Prima pagină » Limba străină devine cheia angajării în 2025. Care sunt competențele care îți asigură 30% în plus la salariu

Limba străină devine cheia angajării în 2025. Care sunt competențele care îți asigură 30% în plus la salariu

Limba străină devine cheia angajării în 2025. Care sunt competențele care îți asigură 30% în plus la salariu
sursă foto: Shutterstock

Potrivit celui mai recent raport al platformei eJobs, cheia angajării în aproape 60% dintre joburi este cunoașterea cel puțin a unei limbi străine. De la joburile de birou la cele din call-center sau chiar în producție, engleza nu mai e doar un avantaj, a devenit un criteriu eliminatoriu. Iar vorbitorii de limbi rare pot câștiga chiar cu 30% mai mult.

Limba străină, cheia angajării în 2025

Datele eJobs arată o schimbare clară de paradigmă în cerințele angajatorilor din România: din cele 112.000 de joburi postate de la începutul anului, nu mai puțin de 64.000 au inclus în anunț obligativitatea cunoașterii unei limbi străine. Engleza domină, fiind cerută în 48.000 dintre aceste anunțuri. Germana vine pe locul doi, cu 8.100 de mențiuni, iar franceza (3.400) și italiana (2.400) completează topul preferințelor lingvistice ale recrutorilor.

Surprinzător, cerințele lingvistice nu mai sunt rezervate doar pentru joburile white-collar sau pentru pozițiile cu responsabilități internaționale. „Inclusiv în anunțurile pentru poziții entry-level sau blue-collar, angajatorii solicită tot mai des engleza, chiar dacă nu la nivel avansat”, explică Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs. Practic, piața forței de muncă se globalizează, iar angajații care nu țin pasul cu cerințele lingvistice riscă să rămână în urmă.

Vorbitorii de limbi „exotice” câștigă cu până la 30% mai mult

Dacă știi o limbă mai puțin întâlnită – precum maghiara, olandeza, portugheza sau slovaca – ai un as în mânecă. Astfel de competențe sunt tot mai căutate în domenii precum turismul și serviciile de tip call center/BPO, în special de către angajatori străini care caută candidați dispuși să lucreze remote sau chiar să se relocheze.

Mai mult, aceste limbi nu oferă doar un avantaj competitiv, ci sunt o cerință eliminatorie pentru anumite poziții. Iar recompensa financiară este pe măsură: salariile pentru astfel de posturi pot fi cu 20-30% peste media de 3.500 lei din domeniul respectiv. „În aceste cazuri, candidatul trebuie să vorbească fluent, la nivelul unui nativ. Vorbim despre suport tehnic sau customer care, unde comunicarea impecabilă face diferența”, precizează Drăghici.

Aplicațiile confirmă trendul: engleza domină, dar alte limbi cresc în popularitate

În ceea ce privește comportamentul candidaților, cifrele vorbesc de la sine. În 2024, au fost înregistrate peste 2,3 milioane de aplicări pentru joburile care cereau limba engleză. Germana a atras 85.000 de aplicări, italiana 66.000, iar franceza 55.000. Chiar și limbi precum spaniola și maghiara au adunat peste 25.000 de aplicări fiecare, semn că interesul candidaților pentru locuri de muncă multilingve este tot mai mare.

Pentru limbile rare precum rusa, turca, olandeza sau poloneza, numărul de aplicări variază între 3.000 și 10.000, dar cererea este în continuă creștere. În aceste cazuri, cunoașterea limbii nu este doar un plus, ci cheia către un salariu superior și o carieră internațională.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]