Uniunea Europeană ar putea anunța în decembrie crearea unei noi categorii de vehicule electrice mici accesibile.
Inițiativa urmărește să stimuleze adoptarea mobilității electrice și să reducă costurile pentru cumpărătorii europeni, contribuind totodată la obiectivele verzi ale blocului comunitar.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/06/Dacia-Spring-e1762422560592.png)
Foto: Dacia
Comisia Europeană intenționează să anunțe în decembrie crearea unei noi categorii de mașini electrice mici și accesibile. Decizia face parte din planul de eforturi de contracarare a concurenței producătorilor chinezi și de stimulare a pieței europene, a declarat un comisar al UE, citat de Reuters.
„Producătorii urmăresc să lanseze vehicule compacte cu prețuri între 15.000 și 20.000 de euro, iar deoarece reglementările existente influențează costurile, vom introduce un cadru special pentru această categorie”, a explicat Stephane Sejourne, comisar european pentru industrie, la Ziua Industriei Auto de la Paris.
Sejourne a precizat că noul cadru de reglementare va fi inclus în anunțurile Comisiei programate pentru 10 decembrie.
Executivul european a lucrat la stabilirea unei categorii intermediare de mașini cu emisii zero. Aceasta ar urma să se încadreze între cvadriciclurile ușoare, care cântăresc câteva sute de kilograme, și restul vehiculelor. În acest fel, electricele de mici dimensiuni nu ar mai fi obligate să includă toate echipamentele și tehnologiile de siguranță cerute, așa cum este cazul unui sedan mare. Până acum, calendarul pentru o astfel de reformă era incert.
Mai mulți producători de automobile au insistat pentru modificarea unor reglementări. Aceștia doresc să sprijine vânzările de vehicule electrice mici fabricate în Europa. Asta, în contextul în care mărcile chinezești câștigă cote de piață din ce în ce mai mari pe Bătrânul Continent, relatează Automotive News.
François Provost, CEO al Renault Group, a recomandat înghețarea reglementărilor din industria auto europeană pentru 10-15 ani. Scopul ar fi acela de a facilita apariția acestei noi categorii de vehicule, care ar include mașini cu lungimea de până la 4,2 metri.
Mai devreme în acest an, președintele Stellantis, John Elkann, a cerut UE să aprobe noi reguli. Acestea le-ar permite producătorilor auto să construiască mașini mici ieftine și profitabile, similar cu mașinile kei din Japonia.