Prima pagină » Vehiculele electrice chinezești primesc permise de export

Vehiculele electrice chinezești primesc permise de export

Vehiculele electrice chinezești primesc permise de export
Foto: Pixabay

Vehiculele electrice vor necesita permise de export pentru a proteja imaginea brandurilor auto chinezești pe piețele internaționale.

Decizia reflectă preocuparea autorităților din China de a controla calitatea și percepția brandurilor locale în contextul concurenței globale.

Brandurile protejată prin permise de export pentru vehiculele electrice

Vehiculele electrice chinezești primesc permise de export

Foto: NIO

China va introduce din 2026 obligativitatea obținerii de permise de export pentru vehiculele electrice (EV), a anunțat Ministerul Comerțului. Măsura este menită să limiteze practicile comercianților neautorizați și să protejeze reputația mărcilor auto chineze pe piețele internaționale, transmite Reuters.

„Licențele de export, necesare de la 1 ianuarie, sunt destinate să promoveze dezvoltarea sănătoasă a comerțului cu vehicule pe bază de energie nouă”, a precizat ministerul într-un comunicat.

Potrivit noilor reguli, doar constructorii auto și companiile autorizate vor putea solicita permise de export. Aceasta este deja o procedură aplicată pentru vehiculele pe benzină și hibride. Autoritățile chineze au invocat probleme generate de exportatorii neautorizați, care trimit mașini electrice în țări fără rețele de service post-vânzare. Aceasta afectează experiența utilizatorilor și imaginea brandurilor.

Wu Songquan, director în cadrul Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology, a atras atenția că aceste practici generează războaie de prețuri pe piețele externe și profituri reduse.

„Așa cum marile branduri internaționale și-au câștigat încrederea globală prin calitate, și producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate și exporturi de înaltă calitate”, a subliniat Wu.

Controalele vin în contextul în care Beijingul încearcă să controleze sectorul EV-urilore pe cea mai mare piață auto din lume.

Circa 2,2 milioane de „electrice” chinezești exportate în 2024

Din 2019, mii de comercianți locali au fost sprijiniți de guvernele regionale. Ei au profitat de un sistem prin care vehiculele noi erau exportate pe post de mașini „second-hand”. În acest fel, au contribuit la absorbția supraproducției interne și la umflarea artificială a PIB-ului local.

Președintele producătorului auto de stat Changan, Zhu Huarong, a cerut în această vară măsuri mai stricte împotriva acestor exporturi mascate. El a avertizat că practica ar putea „dăuna enorm” reputației mărcilor chineze la nivel internațional.

Exporturile de mașini cu emisii zero ale Chinei au atins anul trecut 1,65 milioane de unități, aproape dublu față de 2022, evidențiind creșterea rapidă a industriei și nevoia de reglementări mai stricte pentru menținerea standardelor globale. China este cel mai mare exportator de mașini. Concret, în 2024, au fost comercializate aproximativ 5,5 milioane de vehicule în afara granițelor țării. Dintre acestea, aproape 40% (cca. 2,2 milioane) au fost automobile pur electrice, relatează Techxplore.

Statele Unite și statele membre ale Uniunii Europene se numără printre țările care au impus tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China. Argumentul principal a fost faptul că subvențiile guvernamentale le-au oferit un avantaj nedrept.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Veniturile din impozitul pe profit în Europa: Care sunt țările cu cele mai mari încasări și unde se află România în top
Analize
Veniturile din impozitul pe profit în Europa: Care sunt țările cu cele mai mari încasări și unde se află România în top
Veniturile din impozitul pe profit reprezintă o categorie fiscală importantă în Europa. Acestea reflectă cotele din taxele totale pe care guvernele le obțin de la companii. Impozitul pe profit se aplică asupra veniturilor nete și câștigurilor de capital ale firmelor. În medie, în țările OECD, veniturile din impozitul pe profit alcătuiesc aproximativ 4% din PIB. […]
Iancu Guda propune concedieri forțate în sectorul public
Iancu Guda propune concedieri forțate în sectorul public
Economistul Iancu Guda propune concedieri forțate pentru a restructura sectorul public și, astfel, pentru a reduce povara bugetară. La rândul său, premierul Ilie Bolojan confirmă existența unei crize profunde, subliniind că măsurile de austeritate devin inevitabile. Guda propune concedieri forțate în sectorul public. Bolojan admite criza Iancu Guda lansează un mesaj tranșant către autorități. Economistul […]
Un startup german de AI negociază o evaluare de 4 miliarde $
Companii
Un startup german de AI negociază o evaluare de 4 miliarde $
Un startup german de inteligență artificială caută o nouă rundă de finanțare pentru a atinge o evaluare de 4 miliarde de dolari. Mișcarea evidențiază interesul puternic al investitorilor pentru companiile europene cu tehnologii AI promițătoare și inovatoare. Startup german de AI se pregătește pentru o finanțare de 4 miliarde $ Un startup german de AI […]
Câți români au rămas fără job în prima jumătate a lui 2025
Câți români au rămas fără job în prima jumătate a lui 2025
Primele șase luni din 2025 au adus concedieri în lanț în România. Peste șapte mii de români au rămas fără un job, iar rata șomajului a crescut vizibil. Mii de români cau rămas fără job în doar câteva luni Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a publicat datele oficiale pentru prima jumătate a anului […]
Companiile își mută focusul pe clienții bogați
Companiile își mută focusul pe clienții bogați
Industria aeriană, retailul și restaurantele își schimbă strategiile. Companiile se mută către clienții cu venituri mari, în timp ce cei cu bugete reduse rămân tot mai marginalizați. Fast-food-ul devine „premium”, iar avioanele clase de lux pe roți. Companiile mizează pe clienții bogați Lanțurile de fast-food, cunoscute pentru meniurile accesibile, au început să adauge produse premium. […]
Cum au ajuns apartamentele de lux să devină standard în SUA
Cum au ajuns apartamentele de lux să devină standard în SUA
Competiția tot mai mare dintre dezvoltatori au transformat apartamentele „de lux” într-o alegere obișnuită pentru mii de americani. Apartamentele de lux aduc mai multe beneficii decât clădirile istorice În New York, contrastul dintre apartamentele construite înainte de război și blocurile moderne este mai vizibil ca niciodată. Tinerii chiriași aleg clădirile noi cu săli de fitness, […]