Prima pagină » Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american
Angajații Ford din Germania intră în grevă la uzinele din Köln / Foto Wikipedia

Angajații celor două uzine Ford din Köln, Germania, vor declanșa o grevă miercuri, a anunțat luni președintele sindicatului, citat de Reuters. Compania și sindicatul nu au explicat, deocamdată, motivele declanșării grevei și nici nu au oferit detalii suplimentare cu privire la amploarea protestului.

Informațiile vin într-un context tensionat pentru gigantul auto american, care se confruntă cu probleme serioase în Europa, inclusiv cu o cerere scăzută pentru vehiculele electrice și cu o concurență tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi. De altfel, Ford a anunțat recent planuri de concediere a mii de angajați în Europa, inclusiv în Germania.

Activitatea celor două unităţi va fi oprită de luni dimineaţa până joi dimineaţa. Conducerea vrea ca până în 2027 să renunţe la 2.900 de angajaţi. La Koln este sediul diviziei europene a Ford şi în total lucrează aici 11.500 persoane, faţă de 20.000 în 2018.

Tensiunile sociale survin la doar o săptămână după ce Ford a suspendat prognoza financiară anuală, invocând incertitudinile provocate de tarifele vamale impuse de președintele american Donald Trump. Potrivit companiei, aceste taxe ar putea reduce câștigurile anuale ajustate înainte de dobânzi și impozite cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi

Negocierile dintre cele două părţi s-au împotmolit, iar 93,5% dintre membrii sindicatului au votat pentru declanşarea grevei, în vederea sporiri presiunilor asupra conducerii. Analiştii citați de Reuters apreciază că opţiunile conducerii subsidiarei germane a Ford sunt limitate deoarece compania este dependentă de firma mamă din SUA.

Conform datelor oficiale, maşinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulţi ani, iar producţia modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023. Anul trecut, Ford a informat că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei.

Ford a anunţat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%.

Alte articole importante
OpenAI pompează bani în tech, Oracle profită
Tehnologie
OpenAI pompează bani în tech, Oracle profită
Cheltuielile uriașe ale OpenAI pentru infrastructură cloud au transformat companii precum Oracle, Nvidia și Microsoft în vedetele bursei americane. OpenAI bagă bani în tech, Oracle ştie să profite Săptămâna aceasta, Oracle a bifat cea mai mare creștere a acțiunilor din ultimii 30 de ani. Explicația este simplă: OpenAI. Startup-ul condus de Sam Altman a devenit […]
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează practicile comerciale ale Statelor Unite în domeniul cipurilor, pe fondul rivalității tehnologice crescânde. Investigațiile vizează eventuale măsuri restrictive și distorsionări de piață care ar putea afecta competitivitatea companiilor chineze din domeniul cipurilor. China investighează restricțiile SUA și importurile de cipuri la preț de dumping Ministerul Comerțului din China a anunțat deschiderea a două […]
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România a fost printre statele membre care au blocat votul UE privind stabilirea obiectivelor climatice pentru 2040. Decizia riscă să întârzie etapele intermediare pentru 2035. România, parte din blocajul european Votul decisiv privind stabilirea noilor obiective climatice pentru 2040, programat pentru 18 septembrie, a fost amânat. Mai multe state membre, inclusiv România, au cerut discuții […]
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii nu sunt doar politicieni de succes, ci și miliardari. Află cum au acumulat cei mai cunoscuți conducători averi impresionante. De la președinți, la regi și prinți moștenitori, topul celor mai bogați lideri ai lumii dezvăluie o combinație între influență politică și averi personale. Liderii lumii cu cele mai mari averi Banii nu sunt […]
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
Băncile olandeze le recomandă oamenilor să se pregătească pentru situații în care infrastructura bancară ar putea fi inaccesibilă, pe fondul atacurilor cibernetice frecvente și al tensiunilor internaționale. Avertismentul venit de la băncile olandeze Un purtător de cuvânt al Asociației Băncilor din Țările de Jos (NVB) a confirmat că este pentru prima dată când va fi […]
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Boeing devine arma secretă a lui Trump. În aproape toate acordurile comerciale negociate, Trump apare cu o comandă masivă de avioane, folosite ca simbol și instrument economic. Boeing, simbol constant în acordurile lui Trump Președintele american Donald Trump a schimbat radical modul în care Statele Unite negociază comerțul global. Spre deosebire de predecesori, el a […]