Prima pagină » Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump
Marile branduri din modă și retail fug în Europa, de frica tarifelor lui Trump

Un număr tot mai mare de comercianți cu amănuntul, mărci de modă și de consum își mută atenția din Statele Unite către Europa și alte piețe, deoarece se așteaptă ca tarifele americane să declanșeze creșteri de prețuri care vor reduce cererea consumatorilor americani.

Retailerul european de modă online Zalando (ZALG.DE), care vinde servicii logistice și software altor comercianți cu amănuntul, a declarat marți că este în discuții cu potențiali noi clienți care doresc să se extindă pe piața europeană.

„Considerăm că mărcile și comercianții cu amănuntul se concentrează mai mult pe Europa ca o modalitate de a genera și o cerere suplimentară dacă devine mai dificil să se facă acest lucru în SUA”, a declarat David Schroeder, co-CEO al Zalando.

Administrația președintelui american Donald Trump a impus un tarif general de 10% pentru toate importurile în țară și tarife de 145% pentru bunurile fabricate în China.

Hugo Boss a redirecționat produsele fabricate în China către alte piețe

Marca germană de îmbrăcăminte Hugo Boss (BOSSn.DE) a redirecționat produsele fabricate în China către alte piețe în loc de SUA și a declarat că a existat o „deteriorare notabilă” a cheltuielilor de consum din SUA în primul trimestru din cauza incertitudinii în reștere cu privire la economie.

„În prezent, adoptăm o poziție destul de precaută în ceea ce privește comportamentul consumatorilor din SUA”, a declarat marți directorul general al companiei, Daniel Grieder, în contextul în care compania a raportat venituri mai mici în comparație cu anul trecut.

Reacția evidențiază impactul tarifelor impuse de Trump asupra fluxului de produse de consum la nivel global, forțând companiile să modifice modelele de producție și vânzări stabilite de ani la rând.

Cheia va fi modul în care consumatorii americani vor reacționa la creșterile de prețuri ca urmare a tarifelor.

Companiile acuză incertitudini cu privire la cheltuielile de consum

Producătorul de jocuri Barbie, Mattel (MAT.O), și-a retras luni previziunile anuale, spunând că există prea multă incertitudine cu privire la cheltuielile de consum și că tarifele îl vor obliga să majoreze prețurile în SUA, scrie Reuters.

Pentru jocul său de cărți UNO, Mattel a declarat că livrează la nivel internațional mai multe jocuri fabricate în China pentru a evita tarifele americane asupra bunurilor chinezești, crescând în același timp producția de UNO în India pentru a deservi clienții americani.

Directorul general al grupului italian de modă OTB, care deține mărci precum Diesel, Jil Sander și Maison Margiela, a declarat luni că va trebui să își majoreze prețurile în SUA cu 8-9% pentru a compensa impactul tarifelor vamale.

SUA reprezintă aproximativ 20% din cota de piață a mărcii germane de îmbrăcăminte sport Adidas (ADSGn.DE), care deschide o nouă afacere, a declarat directorul general Bjorn Gulden săptămâna trecută într-o conferință de presă privind rezultatele financiare, adăugând că „pentru 80% din afacerea noastră, aceste tarife vamale nu au niciun impact”.

„Credem că putem câștiga în prezent mai mult avânt pe celelalte piețe”, a spus Gulden. „Putem finanța cumva pierderile… pe marjă în SUA, depășind performanțele pe celelalte piețe.”

La rândul lor, retailerii online cu prețuri reduse Shein și Temu, a căror piață principală este SUA, și-au mărit cheltuielile publicitare în Europa, în încercarea de a atenua impactul majorării tarifelor vamale de către SUA asupra bunurilor chinezești și al eliminării scutirii de taxe vamale pentru coletele de comerț electronic cu valoare redusă din China.

Alte articole importante
Noua capcană a companiilor care se grăbesc să adopte AI
Tehnologie
Noua capcană a companiilor care se grăbesc să adopte AI
Un raport global avertizează că 79% dintre companiile care implementează grăbit instrumente AI riscă să acumuleze pierderi financiare. În plus, acestea ar putea avea o productivitate din ce în ce mai scăzută. Creșterea explozivă a AI în rândul companiilor și riscurile ascunse Inteligența artificială s-a dezvoltat într-un ritm accelerat. Companiile din întreaga lume se grăbesc […]
Generația Z din România renunță la case și alege piețele de capital pentru a-și construi averea
Generația Z din România renunță la case și alege piețele de capital pentru a-și construi averea
Un sondaj Revolut arată că Generaţia Z schimbă radical strategiile de investiții. Conturile de economii, fondurile de piețe monetare și acțiunile devin prioritare, în timp ce imobiliarele își pierd din atractivitate. Generația Z și preferințele de investiții Tinerii români din Generația Z se distanțează vizibil de modelele tradiționale de investiții. Dacă generațiile mai vechi au […]
Japonezii au inventat capsula care te conectează cu un robot și el va face treaba în locul tău
Japonezii au inventat capsula care te conectează cu un robot și el va face treaba în locul tău
O nouă revoluție tehnologică vine din Japonia, unde o echipă de ingineri a creat capsula inovatoare care te conectează direct cu un robot. Aceasta permite robotului să îndeplinească diverse sarcini în locul tău. Imaginează-ți că stai relaxat într-un fotoliu de masaj ultramodern și, fără să te ridici, poți face majoritatea treburilor casnice. Controlul unui robot […]
Cum vor putea dronele interceptoare să decidă soarta Europei
Cum vor putea dronele interceptoare să decidă soarta Europei
Pe măsură ce Vladimir Putin adună laolaltă cea mai periculoasă amenințare aeriană de la Al Doilea Război Mondial încoace, țările membre NATO caută disperate soluții pentru a contracara acest pericol. În acest context, dronele interceptoare devin rapid arma esențială a războiului automatizat. Ucraina oferă un exemplu concret al modului în care acestea pot schimba soarta […]
ANALIZĂ
Cine se angajează după facultate și în ce domenii ajung, de fapt, absolvenții
Cine se angajează după facultate și în ce domenii ajung, de fapt, absolvenții
Datele interne ale universităților arată diferențe mari între domenii, dar și o accelerare a tranziției de la facultate la piața muncii, mai ales la nivel de masterat. În Cluj, Timișoara și Iași, majoritatea studenţilor au un job încă din primul an, iar specializările tehnice și economice domină clasamentele de angajare. Clujul conduce clasamentele: aproape nouă […]
Bioboții: celulele care schimbă granițele dintre viață și moarte
Bioboții: celulele care schimbă granițele dintre viață și moarte
Viața și moartea sunt privite, în mod tradițional, ca fenomene opuse. Cercetătorii au demonstrat că, după moarte, apar noi forme de viață multicelulară din celulele unui organism care s-a stins, iar asta îi face să ia în considerare o „a treia stare”, situată dincolo de granițele convenționale ale vieții și morții. Este moartea sfârșitul? Oamenii […]