Romain Gauvin, director de design Avansat și Exterior la Dacia, a vorbit despre conceptul Hipster, lansat la începutul lunii.
Oficialul francez a rezumat filosofia acestui proiect într-o singură propoziție: „Am vrut să oferim mobilitate individuală celor care nu și-o mai pot permite, rupând convențiile pentru a crea noi posibilități”.
Foto: Renault
Cu Hipster Concept, Dacia mizează pe ingeniozitate și simplitate. Modelul are doar trei metri lungime, patru locuri și un portbagaj modular cu o capacitate între 70 și 500 de litri. Dar, mai presus de toate, urmărește să facă mobilitatea electrică accesibilă și ușor de înțeles pentru oricine, potrivit companiei.
„Ne-am dorit un design care să fie imediat atrăgător și clar, o mașină pe care să o poți înțelege dintr-o privire”, spune designerul Romain Gauvin.
Proporțiile și concepția vehiculului sunt gândite logic. Conceptul are geamuri verticale pentru maximizarea spațiului interior, o singură culoare pentru caroserie, mânere înlocuite cu curele și protecții laterale robuste din materiale reciclate. Estetica lui Hipster este funcțională și veselă și amintește de obiectele simple, bine proiectate și utile. Interiorul continuă aceeași filozofie.
„Ceea ce am vrut a fost să oferim o senzație de protecție, robustețe și spațiu unei mașini care este, de fapt, de dimensiuni foarte mici”, explică Gauvin.
Rezultatul este un habitaclu luminos și surprinzător de spațios, în care patru adulți pot călători confortabil. Scaunele din față se contopesc într-o singură banchetă, un omagiu adus mașinilor populare de altădată. De asemenea, tabloul de bord adoptă un concept minimalist, în care smartphone-ul devine inima acestui vehicul, activând funcțiile de cheie digitală, navigație și sistem audio.
„Ne-am gândit: de ce să mai adăugăm un ecran în mașină când avem deja un supercomputer în buzunar?”, spune Gauvin.
Abordarea proiectului reflectă filosofia „a folosi mai bine, nu mai mult”. Cei care au testat conceptul observă imediat efectul. Când oamenii se așează în interior, zâmbesc. Asta pentru că Hipster le amintește de plăcerea mașinilor vechi, când totul era simplu și direct.
Totodată, Dacia Hipster Concept creează un segment nou pe piața europeană. Acesta este poziționat între microvehiculele care se pot conduce fără permis și cele de oraș tradiționale.
„Cred că cea mai mare inovație este că am propus ceva ce nu există încă. Poate că am anticipat un răspuns la care piața nu se aștepta”, afirmă Gauvin.
La fel cum s-a întâmplat cu Logan la vremea sa, și Hipster Concept deschide o nouă cale. Dar, de data aceasta, lumea electrică este cea pe care Dacia își propune să o revoluționeze. Iar sobrietatea este cheia:
„Ne-am întrebat cum să facem o mașină și mai sustenabilă. Răspunsul a fost întotdeauna același: să ușurăm, să simplificăm, să reducem. Adică, mai puțin material, mai puțină energie, mai puțină complexitate”, a mai precizat designerul francez.
Pentru Romain Gauvin, Dacia Hipster este un manifest uman. Conceptul pune esențialul și bucuria în centrul designului: este ușor, sincer și captivant și aduce plăcerea simplă a mobilității.
„Am vrut să creăm o mașină pozitivă, veselă, una care să te facă să vrei să te deplasezi fără nici un sentiment de vinovăție. A fost o vreme când mașinile erau mai lente și mai puțin puternice, iar oamenii se bucurau mai mult de peisaj. Conceptul Hipster oferă un tip de mobilitate mai calmă și mai conștientă”, mai spune el.
În viziuna lui Romain Gauvin, Dacia Hipster Concept nu este o mașină magică, ci una care reconectează oamenii cu simplitatea deplasării, combinând utilitatea cu emoția și designul inteligent.