Prima pagină » Piața auto din România s-a prăbușit în luna mai: cea mai mare scădere din Europa

Piața auto din România s-a prăbușit în luna mai: cea mai mare scădere din Europa

Piața auto din România s-a prăbușit în luna mai: cea mai mare scădere din Europa
Foto: Shutterstock

Piața auto din România s-a remarcat în luna mai prin cea mai mare scădere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi în Europa, în pofida unei reveniri a industriei la nivel continental.

În acest context contrastant, marca Dacia continuă să câștige teren pe piața europeană, înregistrând o creștere semnificativă a vânzărilor și consolidând poziția companiei-mamă Renault.

Piața auto din România a înregistrat cea mai severă scădere a înmatriculărilor din UE

Piața auto din România s-a prăbușit în luna mai: cea mai mare scădere din Europa

Foto: Dacia

Deși piața auto europeană a revenit pe creștere în luna a cincea lună a anului, piața auto locală a înregistrat cel mai mare recul din Europa în ceea ce privește înmatriculările de mașini noi, principala cauză fiind întârzirea și, apoi, blocarea programului Rabla Auto.

Potrivit datelor publicate, miercuri, de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme în Europa (UE, Marea Britanie și țările EFTA – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția) au crescut cu 1,9% în mai, până la 1,11 milioane de unități. În cadrul Uniunii Europene, piața auto s-a majorat cu 1,6%, atingând nivelul de 926.582 de autoturisme înmatriculate.

Piața din România, în schimb, a avut cea mai severă contracție din Europa, cu o scădere de 32,7% față de aceeași lună a anului trecut. Au fost comercializate doar 10.521 de mașini noi în mai față de cele 15.643 de unități vândute în aceeași lună din 2024. Acest recul vine într-un moment în care tendința generală în Europa este una de redresare și de electrificare accelerată a parcului auto.

Dacia, motorul grupului Renault

Totuși, într-un climat regional dificil, Dacia continuă să performeze pe piețele externe, în special în Europa de Vest. În cadrul grupului Renault, care a înregistrat o creștere de 4,6% a înmatriculărilor în luna mai (111.395 de unități), marca autohtonă a fost responsabilă pentru o parte semnificativă a acestei evoluții pozitive, cu o creștere de 13,2%, până la 49.415 de automobile înmatriculate doar în luna mai.

Pe ansamblu, în primele cinci luni ale anului curent, Dacia a livrat 249.593 de vehicule în Europa, în creștere cu 1,8% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cota de piață a constructorului de la Mioveni a urcat la 4,5%, semn că își păstrează atractivitatea în fața consumatorilor europeni, mai ales datorită raportului calitate-preț și a modelelor adaptate la tendințele de mobilitate ecologică.

Și pentru că suntem într-o eră a tranziției către electromobilitate, trebuie spus că ponderea vehiculelor electrificate (electrice cu baterie, plug-in hybrid și hibride clasice) a continuat să crească în UE. Astfel, acest segment a atins 58,9% din totalul înmatriculărilor în luna mai, față de 48,9% în mai 2024, o dinamică ce va influența decisiv și strategia mărcii românești în următorii ani.

Alte articole importante
Țara vecină unde energia solară a depășit consumul național de electricitate. Un pas uriaș spre independența energetică
Țara vecină unde energia solară a depășit consumul național de electricitate. Un pas uriaș spre independența energetică
Pentru prima oară în istoria Bulgariei, producția de energie solară a depășit consumul național de electricitate într-un interval orar precis. Acest eveniment remarcabil a avut loc pe 20 iunie 2025, iar datele furnizate de Operatorul Sistemului Electric (ESO) și Rețeaua Europeană a Operatorilor de Transport de Electricitate (ENTSO-E), citate de BTA, au confirmat această performanță. […]
Piața serviciilor pentru populație, pe minus: afacerile au scăzut cu 1,2%
Piața serviciilor pentru populație, pe minus: afacerile au scăzut cu 1,2%
Cele mai noi date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată că piața serviciilor prestate pentru populație a scăzut în primele patru luni ale anului. Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o contracție de 1,2% ca serie brută și de 1,7% ca serie ajustată sezonier. Serviciile pentru populație, […]
Liderii NATO nu abordează direct riscul ca Trump să oprească ajutorul militar pentru Ucraina
Liderii NATO nu abordează direct riscul ca Trump să oprească ajutorul militar pentru Ucraina
Summitul NATO de la Haga scoate la lumină criza de unitate din cadrul alianței, pe fondul refuzului administrației Trump de a mai sprijini militar Ucraina. În timp ce armele livrate sub conducerea lui Biden se epuizează, Volodimir Zelenski este lăsat în plan secund, iar Rusia intensifică atacurile. Sub presiunea unor tensiuni interne și externe, liderii […]
Ucraina solicită ajutor militar stabil: Zelenski propune o contribuție minimă din PIB-ul statelor europene
Ucraina solicită ajutor militar stabil: Zelenski propune o contribuție minimă din PIB-ul statelor europene
Volodimir Zelenski le solicită statelor europene membre NATO alocarea a cel puțin 0,25% din PIB pentru a ajuta militar Ucraina. Ținta de cheltuieli propusă de liderul de la Kiev vine în contextul în care Ucraina se confruntă cu intensificarea bombardamentelor rusești, mai ales în estul și sudul țării, dar și cu scăderea sprijinului american. Zelenski […]
Europa vrea să arate că e pregătită de război. S-ar arăta cineva, totuși, pe câmpul de luptă? – În Italia, doar 14% dintre respondenți ar veni la arme în caz de invazie, arată sondajele
Europa vrea să arate că e pregătită de război. S-ar arăta cineva, totuși, pe câmpul de luptă? – În Italia, doar 14% dintre respondenți ar veni la arme în caz de invazie, arată sondajele
La prima vedere, planurile Europei par convingătoare, arată o analiză The Economist. Bugete de apărare în creștere, noi comenzi de echipamente militare și o retorică tot mai clară despre întărirea capacității de apărare. Summitul NATO de la Haga – din 24-25 iunie – va oficializa, probabil, aceste angajamente, cu ținte de cheltuieli ce ar putea […]
Top 3 constructori de autostrăzi: Cine avansează cel mai rapid în teren
Top 3 constructori de autostrăzi: Cine avansează cel mai rapid în teren
Mai multe tronsoane de autostradă și de drum expres din România se apropie de finalizare, iar unii constructori sunt gata să predea lucrările înainte de termenul contractual, transmite ziarul Puterea. Printre cele mai active entități se numără liderul pieței, UMB, dar și constructori internaționali, precum Porr, Nurol sau WeBuild. Ce constructori de autostrăzi au făcut […]