Prima pagină » Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari

Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari

Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari
Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig. Foto: Shutterstock

Producătorul auto Porsche reduce producția fabricii sale din Leipzig în contextul scăderii vânzărilor. După concediul de vară, vor fi reduse schimburile de lucru, iar compania intenționează să elimine o parte semnificativă din muncitorii temporari.

Adaptarea producției la cererea în scădere

Motorul producției Porsche din Leipzig funcționează mai încet decât în anii precedenți. Scăderea vânzărilor de vehicule a impus o ajustare a volumului de producție și în această unitate. Conducerea companiei a anunțat joi, în cadrul unei adunări cu angajații, că programul schimburilor va fi adaptat noilor condiții de piață, scrie rnd.de.

Astfel, secția de construcție a caroseriei pentru SUV-ul Macan, destinat terenurilor dificile, va trece după concediul de vară la un singur schimb de lucru. În schimb, începând cu luna noiembrie, sectoarele de montaj, vopsitorie și asamblare a punților vor funcționa în regim de două schimburi, față de cele trei schimburi practicate până acum.

Reducerea semnificativă a angajaților temporari

Ca urmare a acestor modificări, Porsche intenționează să reducă „semnificativ” numărul angajaților temporari, conform unui newsletter al conducerii companiei, document aflat în posesia redacției.

„Regretăm această situație, deoarece apreciem foarte mult munca lor. Această schimbare implică și restructurarea echipelor permanente și modificarea unor atribuții,” se arată în comunicat.

Compania mai precizează faptul că reducerea personalului temporar nu va afecta angajații permanenți. Totuși, conducerea subliniază că, în contextul dificil economic și geopolitic actual, o ajustare structurală este inevitabilă și pentru Porsche Leipzig GmbH.

Peste 1900 de locuri de muncă vor dispărea până în 2029

Newsletter-ul nu oferă detalii suplimentare, însă este cunoscut faptul că Porsche a anunțat încă de acum câteva luni continuarea politicii de austeritate, cu planuri de eliminare a aproximativ 1900 de locuri de muncă în Germania până în 2029. Până în prezent, Leipzig nu a fost inclus pe lista locațiilor afectate, iar compania mizează pe plecări voluntare, având în vedere că angajații beneficiază de garanții de ocupare până în 2030.

În cadrul Adunării Generale a Acționarilor, CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a descris situația actuală ca fiind extrem de dificilă: „Anul trecut am avut un vânt puternic împotrivă, iar acum ne confruntăm cu o furtună violentă.” Problemele comerciale, lanțurile de aprovizionare instabile și tranziția lentă spre mobilitatea electrică au crescut costurile pentru compania listată la DAX.

Blume a recunoscut că „piața noastră din China s-a prăbușit efectiv.” În plus, taxele vamale impuse de SUA începând cu aprilie pentru importurile auto afectează afacerile Porsche, care nu are fabrici pe teritoriul american și trebuie să importe vehiculele integral.

Reacții și incertitudini în rândul angajaților și sindicatelor

În prezent, Porsche Leipzig are aproximativ 4600 de angajați permanenți, la care se adaugă un număr necunoscut de muncitori temporari, estimat de sindicatul IG Metall la peste 1000. Steffen Reißig, liderul filialei IG Metall din Leipzig, a declarat: „Anunțul privind reducerea schimburilor și renunțarea la angajații temporari este extrem de dureros. Acești colegi au contribuit semnificativ la succesul companiei în ultimii ani și acum se confruntă cu un viitor incert.”

Sindicatul speră ca lansarea unui nou model SUV să aducă o perspectivă pozitivă pentru fabrică.

„Porsche plănuiește un nou SUV și a oferit Leipzigului șanse bune să fie locul de producție. Pentru a asigura încărcarea fabricii și locurile de muncă din regiune, avem nevoie urgentă de claritate privind viitorul acestui proiect,” a adăugat Reißig.

Perspective pentru un nou model SUV și provocările viitoare

Oliver Blume a confirmat recent că Leipzig are șanse bune să devină centrul de producție pentru noua gamă de SUV-uri, care va include modele cu motoare termice și hibride. Acest nou vehicul, destinat terenurilor dificile, este programat să intre pe piață spre sfârșitul acestui deceniu.

Această decizie vine pe fondul încetării producției modelului Macan cu motor pe benzină, fabricat exclusiv la Leipzig, și a temerilor privind subutilizarea fabricii în viitor. În prezent, pe o linie de producție sunt asamblate atât versiuni electrice, cât și cu motoare termice ale SUV-ului, însă noul Macan este disponibil doar în variantă electrică. Modelul cu motor pe benzină, încă popular, urmează să fie retras de pe piață în 2026, mai ales că în Europa au intrat în vigoare noi reglementări privind securitatea cibernetică a vehiculelor.

Porsche face pași importanți pentru a-și adapta producția la noile realități economice și tehnologice, reducând schimburile și renunțând la o parte din angajații temporari. În acest context, viitorul fabricii din Leipzig depinde de succesul noii generații de SUV-uri, care ar putea asigura stabilitatea locurilor de muncă și încărcarea capacităților de producție în următorii ani.

Alte articole importante
Hackerii ruși ajung să corupă modelele AI. Cum devin chatboții instrumente imprevizibile de propagandă
Tehnologie
Hackerii ruși ajung să corupă modelele AI. Cum devin chatboții instrumente imprevizibile de propagandă
Inteligența artificială conversațională acaparează rapid spațiul digital, devenind instrumentul preferat de milioane pentru accesul la informații, știri și opinii de ultim moment. Această ascensiune nu a trecut neobservată de experții în securitate, care semnalează că hackerii ruși caută modalități de a introduce materiale propagandistice direct în datele de antrenament ale acestor sisteme AI, cu scopul […]
Uber și Lucid Motors lansează robotaxiuri premium într-un parteneriat de 300 de milioane de dolari
Companii
Uber și Lucid Motors lansează robotaxiuri premium într-un parteneriat de 300 de milioane de dolari
Uber și Lucid Motors au anunțat un parteneriat strategic de sute de milioane de dolari prin care vor lansa o flotă de robotaxiuri premium. Această colaborare marchează un pas important în dezvoltarea mobilității autonome de lux pe piața americană. Robotaxiuri de lux: Uber investește în Lucid Motors 300 de milioane de dolari Uber a anunțat, […]
Ungaria ar putea adopta moneda euro înaintea României. Ce spune cel mai puternic bancher al țării vecine
Ungaria ar putea adopta moneda euro înaintea României. Ce spune cel mai puternic bancher al țării vecine
Ungaria, o țară care nu are încă un plan oficial de aderare la moneda euro, ar putea totuși depăși România în cursa către zona euro. Declarația vine de la noul director general al celei mai mari bănci maghiare, OTP Bank. Peter Csanyi, numit în funcție în luna mai, a cerut public ca Ungaria să se […]
Netflix, profituri record și val de nemulțumiri după restricționarea partajării conturilor
Netflix, profituri record și val de nemulțumiri după restricționarea partajării conturilor
Netflix provoacă o undă de șoc în rândul utilizatorilor la nivel global, după ce a limitat drastic posibilitatea de a folosi același cont în mai multe locuințe. În timp ce compania raportează venituri record și mizează pe producții originale pentru a-și fideliza clienții, abonații reacționează vehement pe rețelele sociale, acuzând pierderea flexibilității și amenințând cu […]
Cel mai mare meteorit marțian a fost vândut la licitație pentru suma colosală de 5,3 milioane de dolari
Cel mai mare meteorit marțian a fost vândut la licitație pentru suma colosală de 5,3 milioane de dolari
Un obiect spațial rar, provenit direct de pe Marte, a stârnit senzație în lumea științei și a colecționarilor. Cel mai mare meteorit marțian cunoscut de pe Pământ, NWA 16788, a fost vândut la licitație pentru o sumă colosală de 5,3 milioane de dolari. Cu o greutate de 24,5 kilograme, meteoritul a fost adjudecat pentru o […]
Ultima zi de tranzacționare a săptămânii debutează cu creșteri la BVB pe aproape toți indicii principali
Ultima zi de tranzacționare a săptămânii debutează cu creșteri la BVB pe aproape toți indicii principali
BVB a încheiat săptămâna în forță, cu o deschidere pozitivă vineri dimineața, când aproape toți indicii principali au intrat pe verde. Cu un rulaj de 8,57 milioane de lei (aproximativ 1,69 milioane euro) în primele 40 de minute de tranzacționare, piața a arătat un apetit crescut pentru acțiuni. Indicii principali în creștere la BVB Ziua […]