Prima pagină » Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Ministerul Comerțului din China a anunțat că va organiza o întâlnire importantă cu reprezentanți ai industriei auto, inclusiv cu producători de renume precum BYD și Dongfeng Motor (0489.HK), pentru a aborda o problemă tot mai vizibilă pe piața auto chineză: vânzarea mașinilor uzate care, de fapt, nu au fost niciodată conduse. Această informație a fost dezvăluită de o sursă direct implicată în subiect, care a dorit să-și păstreze anonimatul, dat fiind caracterul confidențial al discuțiilor.

Întâlnirea are ca scop principal dezbaterea fenomenului „mașinilor second-hand cu kilometraj zero”, o practică ce a luat amploare în urma războiului prețurilor din industria auto, și care se desfășoară de mai mulți ani în China, scrie Reuters.

Fenomenul „mașinilor second-hand cu kilometraj zero” – o realitate îngrijorătoare

Președintele Great Wall Motor, Wei Jianjun, a atras atenția asupra acestui fenomen într-un interviu acordat recent publicației Sina Finance. El a explicat că pe piața chineză au apărut vehicule care au fost înregistrate oficial și au primit plăcuțe de înmatriculare – semn că au fost vândute – însă aceste mașini nu au fost niciodată conduse. Ulterior, ele sunt comercializate pe piața second-hand ca și cum ar fi fost folosite, dar cu kilometraj zero.

Wei a estimat că între 3.000 și 4.000 de vânzători de pe platformele online de mașini second-hand din China utilizează această practică, care ridică semne serioase de întrebare privind transparența și corectitudinea pieței.

Motivațiile din spatele acestei practici

Sursele apropiate industriei auto susțin că această tactică este folosită ca o metodă prin care producătorii și dealerii încearcă să susțină vânzările de mașini noi, în condițiile în care țintele de vânzări sunt tot mai agresive și presiunea pe performanță este ridicată. Prin înregistrarea mașinilor ca vândute și apoi revânzarea lor ca „second-hand” cu kilometraj zero, companiile pot crea impresia unor volume mai mari de vânzări și pot influența statisticile oficiale.

Această practică poate induce în eroare consumatorii, care cred că achiziționează un vehicul folosit, în timp ce, în realitate, mașina este practic nouă, dar a fost „înregistrată” în mod artificial pentru a crea un avantaj comercial.

Participanții la întâlnire și reacțiile pieței

Pe lângă BYD și Dongfeng Motor, la discuții vor participa și reprezentanți ai Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), Asociației Dealerilor Auto din China (CADA), precum și ai unor platforme online de vânzare a mașinilor second-hand.

Până în prezent, Ministerul Comerțului, BYD, Dongfeng Motor și CADA nu au oferit comentarii oficiale pe marginea acestui subiect. De asemenea, Great Wall Motor și CAAM au refuzat să comenteze.

În urma raportării acestei întâlniri de către agenția Reuters, acțiunile producătorilor auto chinezi au înregistrat scăderi semnificative pe piețele financiare. Astfel, titlurile BYD și Leapmotor  au coborât cu 3,1%, iar indicele auto Hang Seng din Hong Kong a scăzut cu peste 2%.

Această situație scoate în evidență o problemă importantă care afectează încrederea consumatorilor în piața auto second-hand din China. Vânzarea de mașini „second-hand” care nu au fost niciodată utilizate poate crea confuzie și poate submina transparența pieței, afectând atât cumpărătorii, cât și reputația producătorilor și dealerilor.

În plus, această practică ridică întrebări legate de reglementările existente și de modul în care autoritățile pot interveni pentru a asigura corectitudinea și legalitatea tranzacțiilor auto.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]