Producătorul auto chinez Xpeng va lansa anul viitor pe piețele externe un nou brand accesibil, denumit Mona.
Această mișcare strategică subliniază ambiția companiei de a combina tehnologia avansată cu prețuri competitive. De asemenea, va stimula concurența cu rivalii locali și cu producătorii auto globali tradiționali în segmentul vehiculelor electrice.
Foto: Xpeng
Directorul general Xpeng, He Xiaopeng a declarat pentru CNBC că ritmul de expansiune externă are loc într-un ritm mai alert decât anticipase și că Xpeng va lansa acțiuni pentru posibile achiziții. De asemenea, ea a semnalat pentru prima dată că Xpeng este deschisă la achiziții de alte companii din domeniul vehiculelor electrice (EV). Asta ar putea contribui la consolidarea poziției brandului pe piața globală și la accelerarea introducerii tehnologiilor inovatoare dezvoltate de startup-uri sau de producători aflați în dificultate.
Seria Mona a debutat în China anul trecut odată cu modelul M03. Este vorba despre un coupe cu emisii zero, care are un preț de pornire agresiv, de 119.000 de yuani, echivalentul a mai puțin de 17.000 de dolari. Conceptul acestei game este acela de a oferi EV-uri accesibile, bine echipate, care să mențină calitatea și tehnologia caracteristice Xpeng.
Conform declarațiilor lui He Xiaopeng, gama Mona va fi disponibilă și în Europa începând cu 2026. Până atunci, compania plănuiește să extindă oferta cu mai multe modele, atât în China, cât și pe piețele europeană și globală. Vehiculele vor fi poziționate sub versiunile premium ale Xpeng, precum sedanul P7 și SUV-ul G6. În acest fel, se va menține în zona accesibilă și competitivă.
Xpeng a început expansiunea internațională încă din anul 2020. Chinezii și-au făcut intrarea în Norvegia, care este cea mai importantă piață de „electrice” din Europa. Ulterior, a ajuns și pe alte piețe importante ca Germania și Franța. Compania și-a propus inițial să fie prezentă în 60 de țări până la sfârșitul acestui an. Însă, potrivit CEO-ului, acest obiectiv a fost deja atins, datorită unei creșteri peste așteptări, informează ChinaEVhome.com. Este clar că Xpeng va lansa noi modele în curând.
Prezent la Salonul auto de la München (IAA Mobility), Xpeng a prezentat pentru prima dată în Europa versiunea îmbunătățită a sedanului Next P7. Gigantul asiatic demonstrează, astfel, capacitatea de a se remarca pe un segment extrem de competitiv pe Bătrânul Continent.
Cu toate acestea, compania se confruntă și cu o serie de provocări semnificative. Ne referim aici la taxele vamale impuse de Uniunea Europeană mașinilor electrice produse în China. În acest context, tot mai mulți constructori chinezi analizează posibilitatea de a-și muta producția în Europa. Evident, și Xpeng ia în considerare această opțiune, dar fără a avea un calendar clar stabilit pentru moment.
Pe piața din China, războiul prețurilor între producătorii locali de vehicule electrice și Tesla rămâne intens. De aceea, autoritățile chineze s-au văzut nevoite să intervină pentru a tempera această concurență excesivă și destabilizatoare. He Xiaopeng a avertizat că doar câțiva producători chinezi vor reuși să supraviețuiască în următorii ani, mulți fiind deja aproape de faliment.
În aceste condiții, Xpeng și-a arătat deschiderea pentru achiziții, inclusiv ale altor constructori auto, pentru a-și consolida poziția. În 2023, compania a preluat divizia de dezvoltare a mașinilor electrice a firmei de ride-hailing Didi, considerând această extindere un punct crucial pentru succesul global al companiei în vederea promovării gamei Xpeng va lansa, de exemplu, modele mai inovatoare.
„Dacă apare vreo oportunitate, atunci vom achiziționa câteva companii, inclusiv producători auto de mașini electrice. Este un pas logic pentru noi”, a precizat CEO-ul Xpeng, evidențiind strategia agresivă de creștere și consolidare globală a Xpeng.