Toyota plănuiește să mute o parte din producția modelului său sport GR Corolla în Marea Britanie, urmând să investească aproximativ 56 de milioane de dolari pentru a înființa o linie de producție dedicată exporturilor către piața nord-americană, conform declarațiilor a două persoane familiarizate cu acest proiect.
Prin această decizie, Toyota intenționează să valorifice capacitatea excedentară a fabricii britanice pentru a reduce timpii de așteptare la livrare pentru acest model foarte căutat, au explicat sursele Reuters, care au preferat să rămână anonime. Aceștia au subliniat că mutarea nu este o reacție la tarifele impuse de administrația Trump asupra importurilor auto.
Recent, administrația americană a acceptat să reducă tarifele pentru importurile auto din Marea Britanie la 10% pentru un plafon de 100.000 de vehicule anual. În schimb, Japonia, afectată de tarife de 25% pentru automobile, solicită eliminarea acestora.
În prezent, Toyota produce modelul GR Corolla în Japonia atât pentru piața internă, cât și pentru export către America de Nord și alte regiuni. Cu toate acestea, cererea pentru această mașină pe benzină, apreciată de pasionații de motoare, a depășit capacitatea de producție disponibilă pentru piața nord-americană, au precizat sursele.
Pentru a răspunde acestei cereri, Toyota va înființa o linie de producție la uzina Burnaston din Derbyshire, investind circa 8 miliarde de yeni (echivalentul a 56 de milioane de dolari) pentru a fabrica anual 10.000 de unități destinate exportului în America de Nord, începând cu mijlocul anului 2026.
Uzina Burnaston, deschisă în 1992, este dotată cu tehnologii de producție moderne, însă a înregistrat o scădere a volumului de producție după Brexit, au menționat sursele. Deoarece fabrica produce deja modelul de bază Corolla hatchback, aceasta reprezintă o alegere firească pentru extinderea producției GR Corolla.
Pentru a asigura transferul know-how-ului și a tehnologiilor specifice, ingineri japonezi vor fi trimiși temporar la Burnaston pentru a sprijini procesul de producție.
În răspunsul adresat agenției Reuters, Toyota a declarat că este mereu în căutarea unor modalități de optimizare a producției, însă a menționat că informațiile despre această mutare nu au fost încă făcute publice oficial.
Această decizie reflectă o strategie a Toyota de a adapta lanțul de producție la cerințele pieței și de a valorifica facilitățile existente pentru a răspunde mai rapid cererii crescute, în special pe segmentul automobilelor sportive pe benzină, apreciate de entuziaștii din America de Nord.