Compania de car sharing MyWheels anunță introducerea în flotă a primului dintre cele 500 de vehicule electrice Renault compatibile cu tehnologia bidirecțională Vehicle-to-Grid (V2G).
Noile modele, printre care și noul Renault R5, vor intra în circulație progresiv până la finalul anului viitor, potrivit agenției Reuters.
Inițiativa vine într-o perioadă în care instabilitatea rețelelor electrice devine o preocupare majoră pe fondul extinderii surselor regenerabile și a consumului tot mai ridicat. Așa cum Puterea Financiară a relatat la momentul respectiv, luna trecută au fost câteva episoade de perturbări grave ale rețelei de energie. Este vorba despre pana masivă de curent care a afectat Peninsula Iberică, și actele de sabotaj asupra infrastructurii electrice din sudul Franței, survenite în timpul Festivalului de Film de la Cannes.
În acest context, compania olandeză MyWheels introduce în propria flotă de car-sharing 500 de modele Renault EV, fiecare dintre acestea echipat cu tehnologia V2G. Vorbim despre o soluție inovatoare prin care automobilele electrice pot livra energie înapoi în rețea, atunci când cererea de electricitate atinge niveluri maxime. Deși conceptul nu este nou, aplicabilitatea sa la scară largă a devenit posibilă abia recent, odată cu dezvoltarea bateriilor avansate și a sistemelor inteligente de încărcare.
Proiectul MyWheels este considerat drept cel mai extins sistem de partajare auto cu funcționalitate V2G din Europa și marchează o etapă importantă în tranziția energetică pe Bătrânul Continent. MyWheels intenționează să implementeze toate cele 500 de EV-uri Renault, inclusiv modelul R5, până în 2026.
Kees Koolen, acționar la compania olandeză We Drive Solar care furnizează stațiile bidirecționale necesare acestui proiect, afirmă că proiectul din Utrecht implică o investiție de circa 100 de milioane de euro și ar putea deveni model pentru alte orașe europene, relatează Techinasia.com.
Țările de Jos se numără printre liderii tranziției energetice la nivel continental, având obiective ambițioase de electrificare a transportului și clădirilor, în paralel cu renunțarea progresivă la combustibilii fosili.
Potrivit reprezentanților MyWheels, cele 500 de vehicule Renault vor fi conectate la stațiile We Drive Solar în perioadele în care nu sunt utilizate, iar energia stocată va putea fi injectată în rețea contra cost. Astfel, EV-urile vor căpăta un rol activ în echilibrarea sistemului energetic.
Într-un raport recent al BloombergNEF, citat de Reuters și preluat de Agerpres, analista Madeleine Brolly subliniază că flotele electrice devin tot mai valoroase în contextul volatilității rețelelor: „V2G poate transforma mașinile în surse mobile de stocare, un element esențial pentru stabilitatea rețelei în era energiei regenerabile”. Totuși, Brolly atrage atenția că extinderea la nivel global a acestei tehnologii va depinde de un efort concertat de standardizare între producători și operatori de rețea.