Prima pagină » Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Valoarea pieței de comerț electronic din România va depăși opt miliarde de euro, în 2025, după ce în 2024 a ajuns la 7,7 miliarde de euro, arată estimările cuprinse într-un raport de specialitate, publicat miercuri.

Potrivit ediției a doua a ”eCommerce Insights 2025”, studiu realizat de MerchantPro, evoluțiile arată că, în ciuda contextului geopolitic și socio-economic dificil, piața locală de eCommerce a demonstrat o reziliență ridicată și o capacitate bună de adaptare, marcând o creștere de 8%, semnificativ superioară creșterii economice (1%), aliniată cu evoluția retailului total (+8,4%, potrivit INS, pentru primele unsprezece luni din 2024).

La nivelul anului 2024, valoarea pieței a atins un nou record, în jurul valorii de 7,7 miliarde de euro, cu perspective de creștere și în 2025, peste nivelul de opt miliarde de euro.

Estimările Statista relevă faptul că valoarea medie a achizițiilor online realizate de către un client online, în 2024, a fost de circa 857 de euro.

Specialiștii notează că, în timp de 55% dintre români au cumpărat cel puțin o dată online pe parcursul anului trecut, cumpărătorii din mediul rural alimentează creșterea printr-o adopție superioară celor din urban, unde eCommerce-ul a devenit deja parte din stilul de viață.

Datele analizate de platforma locală de soluții SaaS pentru eCommerce, MerchantPro în cadrul analizei de piață eCommerce Insights, arată că regiunile cu cea mai slabă acoperire a comerțului electronic rămân Oltenia (38,4%) și Sud Muntenia (39,5%), iar zona cea mai activă este București – Ilfov, cu 64,1%. Celelalte regiuni istorice ale țării se situează în jurul mediei de 55%.

Conform analizei de specialitate, o treime dintre tranzacțiile efectuate în 2024 au fost achitate cu cardul, iar metodele alternative precum Revolut Pay și Apple Pay devin din ce în ce mai populare.

În acest context, Generația Z este segmentul de cumpărători care preferă platformele mobile, achiziționează pe baza conținutului video și acordă importanță sustenabilității.

De asemenea, tot mai mulți consumatori aleg să cumpere de pe marketplace-uri mari și aleg un magazin online în funcție de criterii care le asigură o experiență convenabilă și transparentă. Astfel, cel mai important factor pentru 41% dintre respondenți este livrarea gratuită, în timp ce 27% apreciază descrierile detaliate ale produselor. Totodată, aproape un sfert dintre români (24%) evită magazinele cu taxe ascunse, iar returul gratuit contează pentru 21%. În plus, 15% preferă opțiuni flexibile, cum ar fi plata la livrare sau livrarea directă la domiciliu.

Clasamentul categoriilor preferate de produse este condus de ”Frumusețe și produse de îngrijire” (Beauty), care a depășit popularitatea segmentului ”Fashion”, fiind opțiunea de achiziții online pentru 64% din public. În același timp, ”Farma” se bucură de popularitate superioară categoriei-vedetă a ultimului deceniu, ”Electronice”.

La nivel general, piața eCommerce din România este polarizată între jucătorii mici, numeroși și flexibili, și companiile mari, care controlează o mare parte din venituri.

Datele centralizate relevă faptul că 98,3% dintre companii sunt mici, însă generează doar 41% din cifra de afaceri a sectorului. Companiile mari, deși reprezintă doar 0,025% din total, aduc o treime din veniturile pieței, iar companiile medii-mari (50-249 angajați) au înregistrat o creștere accelerată de 31,6% în cifra de afaceri.

Potrivit sursei citate, 64% dintre români cumpără de pe site-uri internaționale, în principal pentru prețuri mai mici, iar aproape jumătate (47%) apelează la acestea pentru produse care nu sunt disponibile în magazinele locale.

Studiul eCommerce Insights 2025 analizează pe larg și tendințele care conturează piața, precum impactul AI, deschiderea granițelor odată cu intrarea în Schengen, concurența marilor jucători regionali, dar și schimbările de legislație sau ascensiunea soluțiilor ”as a Service” (XaaS) în comerțul electronic.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specifice de dezvoltare.

Alte articole importante
Google a fost dat în judecată pentru inteligența artificială utilizată în motoarele de căutare
Tehnologie
Google a fost dat în judecată pentru inteligența artificială utilizată în motoarele de căutare
Google a fost dat în judecată de compania media Penske, care acuză gigantul că folosește abuziv inteligența artificială pentru a genera rezumate și a reduce traficul site-urilor. Procesul atrage atenția asupra impactului pe care noile tehnologii îl au asupra veniturilor publicațiilor online, dependente de publicitate pentru a supraviețui. Google, dat în judecată de „Rolling Stone” […]
Google va investi 6,8 miliarde de dolari în Marea Britanie
Companii
Google va investi 6,8 miliarde de dolari în Marea Britanie
Google va investi 6,8 miliarde de dolari în inteligența artificială, deschizând noi oportunități și centre de date în Marea Britanie. Banii vor fi folosiți pentru infrastructură și cercetare științifică în următorii doi ani. Aceasta va fi prima dintr-o serie de investiții masive ale SUA care vor fi dezvăluite înainte de vizita președintelui american Donald Trump, […]
China intră în Top 10 al celor mai inovatoare țări
Analize
China intră în Top 10 al celor mai inovatoare țări
China intră pentru prima dată în Top 10 mondial al celor mai inovatoare ţari, înlocuind Germania. Avansul spectaculos este susținut de investiții uriașe în cercetare și dezvoltare, dar și de un val record de brevete internaționale. China intră în liga mare a inovației globale Clasamentul Global Innovation Index (GII), realizat anual de Organizația Mondială a […]
Fiul lui Kadîrov își etalează ceasul de jumătate de milion de dolari
Fiul lui Kadîrov își etalează ceasul de jumătate de milion de dolari
Fiul lui Kadîrov și-a prezentat din nou luxul pe rețelele sociale. El a afișat un ceas impresionant de aproximativ 497.000 de dolari, echivalentul a circa 41 milioane ruble. Ceasul spectaculos etalat de fiul lui Kadîrov Adam Kadîrov, fiul șefului Ceceniei, Ramzan Kadîrov, a fost surprins într-o serie de fotografii postate de sora sa, Tabarik Kadîrova, […]
ANALIZĂ: China domină tranziția globală către vehicule electrice
Companii
ANALIZĂ: China domină tranziția globală către vehicule electrice
China domină tranziția globală către vehiculele electrice, depășind clar Europa și SUA în producție și infrastructură de încărcare. Această tranziție subliniază încă o dată modul în care China conduce inovația. Expansiunea consolidează poziția Chinei ca lider mondial în mobilitatea electrică și tehnologiile verzi. Tranziția vehiculelor electrice în China continuă să seteze un standard global în […]
Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi
Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi
Din 2026, impozitul auto va fi recalculat după o formulă nouă, care include norma de depoluare și indici actualizați. Noua grilă aduce creșteri semnificative pentru majoritatea mașinilor de mică cilindree, dar și reduceri surprinzătoare pentru unele modele mari sau scumpe. Impozitul auto se schimbă radical din 2026: cât vei scoate din buzunar? Începând cu 1 […]