Prima pagină » Un startup slovac lansează bateria InoBat care poate schimba viitorul dronelor militare

Un startup slovac lansează bateria InoBat care poate schimba viitorul dronelor militare

Un startup slovac lansează bateria InoBat care poate schimba viitorul dronelor militare

În plin val de tensiuni geopolitice și creștere accelerată a bugetelor de apărare în Europa, un startup slovac vine cu o inovație care ar putea redefini eficiența dronelor militare. InoBat, cunoscut anterior pentru bateriile destinate vehiculelor electrice, lansează oficial E10, o baterie ultraperformantă pentru drone militare și care promite autonomie cu 60% mai mare și încărcare rapidă în doar 15 minute.

De la mașini electrice la drone militare: InoBat intră pe radarul industriei de apărare

Startup-ul slovac InoBat a anunțat luni că își va extinde activitatea în industria de apărare și lansează prima sa baterie dedicată dronelor și sistemelor aeriene fără pilot. Noua baterie, numită E10, va intra în producție începând din septembrie și este deja în centrul unor colaborări timpurii cu producători europeni de drone, potrivit CEO-ului Marian Bocek, citat de Reuters.

„Ne adresăm companiilor care au nevoie de o soluție europeană de baterii, cu specificații tehnice superioare”,a spus Bocek. Această schimbare de direcție vine pe fondul apelurilor repetate ale președintelui american Donald Trump, care a cerut Europei să își asume responsabilitatea pentru propria apărare. În acest context, continentul a accelerat producția de radare, tancuri și sisteme militare, iar unele fabrici auto se transformă acum în uzine de echipamente de război.

Bateria E10: performanță spulberătoare pentru dronele militare ale viitorului

E10 nu este o baterie obișnuită. Conform specificațiilor furnizate de InoBat, celula poate fi încărcată în mai puțin de 15 minute, oferă cu 40% mai multă capacitate de transport și asigură cu 60% mai mult timp de zbor față de bateriile standard existente în prezent pe piață. Aceste caracteristici o fac ideală pentru utilizarea în aplicații tactice și misiuni critice, unde autonomia, viteza și fiabilitatea fac diferența între succes și eșec.

Bocek susține că această mișcare este o „evoluție naturală” a companiei, impulsionată de cererea tot mai mare pentru baterii produse în Europa, în special în domeniul apărării și al dronelor industriale. InoBat își propune astfel să devină un actor strategic în lanțul de aprovizionare militară al UE, într-un moment în care dependența de tehnologiile extra-europene devine din ce în ce mai problematică.

Startup-ul pregătește investiții masive și un parteneriat discret cu China, dar fără legături militare

Până în prezent, InoBat a atras peste 400 de milioane de euro în finanțare, inclusiv 100 de milioane anunțate în decembrie 2024. Un detaliu remarcat este compania chineză Gotion, unul dintre giganții bateriilor EV, care deține un pachet de 10% din InoBat. Totuși, conducerea startup-ului slovac a ținut să precizeze că proiectul pentru drone nu are nicio legătură cu această colaborare și respectă în totalitate cerințele NATO privind lanțul de aprovizionare.

InoBat și Gotion lucrează împreună într-un joint venture separat, programat să înceapă producția de baterii pentru vehicule electrice Volkswagen în 2027. Dar pentru segmentul de apărare, compania slovacă merge pe cont propriu și cu multă ambiție.

Alte articole importante
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
Dacă Uniunea Europeană nu prezintă un buget robust pe termen lung, în măsură să asigure soluții pentru provocările cu care se confruntă blocul comunitar, s-ar putea să nu mai aibă o altă șansă să facă asta, se arată într-o analiză Bloomberg, care pare o pledoarie pentru un grad mai ridicat de coordonare centralizată pe bătrânul […]
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod vor fi majorate și odată cu ele vor crește și amenzile aplicate șoferilor care vor circula fără să achite peajul sau rovinieta. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect legislativ care aduce aceste modificări importante în regimul de utilizare a infrastructurii rutiere din România. Ministerul Transporturilor anunță […]
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Înainte de criza datoriilor, colosul imobiliar chinez Evergrande tocmai începuse construcția un nou stadion pentru echipa de fotbal din Guangzhou, la care, de altfel, deținea participația majoritară. Fondatorul companiei, Hui Ka Yan, era cel mai bogat om din Asia, cu o avere estimată de Forbes la 42,5 miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline). Compania, […]
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un parteneriat strategic pentru educație financiară și excelență sportivă. Acordul vizează susținerea performanței, promovarea valorilor olimpice și consolidarea responsabilității financiare în rândul sportivilor și al tinerilor. ASF și COSR semnează un acord pentru educație financiară și performanță sportivă Cele două organizații […]
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume face o mișcare șocantă. Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți ultra-bogați din Orientul Mijlociu, printre care se numără miliardari și personalități politice influente, în urma presiunilor autorităților de reglementare și a scandalurilor privind spălarea de […]
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Companii
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Dacia Sandero a dominat piața europeană auto în 2024, devenind cel mai bine vândut model nou în mai multe țări. Performanța remarcabilă a modelului fabricat la Mioveni s-a reflectat atât în România, cât și pe alte piețe internaționale, fiecare dintre acestea înregistrând rezultate care evidențiază popularitatea hatchback-ului românesc. Dacia Sandero, lider în Europa: cel mai […]