Valoarea pieței de vehicule electrice și hibride din România crește constant, iar consumatorii devin mai selectivi. Descoperiți mai multe.
Totodată, românii devin din ce în ce mai selectivi, analizând cu atenție caracteristicile, autonomia și raportul calitate-preț înainte de a alege un vehicul eco-friendly.
Foto: Toyota
Cea mai mare platformă auto online din România a realizat o analiză detaliată despre piața de mașini electrice (EV) și hibride listate în perioada iunie-august. Rezultatele arată o ofertă mai bogată, cu indicatori pozitivi privind numărul de anunțuri și valoarea totală a tranzacțiilor. De asemenea analiza relevă o scădere semnificativă a vizualizărilor, sugerând că românii devin mai selectivi în funcție de noile realități economice și sociale, potrivit unui raport Autovit.ro.
Valoarea totală a EV-urilor și mașinilor hibride listate pe platformă a crescut în această vară la 185,8 milioane de euro. Suma este peste șase milioane de euro mai mare comparativ cu cea din aceeași perioadă a anului precedent (179,6 milioane de euro). Și numărul anunțurilor a crescut cu 7,6%, de la 5.392 în vara lui 2024, la 5.803 în 2025. În iunie s-a înregistrat cea mai mare creștere (+26,8%) față de iunie 2024. În luna următoare s-a consemnat o creștere moderată (de la 1.948, la 2.049 anunțuri), iar august a marcat o scădere (de la 1.740, la 1.594 anunțuri).
„Observăm nu doar o creștere cantitativă a ofertei – cu peste 5.800 de anunțuri publicate – ci și o dezvoltare calitativă remarcabilă, cu diversificarea mărcilor prezente și apariția unor modele noi pe segmente diferite de preț. În paralel, comportamentul consumatorilor reflectă o abordare mult mai informată și calculată: aceștia analizează cu atenție raportul preț – performanță, autonomia reală și compatibilitatea cu infrastructura de încărcare disponibilă. Această evoluție către o piață mai sofisticată, dar și mai stabilă, ne arată că România se apropie de standardele europene în adoptarea mobilității electrice”, a declarat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.
Foto: Autovit
Topul brandurilor este condus de Toyota, cu 1.200 anunțuri în 2025 (21% din total), în creștere față de 1.051 anunțuri (19%) în 2024. Mercedes-Benz ocupă locul al doilea cu 801 anunțuri (14%), în ușoară creștere față de anul precedent. BMW înregistrează cea mai mare creștere procentuală dintre mărcile de top, de la 556 la 711 anunțuri (+27,9%). De asemenea, Hyundai urcă pe poziția a patra, cu 331 anunțuri (+25,9%), depășind Volvo, care a scăzut la 285 anunțuri (5%). În top 10 mai apar Renault (198 anunțuri, 3%) și KIA (188 anunțuri, 3%). În schimb, Lexus și Tesla nu mai figurează în clasament.
Deși numărul anunțurilor a crescut, vizualizările au scăzut cu 37,5%, de la peste 5,3 milioane în vara lui 2024, la peste 3,3 milioane în 2025,. Această diminuare indică o piață mai matură, în care românii analizează mai atent opțiunile. Toyota rămâne lider și la capitolul vizualizări, cu peste 732.500 (22%). Pe locurile următoare se află BMW și Mercedes-Benz, cu 440.000 și, respectiv 342.000 de vizualizări.
Clasamentul pe modele a suferit o modificare importantă. Astfel, Toyota Corolla a urcat pe primul loc cu 329 anunțuri (+51%). Modelul japonez este urmat de Toyota C-HR (298) și RAV4 (+34%, de la 183 la 245 anunțuri). Mercedes-Benz GLC intră în top cu 158 anunțuri, iar BMW Seria 5 crește cu 10,7%, ceea ce arată o diversificare a pieței.
În 2025, vehiculele hibride plug-in au devenit segmentul dominant, cu 2.619 anunțuri (+25%). Acestea sunt urmate de hibridele tradiționale (2.273 anunțuri) și electricele 100% (911 anunțuri, în scădere față de 2024).
Conform analizei Autovit.ro, SUV-urile reprezintă în continuare opțiunea principală pentru români. Acestea reprezintă 56% din totalul anunțurilor și peste 55% din totalul vizualizărilor. Creșterea demonstrează apetitul cumpărătorilor români pentru mașini mari și versatile. Sedanurile ocupă locul secund în top (1.182 anunțuri), în timp ce mașinile de segment compact au ajuns la 448 anunțuri în 2025.
Un alt fenomen interesant este creșterea numărului de anunțuri pentru mașinile recent fabricate. În vara lui 2025 au fost listate 553 de vehicule produse în același an și 537 din 2024. Împreună au atras puțin peste 690.000 de vizualizări. Totdată, modelele fabricate în 2021 domină oferta, cu peste 1.250 de anunțuri și peste 733.000 de afișări. Se conturează o piață cu interes ridicat atât pentru modele foarte noi, cât și pentru cele cu 3-4 ani vechime. Acestea din urmă sunt considerate optimizate din punct de vedere al raportului preț-calitate.