Un gigant auto a declanșat o amplă ofensivă legală împotriva dezinformării online, acționând în instanță 37 de influenceri acuzați de defăimare.
Producătorul chinez de vehicule electrice BYD avertizează că nu va tolera atacurile organizate care vizează imaginea sa și care destabilizează încrederea în industrie.
Gigantul chinez din industria auto BYD a anunțat declanșarea unui val de acțiuni în justiție împotriva a 37 de influenceri acuzați de răspândirea dezinformării și defăimării online, într-un efort amplu de a-și proteja imaginea publică și poziția pe piață. Alte 126 de conturi sunt în prezent monitorizate pentru posibile activități similare.Informația a fost făcută publică printr-o declarație oficială a Departamentului Juridic al companiei, publicată pe contul său de WeChat.
Acțiunea vine într-un moment în care companiile auto din China, dar și din întreaga lume, se confruntă cu un val crescând de campanii online care pot influența negativ percepția consumatorilor și stabilitatea brandurilor. BYD, lider în producția de vehicule electrice, acuză „atacuri organizate și recurente” ce vizează reputația sa și care ar conține informații false sau înșelătoare, cu potențialul de a destabiliza piața auto, transmite Car News China.
„Suntem deschiși criticii constructive și supravegherii din partea publicului și a presei, dar nu vom tolera defăimarea și manipularea opiniei publice prin minciuni”, a declarat Li Yunfei, directorul Departamentului de Branding și Relații Publice al BYD. Acesta a adăugat că toate materialele incriminate au fost colectate și arhivate ca probe pentru instanță și că ofensiva juridică va continua.
În sprijinul acestui demers, compania asiatică a reactivat și extins programul de recompensare a ponturilor privind campaniile de dezinformare. Sumele oferite variază între 50.000 și cinci milioane de yuani (echivalentul a 6.900 și, respectiv 690.000 de dolari), în funcție de relevanța și de veridicitatea informațiilor furnizate. Măsura reflectă seriozitatea cu care BYD abordează securitatea informațională în era post-adevăr.
Printre cazurile deja soluționate de instanțele chineze se numără influenceri cunoscuți, precum „Zhou Haoran Sean”, care a fost obligat să plătească 100.000 de yuani (circa 13.800 de dolari). De asemenea, acesta a fost obligat să prezinte scuze publice după ce a acuzat BYD că ar angaja influenceri pentru a discredita concurența. Alte conturi, precum „AutoBiBiBi”, „Taodianchi” și „Yin Ge Jiang Dianche”, au fost sancționate pentru afirmații false privind siguranța vehiculelor sau pentru atacuri la adresa conducerii companiei.
În unele cazuri, autoritățile administrative au intervenit în mod direct. Astfel, un utilizator a fost amendat pentru că a susținut fără probe că BYD este aproape de faliment, în timp ce un altul a fost reținut pentru distribuirea de informații false legate de presupuse explozii ale vehiculelor companiei. Totodată, un utilizator cu pseudonimul „Hoax” este anchetat penal pentru campanii repetate de defăimare.
BYD nu a oferit detalii exacte despre toate postările incriminate, iar influencerii vizați nu au oferit deocamdată nici o reacție publică. Totuși, reprezentanții producătorului spun că va continua să utilizeze toate mijloacele legale disponibile pentru a combate dezinformarea și solicită publicului să trimită informații relevante către Biroul Anti-Fraudă Media al companiei.