Prima pagină » Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Valoarea pieței de comerț electronic din România va depăși opt miliarde de euro, în 2025, după ce în 2024 a ajuns la 7,7 miliarde de euro, arată estimările cuprinse într-un raport de specialitate, publicat miercuri.

Potrivit ediției a doua a ”eCommerce Insights 2025”, studiu realizat de MerchantPro, evoluțiile arată că, în ciuda contextului geopolitic și socio-economic dificil, piața locală de eCommerce a demonstrat o reziliență ridicată și o capacitate bună de adaptare, marcând o creștere de 8%, semnificativ superioară creșterii economice (1%), aliniată cu evoluția retailului total (+8,4%, potrivit INS, pentru primele unsprezece luni din 2024).

La nivelul anului 2024, valoarea pieței a atins un nou record, în jurul valorii de 7,7 miliarde de euro, cu perspective de creștere și în 2025, peste nivelul de opt miliarde de euro.

Estimările Statista relevă faptul că valoarea medie a achizițiilor online realizate de către un client online, în 2024, a fost de circa 857 de euro.

Specialiștii notează că, în timp de 55% dintre români au cumpărat cel puțin o dată online pe parcursul anului trecut, cumpărătorii din mediul rural alimentează creșterea printr-o adopție superioară celor din urban, unde eCommerce-ul a devenit deja parte din stilul de viață.

Datele analizate de platforma locală de soluții SaaS pentru eCommerce, MerchantPro în cadrul analizei de piață eCommerce Insights, arată că regiunile cu cea mai slabă acoperire a comerțului electronic rămân Oltenia (38,4%) și Sud Muntenia (39,5%), iar zona cea mai activă este București – Ilfov, cu 64,1%. Celelalte regiuni istorice ale țării se situează în jurul mediei de 55%.

Conform analizei de specialitate, o treime dintre tranzacțiile efectuate în 2024 au fost achitate cu cardul, iar metodele alternative precum Revolut Pay și Apple Pay devin din ce în ce mai populare.

În acest context, Generația Z este segmentul de cumpărători care preferă platformele mobile, achiziționează pe baza conținutului video și acordă importanță sustenabilității.

De asemenea, tot mai mulți consumatori aleg să cumpere de pe marketplace-uri mari și aleg un magazin online în funcție de criterii care le asigură o experiență convenabilă și transparentă. Astfel, cel mai important factor pentru 41% dintre respondenți este livrarea gratuită, în timp ce 27% apreciază descrierile detaliate ale produselor. Totodată, aproape un sfert dintre români (24%) evită magazinele cu taxe ascunse, iar returul gratuit contează pentru 21%. În plus, 15% preferă opțiuni flexibile, cum ar fi plata la livrare sau livrarea directă la domiciliu.

Clasamentul categoriilor preferate de produse este condus de ”Frumusețe și produse de îngrijire” (Beauty), care a depășit popularitatea segmentului ”Fashion”, fiind opțiunea de achiziții online pentru 64% din public. În același timp, ”Farma” se bucură de popularitate superioară categoriei-vedetă a ultimului deceniu, ”Electronice”.

La nivel general, piața eCommerce din România este polarizată între jucătorii mici, numeroși și flexibili, și companiile mari, care controlează o mare parte din venituri.

Datele centralizate relevă faptul că 98,3% dintre companii sunt mici, însă generează doar 41% din cifra de afaceri a sectorului. Companiile mari, deși reprezintă doar 0,025% din total, aduc o treime din veniturile pieței, iar companiile medii-mari (50-249 angajați) au înregistrat o creștere accelerată de 31,6% în cifra de afaceri.

Potrivit sursei citate, 64% dintre români cumpără de pe site-uri internaționale, în principal pentru prețuri mai mici, iar aproape jumătate (47%) apelează la acestea pentru produse care nu sunt disponibile în magazinele locale.

Studiul eCommerce Insights 2025 analizează pe larg și tendințele care conturează piața, precum impactul AI, deschiderea granițelor odată cu intrarea în Schengen, concurența marilor jucători regionali, dar și schimbările de legislație sau ascensiunea soluțiilor ”as a Service” (XaaS) în comerțul electronic.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specifice de dezvoltare.

Alte articole importante
Trump lovește din nou: tarife vamale de până la 41% pentru importurile din zeci de țări (VIDEO)
Trump lovește din nou: tarife vamale de până la 41% pentru importurile din zeci de țări (VIDEO)
Donald Trump a semnat un nou decret prezidențial prin care impune majorări semnificative de tarife vamale pentru zeci de țări. Măsura, care este menită să reducă deficitul comercial al Statelor Unite, vizează inclusiv aliați importanți precum Uniunea Europeană, Japonia și Coreea de Sud. Donald Trump impune tarife vamale între 10% și 41% pentru importuri din […]
Benzina și motorina sar în aer după creșterea accizelor și a TVA-ului. Motorina se apropie de pragul psihologic de 8 lei/litru
Benzina și motorina sar în aer după creșterea accizelor și a TVA-ului. Motorina se apropie de pragul psihologic de 8 lei/litru
Începând cu 1 august 2025, șoferii români resimt direct în buzunar cele mai recente măsuri fiscale: accizele la carburanți au fost majorate cu 10%, iar TVA-ul a crescut de la 19% la 21%. La doar câteva minute de la miezul nopții, benzina și motorina au crescut abrupt, iar motorina se apropie periculos de pragul de […]
Boom financiar pentru OpenAI: venituri de 12 miliarde de dolari în 2025
Tehnologie
Boom financiar pentru OpenAI: venituri de 12 miliarde de dolari în 2025
OpenAI își consolidează poziția de lider în sectorul inteligenței artificiale, raportând venituri de 12 miliarde de dolari în doar șapte luni. Totalul reprezintă aproximativ dublarea încasărilor, performanță cu care compania din spatele ChatGPT marchează o expansiune financiară spectaculoasă în 2025. Cum a ajuns OpenAI la 12 miliarde de dolari venituri anuale la un calcul simplu […]
Măsurile de austeritate au intrat în vigoare. Ce scumpiri ne așteaptă de la 1 august
Măsurile de austeritate au intrat în vigoare. Ce scumpiri ne așteaptă de la 1 august
De astăzi, 1 august 2025, au intrat oficial în vigoare măsurile de austeritate adoptate de Guvern, care aduc creșteri de prețuri, taxe și impozite. De la TVA majorat la accize mai mari și noi contribuții, valul de scumpiri afectează consumul zilnic și vor fi resimțite direct în buzunarele românilor. Românii în fața noului val de […]
Ce portițe legale găsesc milionarii americani pentru a evita noile tarife de 15% pe iahturile europene – strategiile de lux care sfidează taxele lui Trump
Ce portițe legale găsesc milionarii americani pentru a evita noile tarife de 15% pe iahturile europene – strategiile de lux care sfidează taxele lui Trump
Industria iahturilor de lux arde după ce administrația Trump a anunțat introducerea unei taxe de 15% pentru ambarcațiunile produse în Europa și importate în SUA. În timp ce impactul financiar ar putea părea nesemnificativ pentru cei care își permit iahturi de 10 sau chiar 100 de milioane de dolari, brokerii și avocații specializați dezvăluie că […]
Meta și Microsoft transformă AI-ul în mașinărie de făcut bani
Meta și Microsoft transformă AI-ul în mașinărie de făcut bani
Inteligența artificială se transformă dintr-o promisiune futuristă într-o sursă uriașă de profit pentru giganții tehnologici. Meta și Microsoft au anunțat rezultate financiare record în al doilea trimestru din 2025, ceea ce demonstrează că investițiile masive în AI nu doar că plătesc deja dividende, ci și repoziționează cele două companii în fruntea revoluției digitale. Meta: De […]