Prima pagină » 9 milioane de vehicule electrice poluează cât 27 de hibride. Președintele Toyota ridică semne de întrebare cu privire la viitorul mobilități

9 milioane de vehicule electrice poluează cât 27 de hibride. Președintele Toyota ridică semne de întrebare cu privire la viitorul mobilități

9 milioane de vehicule electrice poluează cât 27 de hibride. Președintele Toyota ridică semne de întrebare cu privire la viitorul mobilități
9 milioane de vehicule electrice poluează cât 27 de hibride, spune președintele Toyota. Foto: Shutterstock

Akio Toyoda, președintele Toyota și nepotul fondatorului Kiichiro Toyoda, avertizează de ani buni că forțarea tranziției totale către vehicule electrice (EV) nu este soluția ideală pentru industrie sau mediu. Toyoda susține că o schimbare prea rapidă ar putea avea consecințe grave, inclusiv pierderea a milioane de locuri de muncă în lanțul de aprovizionare auto. Mai mult, el afirmă că, din punct de vedere ecologic, mașinile electrice sunt încă mult mai poluante decât hibridele. 

27 de milioane de hibride vs. 9 milioane de electrice: o comparație surprinzătoare
Akio Toyoda a declarat că Toyota a vândut aproximativ 27 de milioane de mașini hibride de la lansarea primului Prius în 1997. În opinia sa, aceste hibride au avut un impact de carbon echivalent cu cel al a doar 9 milioane de vehicule complet electrice, dacă luăm în calcul și emisiile generate de producția bateriilor și a mașinilor, scrie Motor1.

„Un singur EV este la fel de poluant ca trei hibride,” susține Toyoda.

Deși este adevărat că fabricarea EV-urilor și a bateriilor lor generează mai multe emisii de carbon decât producția mașinilor pe benzină, pe durata întregului ciclu de viață, EV-urile produc mult mai puține emisii totale.

Toyoda explică: „Dacă am fi produs nouă milioane de EV-uri în Japonia, asta ar fi crescut emisiile de carbon, nu le-ar fi redus. Asta pentru că Japonia se bazează pe centrale termice pentru electricitate.”

Toyota și reticența față de electrificare totală

Atitudinea prudentă a Toyota față de electrificare a atras critici și chiar predicții pesimiste privind viitorul companiei. Mulți au prezis că Toyota va pierde teren în cursa pentru electrificare, însă realitatea este cu totul alta. În 2024, Toyota a fost cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an consecutiv.

Deși gama sa de EV-uri este mai modestă comparativ cu concurența, Toyota compensează prin vânzările masive de hibride și modele cu motoare cu ardere internă. Cel mai recent model pe benzină care a primit tehnologia hibridă este Aygo X, cel mai mic model al companiei în afara segmentului kei-car, vândut exclusiv în Japonia. Toyota susține că acest mic hatchback are cea mai scăzută amprentă de CO₂ din categoria mașinilor non-plug-in disponibile pe piață.

Viziunea lui Akio Toyoda: hibride și combustibili sintetici, nu doar EV-uri

Akio Toyoda a afirmat că EV-urile nu vor depăși niciodată o cotă de piață de 30% și că industria ar trebui să se concentreze pe hibride și combustibili sintetici. Chiar dacă Toyota a recunoscut că modelul Mirai cu hidrogen a fost un eșec comercial, compania rămâne dedicată tehnologiei hidrogenului și consideră că o combinație între hidrogen și motoarele cu ardere internă are un potențial uriaș. În acest sens, Toyota sprijină BMW în lansarea primului vehicul cu hidrogen produs în serie, programat pentru 2028.

Toyota: un gigant care poate face totul

Toyota dispune de resurse financiare și industriale uriașe pentru a-și perfecționa hibridele și a dezvolta EV-uri mai bune. A făcut modelul bZ mai atractiv și a adăugat la gama electrică modelele bZ Woodland și C-HR. Brandul de lux Lexus a lansat recent sedanul electric ES și a actualizat modelul RZ. Potrivit unui raport Bloomberg, două noi EV-uri vor ajunge în SUA până în 2027.

În timp ce accentul este pus pe hibride și EV-uri, Toyota nu uită plăcerea condusului. CEO-ul Koji Sato a declarat recent:

„O mașină nu este o mașină dacă nu este distractivă.”

În următorii ani, ne putem aștepta la revenirea modelului Supra, relansarea Celica și posibil un nou MR2, bazat pe un prototip cu motor central prezentat anul acesta. Lexus pregătește, de asemenea, un model GT3 de stradă, probabil cu motor V8. Practic, Toyota acoperă aproape toate segmentele.

Revenirea iminentă a modelului FJ Cruiser va întări și mai mult reputația Toyota ca unul dintre cei mai compleți producători auto din lume.

Alte articole importante
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România va achiziționa din Olanda 18 avioane F-16 Fighting Falcon la un preț simbolic de 1 euro, pentru a-și întări apărarea aeriană. Aeronavele vor fi folosite pentru antrenarea piloților la Centrul European de Instruire F-16 de la baza aeriană Fetești, care se consolidează astfel ca un hub regional al aviației aliate. România își întărește flota […]
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Companiile de inteligență artificială caută intensiv ingineri de implementare în avans/forward-deployed, specialiști care pot programa și interacționa direct cu clienții. OpenAI, Anthropic și Cohere recrutează astfel de profesioniști pentru a accelera adoptarea modelelor AI în afaceri. Scopul este creșterea veniturilor prin instalarea experților direct în companii, pentru personalizarea tehnologiilor AI. Echipele de ingineri dislocați în […]
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin, torpila nucleară Poseidon, în legătură cu care președintele rus a anunțat teste „reușite” săptămâna aceasta, nu poate provoca un „tsunami radioactiv”. Acesta, conform experților în domeniul nuclear, nu ar putea mătura coastele inamicilor Rusiei. Contrar propagandei de stat, afirmațiile sunt considerate exagerate. Anunțul despre arma apocalipsei și promisiunile propagandei Putin […]
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Tehnologie
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Arabia Saudită își transformă averea acumulată din petrol într-o nouă sursă strategică de putere – inteligența artificială. Regatul condus de prințul moștenitor Mohammed bin Salman lansează un plan uriaș pentru a face din țară al treilea pol global al AI, după Statele Unite și China. Proiectul este condus de compania Humain şi are o valoare […]
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]