Prima pagină » Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american
Angajații Ford din Germania intră în grevă la uzinele din Köln / Foto Wikipedia

Angajații celor două uzine Ford din Köln, Germania, vor declanșa o grevă miercuri, a anunțat luni președintele sindicatului, citat de Reuters. Compania și sindicatul nu au explicat, deocamdată, motivele declanșării grevei și nici nu au oferit detalii suplimentare cu privire la amploarea protestului.

Informațiile vin într-un context tensionat pentru gigantul auto american, care se confruntă cu probleme serioase în Europa, inclusiv cu o cerere scăzută pentru vehiculele electrice și cu o concurență tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi. De altfel, Ford a anunțat recent planuri de concediere a mii de angajați în Europa, inclusiv în Germania.

Activitatea celor două unităţi va fi oprită de luni dimineaţa până joi dimineaţa. Conducerea vrea ca până în 2027 să renunţe la 2.900 de angajaţi. La Koln este sediul diviziei europene a Ford şi în total lucrează aici 11.500 persoane, faţă de 20.000 în 2018.

Tensiunile sociale survin la doar o săptămână după ce Ford a suspendat prognoza financiară anuală, invocând incertitudinile provocate de tarifele vamale impuse de președintele american Donald Trump. Potrivit companiei, aceste taxe ar putea reduce câștigurile anuale ajustate înainte de dobânzi și impozite cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi

Negocierile dintre cele două părţi s-au împotmolit, iar 93,5% dintre membrii sindicatului au votat pentru declanşarea grevei, în vederea sporiri presiunilor asupra conducerii. Analiştii citați de Reuters apreciază că opţiunile conducerii subsidiarei germane a Ford sunt limitate deoarece compania este dependentă de firma mamă din SUA.

Conform datelor oficiale, maşinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulţi ani, iar producţia modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023. Anul trecut, Ford a informat că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei.

Ford a anunţat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
ANALIZĂ
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Cum poate ajuta știința la prevenirea dezastrelor nucleare
Într-o lume în care energia atomică este esențială, rolul științei în prevenirea dezastrelor nucleare este mai important ca oricând. De la tehnologii avansate de monitorizare și simulare, până la materiale inovatoare și protocoale de siguranță bazate pe cercetări riguroase, știința este principalul aliat în reducerea riscului de catastrofe nucleare. În ce mod poate contribui cercetarea […]