Prima pagină » Starbucks atrage interes masiv pentru vânzarea unei părți din afacerea sa din China

Starbucks atrage interes masiv pentru vânzarea unei părți din afacerea sa din China

Starbucks atrage interes masiv pentru vânzarea unei părți din afacerea sa din China
Starbucks China. Foto: Shutterstock

Starbucks, gigantul american al cafelei, a declarat că primește „un interes considerabil” pentru vânzarea unei participații în afacerea sa din China, în contextul în care compania caută un partener extern pentru a-și relansa creșterea pe această piață extrem de competitivă. CEO-ul Brian Niccol a oferit detalii în cadrul unui interviu acordat Financial Times, subliniind că Starbucks analizează posibilitatea cedării unei părți minoritare din divizia chineză, care la finalul lunii martie 2025 opera 7.758 de magazine.

„Vestea bună este că avem foarte mult interes — foarte mult interes,” a afirmat Niccol. „Oamenii văd valoarea brandului Starbucks. Văd că segmentul cafelei este în creștere. Cred că ar fi încântați să colaboreze cu noi pentru a vedea cum putem crește de la 8.000 la 20.000 de magazine.”

China, a doua cea mai mare piață pentru Starbucks

China continentală a devenit, de la intrarea Starbucks pe piață în 1999, a doua cea mai importantă piață pentru compania cu sediul în Seattle. Strategia de expansiune globală a Starbucks a fost susținută în mare măsură de creșterea consumului de cafea specializată în rândul clasei de mijloc chineze. În 2022, compania și-a propus să deschidă 9.000 de magazine pe piața chineză până în 2025.

Cu toate acestea, veniturile din China au scăzut de la un maxim de 3,7 miliarde de dolari în 2021 la 3 miliarde de dolari în 2024, în ciuda deschiderii a sute de noi locații. Concurența acerbă a brandurilor locale cu prețuri mai mici, precum Luckin Coffee și Cotti Coffee, a crescut semnificativ, iar contextul economic mai slab a generat îngrijorări privind cererea consumatorilor.

Reduceri de preț și adaptarea la piața locală

În această săptămână, Starbucks a anunțat reduceri medii de aproximativ 5 yuani (70 de cenți) pentru peste 20 de băuturi reci și pe bază de ceai, vizând astfel ceea ce compania a numit „piața non-cafea în rapidă creștere din China”. În ultimii ani, brandurile de bubble tea și ceai cu lapte au cunoscut o expansiune masivă pe piața chineză, oferind produse la prețuri începând de la un dolar.

„Strategia noastră în China este să devenim mai competitivi,” a declarat Niccol, subliniind necesitatea ajustării „arhitecturii prețurilor”, în special pentru băuturile non-cafea.

Leadership și planuri pe termen lung

Brian Niccol, care a preluat funcția de CEO în septembrie, a vorbit în cadrul unui eveniment de leadership de trei zile organizat în Las Vegas, unde au participat și 14.000 de angajați Starbucks. Molly Liu, CEO-ul Starbucks China, a fost de asemenea prezentă la acest eveniment.

Anul trecut, Starbucks a anunțat că explorează „parteneriate strategice” în China, după ce vânzările în magazinele existente au înregistrat un declin, însă detaliile au fost limitate.

Interesul investitorilor și procesul de vânzare

Surse apropiate procesului au declarat că un mix de companii chineze și globale de private equity, precum și investitori strategici, au manifestat interes pentru achiziția unei participații, deși procesul este încă în fază incipientă. Goldman Sachs conduce această inițiativă, conform unor surse apropiate.

Niccol nu a dezvăluit numele potențialilor investitori, dar a menționat că Starbucks intenționează „să parcurgă acest proces pentru a vedea dacă are sens să avem un partener”.

„Suntem flexibili în privința formei pe care o va lua acest parteneriat. Dorim să păstrăm o participație semnificativă,” a adăugat el.

În același timp, CEO-ul a subliniat că nu există grabă:

„Vom lăsa procesul să decurgă în ritmul său.”

Piața chineză rămâne un punct central pentru strategia de creștere a Starbucks, însă compania trebuie să se adapteze rapid la schimbările pieței și la competiția acerbă locală. Vânzarea unei părți din afacerea sa din China către un investitor extern ar putea oferi resursele și expertiza necesare pentru a accelera expansiunea și a-și consolida poziția pe această piață-cheie. Cu o bază de aproape 8.000 de magazine și planuri ambițioase de extindere, viitorul Starbucks în China depinde în mare măsură de succesul acestei strategii de parteneriat.

Alte articole importante
Nvidia și Intel schimbă regulile jocului: O investiție de 5 miliarde zguduie industria cipurilor
Analize
Nvidia și Intel schimbă regulile jocului: O investiție de 5 miliarde zguduie industria cipurilor
Nvidia și Intel au surprins întreaga piață printr-o investiție de 5 miliarde de dolari. Nvidia, companie americană evaluată la peste 4.000 de miliarde de dolari, a cumpărat aproximativ 4% din Intel. Acest gigant se află într-un declin prelungit, scrie Puterea.ro. Această mutare nu este doar financiară, ci și strategică, având potențialul de a influența echilibrul […]
Kremlinul le spune rușilor să se pregătească pentru viața cu un „buget militar” pentru încă 5-8 ani
Analize
Kremlinul le spune rușilor să se pregătească pentru viața cu un „buget militar” pentru încă 5-8 ani
Kremlinul le spune rușilor că trebuie să se pregătească pentru un buget militar care va domina cheltuielile guvernamentale timp de 5-8 ani. Sergei Shvetsov, președintele Consiliului de Supraveghere al Bursei de la Moscova, a explicat că bugetul federal va rămâne militarizat pentru a permite reechiparea și reconstrucția infrastructurii, scrie MoscowTimes. „Avem o problemă—bugetul. Este un […]
Cei mai mari producători de energie nucleară din lume. Cifrele care surprind chiar și experții
Analize
Cei mai mari producători de energie nucleară din lume. Cifrele care surprind chiar și experții
Cei mai mari producători de energie nucleară generează aproximativ 10% din electricitatea globală, oferind energie de bază fiabilă pentru milioane de oameni. În 2024, centralele nucleare au produs 2.818 terawatt-oră (TWh), conform datelor VisualCapitalist. Această cifră confirmă rolul energiei nucleare ca sursă majoră de electricitate cu emisii reduse de carbon și stabilitate în rețelele mondiale. […]
Se reia programul Rabla Auto pentru persoane fizice
Companii
Se reia programul Rabla Auto pentru persoane fizice
Programul Rabla Auto se va relansa pe 30 septembrie, oferind posibilitatea să-ți schimbi mașina veche cu una prietenoasă cu mediul. Prin această nouă etapă, statul urmărește să stimuleze înnoirea parcului auto și reducerea poluării prin programul Rabla Auto la nivel național. Autoritățile speră că Programul Rabla Auto va avea succes. Ce spun reprezentanții APIA? Programul […]
Chatboții AI, printre cei mari consumatori de energie – iată de ce
Tehnologie
Chatboții AI, printre cei mari consumatori de energie – iată de ce
Chatboții AI, precum ChatGPT sau Gemini, au devenit indispensabili pentru sute de milioane de utilizatori. Dar succesul lor are un preț ascuns: un consum uriaș de energie, comparabil cu cel al unor orașe întregi.  Chatboții AI și impactul asupra consumului global de energie ChatGPT a ajuns în doar câțiva ani la aproape 200 de milioane de […]
Antarctica se topește mai repede din cauza turismului
Antarctica se topește mai repede din cauza turismului
Numărul turiștilor din Antarctica a crescut spectaculos în ultimul deceniu. Acest lucru pune o presiune uriașă asupra ecosistemelor fragile și accelerând topirea gheții. Antarctica, noua destinație exclusivistă a turismului global În ianuarie 2024, Pascale, o franțuzoaică de 64 de ani, descria Antarctica drept o experiență unică. Timp de 13 zile, a admirat zăpezi imaculate, colonii […]