Prima pagină » „Cu Hipster Concept, Dacia reinventează mașina populară”

„Cu Hipster Concept, Dacia reinventează mașina populară”

„Cu Hipster Concept, Dacia reinventează mașina populară”
Chinezii de la BYD prezintă viitorul rival al Daciei Hipster

Romain Gauvin, director de design Avansat și Exterior la Dacia, a vorbit despre conceptul Hipster, lansat la începutul lunii.

Oficialul francez a rezumat filosofia acestui proiect într-o singură propoziție: „Am vrut să oferim mobilitate individuală celor care nu și-o mai pot permite, rupând convențiile pentru a crea noi posibilități”.

Hipster Concept: mobilitatea electrică reinventată de Dacia

„Cu Hipster Concept, Dacia reinventează mașina populară”

Foto: Renault

Cu Hipster Concept, Dacia mizează pe ingeniozitate și simplitate. Modelul are doar trei metri lungime, patru locuri și un portbagaj modular cu o capacitate între 70 și 500 de litri. Dar, mai presus de toate, urmărește să facă mobilitatea electrică accesibilă și ușor de înțeles pentru oricine, potrivit companiei.

„Ne-am dorit un design care să fie imediat atrăgător și clar, o mașină pe care să o poți înțelege dintr-o privire”, spune designerul Romain Gauvin.

Proporțiile și concepția vehiculului sunt gândite logic. Conceptul are geamuri verticale pentru maximizarea spațiului interior, o singură culoare pentru caroserie, mânere înlocuite cu curele și protecții laterale robuste din materiale reciclate. Estetica lui Hipster este funcțională și veselă și amintește de obiectele simple, bine proiectate și utile. Interiorul continuă aceeași filozofie.

„Ceea ce am vrut a fost să oferim o senzație de protecție, robustețe și spațiu unei mașini care este, de fapt, de dimensiuni foarte mici”, explică Gauvin.

Rezultatul este un habitaclu luminos și surprinzător de spațios, în care patru adulți pot călători confortabil. Scaunele din față se contopesc într-o singură banchetă, un omagiu adus mașinilor populare de altădată. De asemenea, tabloul de bord adoptă un concept minimalist, în care smartphone-ul devine inima acestui vehicul, activând funcțiile de cheie digitală, navigație și sistem audio.

Ne-am gândit: de ce să mai adăugăm un ecran în mașină când avem deja un supercomputer în buzunar?”, spune Gauvin.

Mai ușor și mai simplu

Abordarea proiectului reflectă filosofia „a folosi mai bine, nu mai mult”. Cei care au testat conceptul observă imediat efectul. Când oamenii se așează în interior, zâmbesc. Asta pentru că Hipster le amintește de plăcerea mașinilor vechi, când totul era simplu și direct.

Totodată, Dacia Hipster Concept creează un segment nou pe piața europeană. Acesta este poziționat între microvehiculele care se pot conduce fără permis și cele de oraș tradiționale.

Cred că cea mai mare inovație este că am propus ceva ce nu există încă. Poate că am anticipat un răspuns la care piața nu se aștepta, afirmă Gauvin.

La fel cum s-a întâmplat cu Logan la vremea sa, și Hipster Concept deschide o nouă cale. Dar, de data aceasta, lumea electrică este cea pe care Dacia își propune să o revoluționeze. Iar sobrietatea este cheia:

Ne-am întrebat cum să facem o mașină și mai sustenabilă. Răspunsul a fost întotdeauna același: să ușurăm, să simplificăm, să reducem. Adică, mai puțin material, mai puțină energie, mai puțină complexitate”, a mai precizat designerul francez.

Manifest uman

Pentru Romain Gauvin, Dacia Hipster este un manifest uman. Conceptul pune esențialul și bucuria în centrul designului: este ușor, sincer și captivant și aduce plăcerea simplă a mobilității.

„Am vrut să creăm o mașină pozitivă, veselă, una care să te facă să vrei să te deplasezi fără nici un sentiment de vinovăție. A fost o vreme când mașinile erau mai lente și mai puțin puternice, iar oamenii se bucurau mai mult de peisaj. Conceptul Hipster oferă un tip de mobilitate mai calmă și mai conștientă”, mai spune el.

În viziuna lui Romain Gauvin, Dacia Hipster Concept nu este o mașină magică, ci una care reconectează oamenii cu simplitatea deplasării, combinând utilitatea cu emoția și designul inteligent.

Alte articole importante
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării. Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou. Telecabina urbană este noul mijloc de transport pentru angajații din Paris Locuitorii din […]
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Analize
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Imigrația din state terțe a devenit, în ultimul deceniu, un element structural al pieței muncii din România, pe fondul deficitului cronic de forță de muncă și al emigrației persistente a populației active. Datele disponibile arată o creștere accelerată a numărului de muncitori non-UE prezenți legal în economie, cu schimbări semnificative atât în privința țărilor de […]
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
Tehnologie
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
China a lansat un supercomputer uriaș, distribuit pe o distanță de 2.000 de kilometri, care a fost dezvoltat timp de zece ani. Această rețea masivă promite să revoluționeze calculul de înaltă performanță și să consolideze poziția țării în topul global al supercomputării. Supercomputer gigant în China: zece ani de construcție și 2.000 km de performanță China […]
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Reacțiile negative față de agenda Comisiei Europene „Cumpărați produse europene” se intensifică, pe fondul unei diviziuni tot mai vizibile între marile puteri industriale ale Uniunii și statele cu economii mai mici, orientate spre comerț liber. Inițiativa, susținută de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, riscă să devină una dintre cele mai controversate teme ale […]
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Analize
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Declarațiile administrației Statelor Unite începând cu data de 2 aprilie 2025, denumită simbolic „ziua eliberării”, au marcat debutul oficial al unei noi abordări a politicilor comerciale americane, cu impact global semnificativ. Orientarea explicită către protecționism a declanșat reacții imediate pe piețele financiare, a amplificat volatilitatea și a determinat o creștere abruptă a incertitudinii privind evoluția […]
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]