Prima pagină » Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Studiu: Piața eCommerce din România va depăși valoarea de 8,8 miliarde de euro, în 2025

Valoarea pieței de comerț electronic din România va depăși opt miliarde de euro, în 2025, după ce în 2024 a ajuns la 7,7 miliarde de euro, arată estimările cuprinse într-un raport de specialitate, publicat miercuri.

Potrivit ediției a doua a ”eCommerce Insights 2025”, studiu realizat de MerchantPro, evoluțiile arată că, în ciuda contextului geopolitic și socio-economic dificil, piața locală de eCommerce a demonstrat o reziliență ridicată și o capacitate bună de adaptare, marcând o creștere de 8%, semnificativ superioară creșterii economice (1%), aliniată cu evoluția retailului total (+8,4%, potrivit INS, pentru primele unsprezece luni din 2024).

La nivelul anului 2024, valoarea pieței a atins un nou record, în jurul valorii de 7,7 miliarde de euro, cu perspective de creștere și în 2025, peste nivelul de opt miliarde de euro.

Estimările Statista relevă faptul că valoarea medie a achizițiilor online realizate de către un client online, în 2024, a fost de circa 857 de euro.

Specialiștii notează că, în timp de 55% dintre români au cumpărat cel puțin o dată online pe parcursul anului trecut, cumpărătorii din mediul rural alimentează creșterea printr-o adopție superioară celor din urban, unde eCommerce-ul a devenit deja parte din stilul de viață.

Datele analizate de platforma locală de soluții SaaS pentru eCommerce, MerchantPro în cadrul analizei de piață eCommerce Insights, arată că regiunile cu cea mai slabă acoperire a comerțului electronic rămân Oltenia (38,4%) și Sud Muntenia (39,5%), iar zona cea mai activă este București – Ilfov, cu 64,1%. Celelalte regiuni istorice ale țării se situează în jurul mediei de 55%.

Conform analizei de specialitate, o treime dintre tranzacțiile efectuate în 2024 au fost achitate cu cardul, iar metodele alternative precum Revolut Pay și Apple Pay devin din ce în ce mai populare.

În acest context, Generația Z este segmentul de cumpărători care preferă platformele mobile, achiziționează pe baza conținutului video și acordă importanță sustenabilității.

De asemenea, tot mai mulți consumatori aleg să cumpere de pe marketplace-uri mari și aleg un magazin online în funcție de criterii care le asigură o experiență convenabilă și transparentă. Astfel, cel mai important factor pentru 41% dintre respondenți este livrarea gratuită, în timp ce 27% apreciază descrierile detaliate ale produselor. Totodată, aproape un sfert dintre români (24%) evită magazinele cu taxe ascunse, iar returul gratuit contează pentru 21%. În plus, 15% preferă opțiuni flexibile, cum ar fi plata la livrare sau livrarea directă la domiciliu.

Clasamentul categoriilor preferate de produse este condus de ”Frumusețe și produse de îngrijire” (Beauty), care a depășit popularitatea segmentului ”Fashion”, fiind opțiunea de achiziții online pentru 64% din public. În același timp, ”Farma” se bucură de popularitate superioară categoriei-vedetă a ultimului deceniu, ”Electronice”.

La nivel general, piața eCommerce din România este polarizată între jucătorii mici, numeroși și flexibili, și companiile mari, care controlează o mare parte din venituri.

Datele centralizate relevă faptul că 98,3% dintre companii sunt mici, însă generează doar 41% din cifra de afaceri a sectorului. Companiile mari, deși reprezintă doar 0,025% din total, aduc o treime din veniturile pieței, iar companiile medii-mari (50-249 angajați) au înregistrat o creștere accelerată de 31,6% în cifra de afaceri.

Potrivit sursei citate, 64% dintre români cumpără de pe site-uri internaționale, în principal pentru prețuri mai mici, iar aproape jumătate (47%) apelează la acestea pentru produse care nu sunt disponibile în magazinele locale.

Studiul eCommerce Insights 2025 analizează pe larg și tendințele care conturează piața, precum impactul AI, deschiderea granițelor odată cu intrarea în Schengen, concurența marilor jucători regionali, dar și schimbările de legislație sau ascensiunea soluțiilor ”as a Service” (XaaS) în comerțul electronic.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specifice de dezvoltare.

Alte articole importante
Corporațiile, marii eroi în lupta contra schimbărilor climatice, par să abandoneze planurile
Corporațiile, marii eroi în lupta contra schimbărilor climatice, par să abandoneze planurile
În ultimele decenii, tot mai multe companii de renume au fost percepute ca fiind adevărați „cavaleri” în lupta contra schimbărilor climatice, asumându-și angajamente importante pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Însă, în ciuda acestor declarații și inițiative aparent ambitioase, un număr semnificativ dintre ele au început să abandoneze planurile inițiale. În multe […]
Piața dronelor devine suprasaturată: prea multe companii vor să-i vândă drone lui Trump
Piața dronelor devine suprasaturată: prea multe companii vor să-i vândă drone lui Trump
Cererea pentru drone de mici dimensiuni în SUA este în plin avânt, alimentată de lecțiile războiului din Ucraina și de noile strategii ale Pentagonului. Cu toate acestea, piața devine rapid suprasaturată, iar investitorii și oficialii din industrie încep să avertizeze că prea mulți jucători se luptă pentru o felie prea mică din acest imens tort. […]
Cum să investești în ceasuri de lux în 2025. Mărcile care aduc cel mai mult profit la revânzare, de la Rolex la Patek Philippe și Audemars Piguet
Cum să investești în ceasuri de lux în 2025. Mărcile care aduc cel mai mult profit la revânzare, de la Rolex la Patek Philippe și Audemars Piguet
Într-o perioadă în care piețele tradiționale sunt tot mai volatile, ceasurile de lux au devenit noul „aur” pentru investitori. De la Rolex la Patek Philippe și Audemars Piguet, modelele emblematice nu sunt doar accesorii de statut, ci active care pot depăși ca randament acțiunile sau chiar imobiliarele, dacă alegi corect. În 2025, investitorii nu mai […]
Război total în turismul din Europa. Airbnb, în centrul protestelor masive din Barcelona sau Veneția
Război total în turismul din Europa. Airbnb, în centrul protestelor masive din Barcelona sau Veneția
Brian Chesky, CEO-ul Airbnb, a declarat recent că platforma sa a devenit un „țap ispășitor convenabil” pentru criza locuințelor și entru problema supra-turismului din marile orașe europene, în contextul în care valul de proteste anti-turism se intensifică în Spania, Italia și Portugalia. Într-un interviu acordat publicației germane WELT, Chesky a răspuns criticilor venite din partea […]
Suntem în așteptarea unei generații noi, a nativilor „neuro-digitalizați”?
Suntem în așteptarea unei generații noi, a nativilor „neuro-digitalizați”?
Ne pregătim pentru generațiile noilor nativi neuro-digitalizați? Alexandr Wang, fondatorul Scale AI și unul dintre cei mai vizionari antreprenori ai generației sale, a declarat recent că nu intenționează să aibă copii în viitorul apropiat. Motivul? Așteaptă apariția și maturizarea tehnologiilor de interfață creier-calculator, precum Neuralink – startupul futurist fondat de Elon Musk, transmite Business Insider. […]
Acțiunile companiilor aeriene se prăbușesc după escaladarea conflictului între Israel și Iran
Acțiunile companiilor aeriene se prăbușesc după escaladarea conflictului între Israel și Iran
Acțiunile companiilor aeriene au înregistrat scăderi semnificative pe piețele globale vineri, după ce Israel a lansat lovituri aeriene asupra unor obiective din Iran, ceea ce a determinat mai multe țări din Orientul Mijlociu să închidă spațiul aerian pentru zborurile comerciale. Această situație a generat un val de incertitudine și costuri suplimentare pentru operatorii aerieni, care […]