Prima pagină » Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump
Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Un număr tot mai mare de comercianți cu amănuntul, mărci de modă și de consum își mută atenția din Statele Unite către Europa și alte piețe, deoarece se așteaptă ca tarifele americane să declanșeze creșteri de prețuri care vor reduce cererea consumatorilor americani.

Retailerul european de modă online Zalando (ZALG.DE), care vinde servicii logistice și software altor comercianți cu amănuntul, a declarat marți că este în discuții cu potențiali noi clienți care doresc să se extindă pe piața europeană.

„Considerăm că mărcile și comercianții cu amănuntul se concentrează mai mult pe Europa ca o modalitate de a genera și o cerere suplimentară dacă devine mai dificil să se facă acest lucru în SUA”, a declarat David Schroeder, co-CEO al Zalando.

Administrația președintelui american Donald Trump a impus un tarif general de 10% pentru toate importurile în țară și tarife de 145% pentru bunurile fabricate în China.

Hugo Boss a redirecționat produsele fabricate în China către alte piețe

Marca germană de îmbrăcăminte Hugo Boss (BOSSn.DE) a redirecționat produsele fabricate în China către alte piețe în loc de SUA și a declarat că a existat o „deteriorare notabilă” a cheltuielilor de consum din SUA în primul trimestru din cauza incertitudinii în reștere cu privire la economie.

„În prezent, adoptăm o poziție destul de precaută în ceea ce privește comportamentul consumatorilor din SUA”, a declarat marți directorul general al companiei, Daniel Grieder, în contextul în care compania a raportat venituri mai mici în comparație cu anul trecut.

Reacția evidențiază impactul tarifelor impuse de Trump asupra fluxului de produse de consum la nivel global, forțând companiile să modifice modelele de producție și vânzări stabilite de ani la rând.

Cheia va fi modul în care consumatorii americani vor reacționa la creșterile de prețuri ca urmare a tarifelor.

Companiile acuză incertitudini cu privire la cheltuielile de consum

Producătorul de jocuri Barbie, Mattel (MAT.O), și-a retras luni previziunile anuale, spunând că există prea multă incertitudine cu privire la cheltuielile de consum și că tarifele îl vor obliga să majoreze prețurile în SUA, scrie Reuters.

Pentru jocul său de cărți UNO, Mattel a declarat că livrează la nivel internațional mai multe jocuri fabricate în China pentru a evita tarifele americane asupra bunurilor chinezești, crescând în același timp producția de UNO în India pentru a deservi clienții americani.

Directorul general al grupului italian de modă OTB, care deține mărci precum Diesel, Jil Sander și Maison Margiela, a declarat luni că va trebui să își majoreze prețurile în SUA cu 8-9% pentru a compensa impactul tarifelor vamale.

SUA reprezintă aproximativ 20% din cota de piață a mărcii germane de îmbrăcăminte sport Adidas (ADSGn.DE), care deschide o nouă afacere, a declarat directorul general Bjorn Gulden săptămâna trecută într-o conferință de presă privind rezultatele financiare, adăugând că „pentru 80% din afacerea noastră, aceste tarife vamale nu au niciun impact”.

„Credem că putem câștiga în prezent mai mult avânt pe celelalte piețe”, a spus Gulden. „Putem finanța cumva pierderile… pe marjă în SUA, depășind performanțele pe celelalte piețe.”

La rândul lor, retailerii online cu prețuri reduse Shein și Temu, a căror piață principală este SUA, și-au mărit cheltuielile publicitare în Europa, în încercarea de a atenua impactul majorării tarifelor vamale de către SUA asupra bunurilor chinezești și al eliminării scutirii de taxe vamale pentru coletele de comerț electronic cu valoare redusă din China.

Alte articole importante
Taxele vamale din SUA provoacă în continuare perturbări în fluxurile comerciale auto
Companii
Taxele vamale din SUA provoacă în continuare perturbări în fluxurile comerciale auto
Un important operator de transport avertizează că incertitudinea privind taxele vamale impuse de SUA continuă să influențeze negativ fluxurile comerciale din industria auto. Această situație generează dificultăți pentru producători și exportatori în planificarea și desfășurarea livrărilor către piața americană. Industria auto resimte încă impactul incertitudinii în ceea ce privește taxele vamale din SUA Exportatorii europeni […]
Albania vrea să folosească AI-ul pentru a elimina corupția și a intra mai repede în UE
Tehnologie
Albania vrea să folosească AI-ul pentru a elimina corupția și a intra mai repede în UE
În timp ce alte state europene se ceartă despre riscurile AI, Albania vrea să automatizeze toate ministerele și chiar să își accelereze drumul spre aderarea la Uniunea Europeană. Premierul Edi Rama crede că doar tehnologia poate „curăța” politica albaneză de corupție și poate comprima procesul de integrare la un ritm record. Albania vrea AI-ul în […]
Care sunt cele mai accesibile destinații de vară din Europa
Care sunt cele mai accesibile destinații de vară din Europa
În căutarea vacanței de vară ideală, mulți turiști aleg să exploreze cele mai acesibile destinații din Europa, fără a face compromisuri privind experiențele și atracțiile turistice. Tot mai mulți români își îndreaptă atenția către destinații de vacanță accesibile din punct de vedere financiar, iar Bătrânul Continent oferă numeroase astfel de locuri pentru un sejur „low-cost” […]
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Puțini cumpărători își dau seama că, dincolo de aranjarea produselor pe rafturi sau de promoțiile atractive, există și detalii aparent banale care le influențează alegerile. În magazinele Lidl, trucul din spatele designului și dimensiunii cărucioarelor are un scop clar: să te facă să umpli mai mult spațiu decât ai planificat inițial, iar acest lucru se […]
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un lanț de retail din Regatul Unit a lansat un program cu totul neobișnuit, menit să reducă fenomenul furturilor din supermarket: clienții care semnalează hoții primesc instant o recompensă de 1 liră sterlină, sumă care le este adăugată pe cardul de fidelitate și poate fi folosită imediat pentru cumpărături. Cum funcționează sistemul de recompense Iceland, […]
WhatsApp pune la bătaie un milion de dolari oricui este capabil să găsească o vulnerabilitate
Tehnologie
WhatsApp pune la bătaie un milion de dolari oricui este capabil să găsească o vulnerabilitate
WhatsApp lansează o provocare impresionantă, oferind un milion de dolari oricui reușește să identifice o vulnerabilitate în aplicație. Această inițiativă urmărește să descopere și să remedieze problemele ascunse care ar putea pune în pericol securitatea utilizatorilor, transformând fiecare expert în securitate într-un potențial câștigător al recompensei record. Cu peste 3 miliarde de utilizatori în întreaga […]