Prima pagină » Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari

Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari

Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig și renunță la muncitorii temporari
Probleme la Porsche. Producătorul auto reduce producția la Leipzig. Foto: Shutterstock

Producătorul auto Porsche reduce producția fabricii sale din Leipzig în contextul scăderii vânzărilor. După concediul de vară, vor fi reduse schimburile de lucru, iar compania intenționează să elimine o parte semnificativă din muncitorii temporari.

Adaptarea producției la cererea în scădere

Motorul producției Porsche din Leipzig funcționează mai încet decât în anii precedenți. Scăderea vânzărilor de vehicule a impus o ajustare a volumului de producție și în această unitate. Conducerea companiei a anunțat joi, în cadrul unei adunări cu angajații, că programul schimburilor va fi adaptat noilor condiții de piață, scrie rnd.de.

Astfel, secția de construcție a caroseriei pentru SUV-ul Macan, destinat terenurilor dificile, va trece după concediul de vară la un singur schimb de lucru. În schimb, începând cu luna noiembrie, sectoarele de montaj, vopsitorie și asamblare a punților vor funcționa în regim de două schimburi, față de cele trei schimburi practicate până acum.

Reducerea semnificativă a angajaților temporari

Ca urmare a acestor modificări, Porsche intenționează să reducă „semnificativ” numărul angajaților temporari, conform unui newsletter al conducerii companiei, document aflat în posesia redacției.

„Regretăm această situație, deoarece apreciem foarte mult munca lor. Această schimbare implică și restructurarea echipelor permanente și modificarea unor atribuții,” se arată în comunicat.

Compania mai precizează faptul că reducerea personalului temporar nu va afecta angajații permanenți. Totuși, conducerea subliniază că, în contextul dificil economic și geopolitic actual, o ajustare structurală este inevitabilă și pentru Porsche Leipzig GmbH.

Peste 1900 de locuri de muncă vor dispărea până în 2029

Newsletter-ul nu oferă detalii suplimentare, însă este cunoscut faptul că Porsche a anunțat încă de acum câteva luni continuarea politicii de austeritate, cu planuri de eliminare a aproximativ 1900 de locuri de muncă în Germania până în 2029. Până în prezent, Leipzig nu a fost inclus pe lista locațiilor afectate, iar compania mizează pe plecări voluntare, având în vedere că angajații beneficiază de garanții de ocupare până în 2030.

În cadrul Adunării Generale a Acționarilor, CEO-ul Porsche, Oliver Blume, a descris situația actuală ca fiind extrem de dificilă: „Anul trecut am avut un vânt puternic împotrivă, iar acum ne confruntăm cu o furtună violentă.” Problemele comerciale, lanțurile de aprovizionare instabile și tranziția lentă spre mobilitatea electrică au crescut costurile pentru compania listată la DAX.

Blume a recunoscut că „piața noastră din China s-a prăbușit efectiv.” În plus, taxele vamale impuse de SUA începând cu aprilie pentru importurile auto afectează afacerile Porsche, care nu are fabrici pe teritoriul american și trebuie să importe vehiculele integral.

Reacții și incertitudini în rândul angajaților și sindicatelor

În prezent, Porsche Leipzig are aproximativ 4600 de angajați permanenți, la care se adaugă un număr necunoscut de muncitori temporari, estimat de sindicatul IG Metall la peste 1000. Steffen Reißig, liderul filialei IG Metall din Leipzig, a declarat: „Anunțul privind reducerea schimburilor și renunțarea la angajații temporari este extrem de dureros. Acești colegi au contribuit semnificativ la succesul companiei în ultimii ani și acum se confruntă cu un viitor incert.”

Sindicatul speră ca lansarea unui nou model SUV să aducă o perspectivă pozitivă pentru fabrică.

„Porsche plănuiește un nou SUV și a oferit Leipzigului șanse bune să fie locul de producție. Pentru a asigura încărcarea fabricii și locurile de muncă din regiune, avem nevoie urgentă de claritate privind viitorul acestui proiect,” a adăugat Reißig.

Perspective pentru un nou model SUV și provocările viitoare

Oliver Blume a confirmat recent că Leipzig are șanse bune să devină centrul de producție pentru noua gamă de SUV-uri, care va include modele cu motoare termice și hibride. Acest nou vehicul, destinat terenurilor dificile, este programat să intre pe piață spre sfârșitul acestui deceniu.

Această decizie vine pe fondul încetării producției modelului Macan cu motor pe benzină, fabricat exclusiv la Leipzig, și a temerilor privind subutilizarea fabricii în viitor. În prezent, pe o linie de producție sunt asamblate atât versiuni electrice, cât și cu motoare termice ale SUV-ului, însă noul Macan este disponibil doar în variantă electrică. Modelul cu motor pe benzină, încă popular, urmează să fie retras de pe piață în 2026, mai ales că în Europa au intrat în vigoare noi reglementări privind securitatea cibernetică a vehiculelor.

Porsche face pași importanți pentru a-și adapta producția la noile realități economice și tehnologice, reducând schimburile și renunțând la o parte din angajații temporari. În acest context, viitorul fabricii din Leipzig depinde de succesul noii generații de SUV-uri, care ar putea asigura stabilitatea locurilor de muncă și încărcarea capacităților de producție în următorii ani.

Alte articole importante
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]