Tot mai multe companii locale explorează soluții AI pentru a-și crește eficiența, competitivitatea și capacitatea de inovare pe piețe globale. Puține însă anunță proiecte concrete de anvergură pe plan local. Unul dintre aceste anunțuri a fost făcut la începutul lunii noiembrie de Grupul PPC, la Atena, în cadrul Panelul pentru Cooperare Energetică Transatlantică Interguvernamentală (P-TEC).
Conform presei elene, cu această ocazie, Președintele și CEO-ul Grupului PPC, Georgios Stassis, a anunțat că grupul ia în considerare dezvoltarea unui al doilea centru de date în România, similar cu proiectul major din Kozani.
Șeful grupului PPC și-a exprimat certitudinea că ne aflăm în faza de tranziție de la sectorul energetic la cel digital, iar această tranziție afectează și energia conform worldenergynews.gr.
PPC este prezentă în România prin activități extinse de producție de energie verde, furnizare și distribuție de energie electrică, iar CEO-ul Grupului subliniază că țara noastră reprezintă una dintre cele mai importante piețe regionale pentru dezvoltări viitoare.
„O companie de utilități precum PPC trebuie să răspundă acestor schimbări și pot spune că în Grecia și în PPC ne mișcăm foarte rapid în dezvoltarea centrelor de date, în principal în Kozani, dar și în România, unde avem o prezență puternică, cu scopul de a satisface cererea suplimentară cauzată de inteligența artificială”, a spus Stassis în discursul său adresat panelului.
Planul include posibilitatea construirii unui centru de date în România în 2–3 ani, replicând modelul din Grecia. În țara de origine a Grupului PPC, planul este de a dezvolta un centru de date în Kozani, cu o capacitate de până la 1 GW, care va fi alimentat de un mix de surse precum energie fotovoltaică, stocare, hidroenergie prin pompare și conversia unei vechi centrale de la lignit la gaz.
De altfel, înaintea evenimentului Capital Markets Day, care a avut loc la tot în noiembrie, la Londra, Președintele și CEO-ul Grupului PPC, Georgios Stassis, a remarcat: „Viitorul aparține celor care și-l imaginează, care planifică și îndrăznesc. De aceea, în următorii trei ani, vom continua să investim decisiv. Cu investiții de peste 10 miliarde de euro între 2026 și 2028 în infrastructura energetică și tehnologică, și cu clientul în centrul strategiei noastre, ne consolidăm și mai mult poziția ca grup Powertech. Viziunea noastră este să oferim constant servicii mai bune și produse competitive tuturor clienților noștri, în fiecare țară. Planul Strategic pentru următorii trei ani pune un accent puternic pe creștere, aproximativ 93% din cheltuielile de capital fiind direcționate către proiecte noi. Grupul se extinde rapid, continuând în același timp să creeze valoare pentru acționari, societate și mediu.”
Tot cu această ocazie, Grupul PPC a menționat transformarea acestuia prin valorificarea capabilităților AI în întreaga organizație, inclusiv resurse umane, operațiuni, dezvoltare de afaceri noi și servicii pentru clienți.