusiv la Marks & Spencer și Harrods, hackerii s-au dat drept directori executivi și au convins operatorii din suport tehnic să le ofere acces la rețelele interne, scrie WSJ. Același tipar a fost observat și în celebrul atac asupra MGM Resorts din 2023. Dar cel mai costisitor caz până acum implică platforma de criptomonede Coinbase, unde angajați ai call center-ului din India au fost mituiți pentru a furniza informații critice, ceea ce ar fi dus la pierderi de până la 400 de milioane de dolari.

Atacuri care ocolesc autentificarea și golesc conturile

Metodele de autentificare cu doi factori, considerate până acum o barieră solidă împotriva fraudelor, au devenit inutile în fața atacurilor umane. Hackerii au obținut acces la date precum soldurile conturilor, ultimele tranzacții și chiar ultimele patru cifre ale conturilor bancare. Cu aceste informații în mână, au sunat victimele și s-au dat drept angajați Coinbase, convingându-le să creeze portofele noi cu chei de criptare controlate de atacatori sau să acceseze site-uri false.

În timp ce utilizatorii erau convinși că vorbesc cu specialiști din suport tehnic, își pierdeau economiile într-o fracțiune de minut. „În fiecare zi primeam un nou caz: Am fost sunat de Coinbase și am pierdut toți banii, dar nu era Coinbase”, a declarat Josh Cooper-Duckett, investigator în domeniul fraudei crypto.

Vulnerabilități exploatate cu ajutorul extensiilor din browser

În unele cazuri, atacatorii nici măcar nu au mai avut nevoie de colaborarea umană. O extensie de blocare a reclamelor din browserul Chrome folosit de angajații unui call center avea o vulnerabilitate care a permis injectarea de cod malițios. Astfel, hackerii au putut colecta în masă datele clienților și le-au salvat pe internet.

Coinbase a confirmat că atacurile au inclus atât mituirea angajaților din companii precum TaskUs, cât și infiltrarea prin metode software. Firma de outsourcing a concediat 226 de angajați din call center-ul din Indore, India, după incident, inclusiv doi implicați direct în fraudă.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]