Chinezii de la GWM își pregătesc relansarea în Europa, vizând o producție de 300.000 de vehicule pe an în prima lor fabrică de pe continent.
Gigantul asiatic caută diverse locații pentru noua linie de asamblare, unde vor produce modelele cu care vor încerca să revigoreze vânzările europene aflate în declin.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Great-Wall-Motor-ORa-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Great Wall Motor
GWM (Great Wall Motor) își propune să atingă pragul de 300.000 de mașini pe an în Europa până în 2029. În acest context, producătorul chinez caută o locație pentru prima sa fabrică de pe Bătrânul Continent. Potrivit lui Parker Shi, președintele GWM International, sunt analizate deja câteva posibile amplasamente în Spania, Ungaria și alte țări europene, transmite Reuters.
În 2023, președintele companiei, Mu Feng, anunța planurile de expansiune ale GWM pe piața europeană, inclusiv demararea procesului de selecție pentru o fabrică. Alegerea locației este influențată de numeroși factori, precum costurile cu forța de muncă și cele logistice. Într-o primă etapă, GWM va fi nevoită să livreze componente către piața țintă pentru asamblare. Totodată, producătorul monitorizează politicile industriale ale Uniunii Europene, având în vedere schimbările recente în climatul investițional și evoluția taxelor vamale.
„Toate studiile de rentabilitate trebuie să fie viabile. În caz contrar, investiția ar fi dificil de susținut, având în vedere că vorbim despre un proiect major pe termen lung”, a explicat Shi, care promovează expansiunea globală a GWM încă din 2002.
Producătorii auto chinezi accelerează extinderea la nivel global. Scopul este de a încerca să scape de competiția acerbă și de războiul prețurilor de pe piața internă. Supracapacitatea de producție pune presiune pe profitabilitate. Totuși, eforturile de creștere pe piețele externe, în special în Europa, sunt îngreunate de tarifele ridicate aplicate vehiculelor electrice. Vorbim despre segmentul dominat în prezent de mărcile chinezești.
Pentru a câștiga cotă de piață în Europa, GWM trebuie să concureze atât cu producătorii auto tradiționali, cât și cu rivalii direcți din China. Reuters a relatat recent că BYD consideră Spania drept posibilă locație pentru a treia sa fabrică europeană, după cele din Ungaria și Turcia. Între timp, GWM operează fabrici în Rusia, Thailanda și Brazilia.
Conform datelor JATO Dynamics, vânzările modelelor Ora au scăzut cu 41% anul trecut, până la 3.706 de unități. Asta, deși vânzările internaționale totale au atins un nivel record de 453.141 vehicule. Ora este marca de vehicule electrice a GWM, care generează cea mai mare parte a vânzărilor europene ale companiei.
GWM și-a propus să ajungă la un milion de vehicule vândute anual pe piețele internaționale până în 2030. Europa este o piață cu potențial ridicat pentru mărcile chineze, indiferent de tipul sistemelor de propulsie. În plus, viitoarea fabrică GWM ar urma să producă o gamă completă de vehicule, de la cele termice, până la full electrice.