Prima pagină » Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american

Angajații Ford de la uzinele din Köln intră în grevă pe fondul concedierilor masive anunțate de gigantul auto american
Angajații Ford din Germania intră în grevă la uzinele din Köln / Foto Wikipedia

Angajații celor două uzine Ford din Köln, Germania, vor declanșa o grevă miercuri, a anunțat luni președintele sindicatului, citat de Reuters. Compania și sindicatul nu au explicat, deocamdată, motivele declanșării grevei și nici nu au oferit detalii suplimentare cu privire la amploarea protestului.

Informațiile vin într-un context tensionat pentru gigantul auto american, care se confruntă cu probleme serioase în Europa, inclusiv cu o cerere scăzută pentru vehiculele electrice și cu o concurență tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi. De altfel, Ford a anunțat recent planuri de concediere a mii de angajați în Europa, inclusiv în Germania.

Activitatea celor două unităţi va fi oprită de luni dimineaţa până joi dimineaţa. Conducerea vrea ca până în 2027 să renunţe la 2.900 de angajaţi. La Koln este sediul diviziei europene a Ford şi în total lucrează aici 11.500 persoane, faţă de 20.000 în 2018.

Tensiunile sociale survin la doar o săptămână după ce Ford a suspendat prognoza financiară anuală, invocând incertitudinile provocate de tarifele vamale impuse de președintele american Donald Trump. Potrivit companiei, aceste taxe ar putea reduce câștigurile anuale ajustate înainte de dobânzi și impozite cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi

Negocierile dintre cele două părţi s-au împotmolit, iar 93,5% dintre membrii sindicatului au votat pentru declanşarea grevei, în vederea sporiri presiunilor asupra conducerii. Analiştii citați de Reuters apreciază că opţiunile conducerii subsidiarei germane a Ford sunt limitate deoarece compania este dependentă de firma mamă din SUA.

Conform datelor oficiale, maşinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulţi ani, iar producţia modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023. Anul trecut, Ford a informat că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei.

Ford a anunţat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%.

Alte articole importante
„Nu sunt bani, dar ei ascund asta”. Concedieri masive la Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia
„Nu sunt bani, dar ei ascund asta”. Concedieri masive la Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia
Sberbank, cea mai mare bancă din Rusia, a inițiat în 2025 un val uriaș de concedieri. Peste 13.500 de angajați au fost afectați, potrivit publicației Frank RG, care citează rapoartele financiare IFRS ale băncii. În primul trimestru, numărul angajaților s-a redus cu 8.600 de persoane. În al doilea, alți 3.500 au fost disponibilizați, iar în […]
Restructurarea OpenAI propulsează valoarea Microsoft peste 4 trilioane de dolari și schimbă echilibrul din industria AI
Restructurarea OpenAI propulsează valoarea Microsoft peste 4 trilioane de dolari și schimbă echilibrul din industria AI
Valoarea Microsoft a depășit pragul istoric de 4 trilioane de dolari după o restructurare amplă a companiei OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT. Mișcarea a oferit Microsoft o participație de 27% în noua structură a OpenAI, echivalentă cu 135 de miliarde de dolari. OpenAI, fondată ca organizație non-profit, s-a transformat într-un grup comercial. Aceasta a fost pentru a […]
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
Startup-urile baltice pregătesc apărarea aeriană împotriva dronelor rusești
NATO se confruntă cu lipsa unor soluții accesibile pentru doborârea dronelor rusești ieftine. Startup-urile baltice ar putea schimba situația. Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar trimite sute de drone simultan în spațiul aerian NATO? Aceasta este realitatea zilnică în războiul Rusiei din Ucraina. Uniunea Europeană și NATO încearcă să se pregătească după incursiunile aeriene ale […]
ANALIZĂ
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Lobby-ul Big Tech la Bruxelles atinge un record istoric. Sume uriașe pompate pentru a influența UE
Cheltuielile pentru lobby-ul Big Tech au atins cel mai ridicat nivel din istorie, potrivit unui raport publicat de organizațiile Corporate Europe Observatory (CEO) și Lobby Control. Cercetarea arată că marile companii tehnologice investesc anual aproximativ 151 de milioane de euro pentru a influența deciziile de la Bruxelles. Suma reprezintă o creștere de peste 50% comparativ […]
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Top 5 cele mai spectaculoase jafuri din istorie, desprinse din filmele de acțiune
Jaful bijuteriilor Coroanei de la Louvre, comis în plină zi, a șocat întreaga lume. Însă nu este singurul episod spectaculos din istorie. De la tablouri ascunse în cufere la trenuri încărcate de bani, istoria a consemnat jafuri incredibile, plănuite cu o ingeniozitate greu de imaginat. Top 5 jafuri care au scris istorie Jaful bijuteriilor Coroanei […]
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Spania introduce reguli noi pentru soferii care consumă alcool la volan
Până la finalul lui 2025, șoferii din Spania ar putea fi obligați să respecte cea mai strictă lege privind consumul de alcool la volan. Pragul propus face ca și o simplă bere să încalce limita legală. Măsura ar afecta nu doar șoferii de autoturisme, ci și utilizatorii de biciclete și trotinete electrice. sursă foto: Wise […]