Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o încetinire la nivel global în luna iulie, potrivit unui raport publicat de firma de cercetare Rho Motion.
Datele indică faptul că piața de automobile cu emisii zero, aflată în plină expansiune în ultimii ani, dă semne de temperare pe fondul unor factori economici și sezonieri.
Fotografii: EVbox.com
Vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in au crescut în luna iulie cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cel mai lent ritm de avans din ianuarie. De asemenea, se constată și o scădere față de creșterea de 25% din iunie, potrivit datelor publicate, miercuri, de firma de cercetare de piață Rho Motion, preluate de Reuters.
China, cea mai mare piață auto din lume și responsabilă pentru peste jumătate din vânzările globale de EV și hibride plug-in, a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în cea de-a șaptea lună a anului.
În contextul în care BYD, liderul mondial în producția de vehicule electrice, a raportat a treia scădere lunară a înmatriculărilor, creșterea acestui segment s-a redus la 11%, până la aproximativ un milion de unități. Spre comparație, în primele șase luni s-a înregistrat o medie de 36%, pe fondul eliminării unor subvenții guvernamentale pentru achiziții, a explicat Charles Lester, analist-șef la Rho Motion.
În Europa, subvențiile care au rolul de a sprijini tranziția spre electromobilitate, au impulsionat vânzările, care au urcat în luna iulie cu 48% în ritm anual, până la circa 390.000 de unități.
Pe piața din America de Nord, creșterea a fost de 10%, depășind 170.000 de vehicule, în timp ce, în restul lumii, s-a consemnat o expansiune de 55%, la peste 140.000 de unități. „În ciuda diferențelor regionale, adoptarea vehiculelor electrice în 2025 urmează o tendință ascendentă clară”, a subliniat Charles Lester.
Acesta estimează o revenire a livrărilor în China începând din august, odată cu alocarea unor noi fonduri pentru achiziții, deși noile reglementări din SUA ar putea frâna cererea. La nivel global, guvernele continuă să implementeze politici de stimulare a pieței automobilelor electrice, însă tensiunile comerciale și încetinirea industriei auto ar putea provoca închideri de fabrici și disponibilizări.