Prima pagină » Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Tactica vânzării de mașini „second-hand” cu kilometraj zero a pus pe jar autoritățile din China. Giganți ca BYD și Dongfeng Motor, chemați la Ministerul Comerțului

Ministerul Comerțului din China a anunțat că va organiza o întâlnire importantă cu reprezentanți ai industriei auto, inclusiv cu producători de renume precum BYD și Dongfeng Motor (0489.HK), pentru a aborda o problemă tot mai vizibilă pe piața auto chineză: vânzarea mașinilor uzate care, de fapt, nu au fost niciodată conduse. Această informație a fost dezvăluită de o sursă direct implicată în subiect, care a dorit să-și păstreze anonimatul, dat fiind caracterul confidențial al discuțiilor.

Întâlnirea are ca scop principal dezbaterea fenomenului „mașinilor second-hand cu kilometraj zero”, o practică ce a luat amploare în urma războiului prețurilor din industria auto, și care se desfășoară de mai mulți ani în China, scrie Reuters.

Fenomenul „mașinilor second-hand cu kilometraj zero” – o realitate îngrijorătoare

Președintele Great Wall Motor, Wei Jianjun, a atras atenția asupra acestui fenomen într-un interviu acordat recent publicației Sina Finance. El a explicat că pe piața chineză au apărut vehicule care au fost înregistrate oficial și au primit plăcuțe de înmatriculare – semn că au fost vândute – însă aceste mașini nu au fost niciodată conduse. Ulterior, ele sunt comercializate pe piața second-hand ca și cum ar fi fost folosite, dar cu kilometraj zero.

Wei a estimat că între 3.000 și 4.000 de vânzători de pe platformele online de mașini second-hand din China utilizează această practică, care ridică semne serioase de întrebare privind transparența și corectitudinea pieței.

Motivațiile din spatele acestei practici

Sursele apropiate industriei auto susțin că această tactică este folosită ca o metodă prin care producătorii și dealerii încearcă să susțină vânzările de mașini noi, în condițiile în care țintele de vânzări sunt tot mai agresive și presiunea pe performanță este ridicată. Prin înregistrarea mașinilor ca vândute și apoi revânzarea lor ca „second-hand” cu kilometraj zero, companiile pot crea impresia unor volume mai mari de vânzări și pot influența statisticile oficiale.

Această practică poate induce în eroare consumatorii, care cred că achiziționează un vehicul folosit, în timp ce, în realitate, mașina este practic nouă, dar a fost „înregistrată” în mod artificial pentru a crea un avantaj comercial.

Participanții la întâlnire și reacțiile pieței

Pe lângă BYD și Dongfeng Motor, la discuții vor participa și reprezentanți ai Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), Asociației Dealerilor Auto din China (CADA), precum și ai unor platforme online de vânzare a mașinilor second-hand.

Până în prezent, Ministerul Comerțului, BYD, Dongfeng Motor și CADA nu au oferit comentarii oficiale pe marginea acestui subiect. De asemenea, Great Wall Motor și CAAM au refuzat să comenteze.

În urma raportării acestei întâlniri de către agenția Reuters, acțiunile producătorilor auto chinezi au înregistrat scăderi semnificative pe piețele financiare. Astfel, titlurile BYD și Leapmotor  au coborât cu 3,1%, iar indicele auto Hang Seng din Hong Kong a scăzut cu peste 2%.

Această situație scoate în evidență o problemă importantă care afectează încrederea consumatorilor în piața auto second-hand din China. Vânzarea de mașini „second-hand” care nu au fost niciodată utilizate poate crea confuzie și poate submina transparența pieței, afectând atât cumpărătorii, cât și reputația producătorilor și dealerilor.

În plus, această practică ridică întrebări legate de reglementările existente și de modul în care autoritățile pot interveni pentru a asigura corectitudinea și legalitatea tranzacțiilor auto.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]