Meta a prezentat ochelarii inteligenți Ray-Ban Display, primul model cu display integrat și control prin gesturi. Ochelarii vor fi disponibili în SUA din 30 septembrie.
Miercuri, Mark Zuckerberg a dezvăluit oficial ochelarii Meta Ray-Ban Display, primul produs comercial al companiei care integrează un ecran digital.
Ochelarii au prețul de 799 de dolari și vin la pachet cu Meta Neural Band. Aceasta este o brățară cu tehnologie EMG ce permite controlul dispozitivului prin gesturi ale mâinii. Prin acest sistem, utilizatorii pot interacționa cu ecranul fără butoane sau touchscreen.
Meta a confirmat informațiile publicate în august de CNBC. Acest lucru s-a întâmplat după ce un clip promoțional cu noul produs fusese urcat și apoi retras de pe canalul oficial de YouTube.
Potrivit companiei, acest model face tranziția între ochelarii audio Ray-Ban Meta deja existenți și proiectul experimental Orion, prezentat anul trecut, dar încă inaccesibil consumatorilor. Spre deosebire de Orion, Ray-Ban Display sunt fabricați la scară comercială și se adresează publicului larg.
Zuckerberg a explicat că utilizatorii pot urmări videoclipuri direct pe display, pot citi și răspunde la mesaje. De asemenea, ecranul devine invizibil când nu este folosit.
Designul păstrează aspectul clasic Ray-Ban, însă integrează tehnologie de ultimă generație. Aceștia sunt descriși de CEO-ul Meta drept „primii ochelari AI cu display de înaltă rezoluție și bandă neurală complet integrată”.
În cadrul unei demonstrații live, Zuckerberg a încercat să îl apeleze pe Andrew Bosworth, directorul tehnologic al Meta. Totuși, apelul nu a reușit. „Se mai întâmplă”, a spus Zuckerberg, încercând să detensioneze momentul.
Compania colaborează cu EssilorLuxottica, gigantul din industria opticii, încă din 2019. Anul trecut, cele două companii și-au reînnoit parteneriatul pentru dezvoltarea de noi produse.
Pe lângă ochelarii Ray-Ban Display, Meta a lansat și alte produse în aceeași gamă.
Pentru sportivi, compania a prezentat modelul Oakley Meta Vanguard, disponibil din 21 octombrie, la prețul de 499 de dolari. Acești ochelari sunt concepuți pentru activități intense precum snowboarding sau mountain biking și includ un design cu lentile curbate care protejează mai bine ochii.
Oakley Vanguard oferă până la 9 ore de autonomie, poate filma video 3K, are difuzoare mai puternice și un buton poziționat pe partea inferioară a ramei, gândit pentru utilizatorii care poartă cască. Ochelarii se conectează și la ceasurile Garmin pentru monitorizarea unor parametri de sănătate, prin intermediul asistentului Meta AI.
În paralel, Meta a introdus Ray-Ban (Gen 2), o versiune îmbunătățită a primului model lansat în 2023. Acești ochelari costă 379 de dolari și aduc o baterie dublă, capabilă să reziste 8 ore, și o cameră mai performantă care înregistrează video Ultra HD la rezoluție 3K.